Menu

021-74327

بلاگ تِک
25

ساعت هوشمند ماژولار بلاک (Block)



ساعت هوشمند ماژولار بلاک (Block)


اولین ساعت هوشمند ماژولار جهان با نام بلاک (Block) در برنامه کیک استار معرفی گردید :

بلاک (Block) را می توان جزء اولین ساعت های هوشمند دانست که به بازار عرضه گردید. در ظاهر این ساعت هوشمند تفاوتی با سایر نمونه های موجود در بازار ندارد. قسمت اصلی بدنه که در واقع محل قرار گرفتن کامپوننت های اصلی سخت افزاری و رابط مخصوص نمایش ساعت است، شبیه به نمونه های دیگر موجود در بازار است؛ حال آنکه وجه تمایز بلاک با سایر محصولات موجود در بازار، عملکرد متفاوت بند این محصول است. بند ساعت هوشمند بلاک از ماژول های مختلفی تشکیل شده که هر یک عملکرد متفاوتی را دارند. کاربران می توانند به راحتی با انتخاب ماژول های مورد نظر خود با عملکردهای مختلف، ساعت هوشمند خود را براساس نیازهای خود بسازند که این ویژگی را باید دلیلی برای جذابیت ساعت هوشمند بلاک خواند.

محدودیت های ساعت های هوشمند :

یکی از مسائلی که ساعت های هوشمند و کلا اغلب گجت های پوشیدنی از آن رنج می برند، محدودیت فضا برای تعبیه ی انواع ماژول های سخت افزاری است. یقینا با تعبیه نواع مختلف سنسورها کاربران می توانند بسته به نیاز خود از طیف گسترده ای از اطلاعات استفاده کنند؛ حال آنکه کمبود جا، تولیدکنندگان را بر آن داشته تا سنسورها و قابلیت هایی را در گوشی های هوشمند خود تعبیه کنند که در میان تمام کاربران قابل قبول و مورد استفاده است. حال بلاک ساعت هوشمندی طراحی کرده که کاربران را قادر می سازد تا محصول مورد نظر خود را با براساس نیازهایشان انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند.

یکی دیگر از نقاط ضعف ساعت های هوشمند، قدیمی شدن فناوری مورد استفاده در این محصولات با گذشت زمان است؛ چراکه ماژول های مورد استفاده در ساعت های هوشمند که شامل پردازنده، صفحه ی نمایش و انواع سنسورها است، روز به روز پیشرفت کرده و در نتیجه ساعت هوشمند دو سال گذشته دیگر یک گزینه ی مناسب برای خرید نیست. بلاک این مشکل را نیز حل کرده است؛ چراکه کمپانی سازنده اعلام کرده که ماژول های بروز شده ای را برای استفاده روی بند ساعت هوشمند بلاک در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا این ساعت را بتوان برای چند سال مورد استفاده قرار داد. کمپانی بلاک با باز کردن درهای پلتفرم خود، این اجازه را به سایرین داده تا انواع ماژول ها با کاربردهای مختلف از قبیل بازی، ورزشی، سلامتی و حتی ماژول های مخصوص محیط کار یا دانشگاهی را توسعه دهند.

ماژول های پیش فرض بلاک (Block) :

از جمله ی ماژول هایی که بصورت پیش فرض توسط بلاک در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت باید به باتری اضافه، سنسور NFC، سنسور سنجش ضربان قلب، اسلات سیم کارت، دما سنج، سنسور سنجش میزان اکسیژن، دماسنج، فشارسنج، ارتفاع سنج، سنسور اثر انگشت و شماری از قابلیت های دیگر اشاره کرد. البته برخی از این ماژول ها هنوز بصورت کامل توسعه نیافته اند و بلاک در حال کار با شرکای خود است تا این ماژول ها را نیز به محصول خود اضافه کند.

توسعه بلاک (Block) :

بلاک، لیستی از ماژول هایی را که می توان برای این ساعت هوشمند منتشر کرد را نیز معرفی کرده که از جمله ی آن می توان به سنسور سنجش کیفیت هوا، ماژول دوربین، ماژول حافظه ی فلش، ماژول دماسنج بدن و ماژول تعیین استرس کاربر اشاره کرد که شاید در آینده شاهد عرضه ی آن ها نیز باشیم.

ماژول اصلی ساعت هوشمند بلاک عملکردی مشابه سایر ساعت های هوشمند موجود در بازار دارد . برای مثال می توان به صفحه ی نمایش لمسی این ساعت هوشمند اشاره کرد که شکل آن دایره است. همچون سایر ساعت های هوشمند می توان اعلانیه ها و اطلاعات مربوط به فعالیت های ورزشی صورت گرفته را مشاهده کرد. بلاک امکان انتخاب صفحه ی نمایش از سایر گزینه ها را نیز ممکن کرده که از جمله ی آن می توان به نمایشگر e-ink اشاره کرد.

ماژول های توسعه یافته را می توان به راحتی متصل کرده یا از بدنه ی اصلی ساعت جدا کرد؛ بطوریکه نیازی به خاموش کردن گوشی هوشمند نیست. بلاک از رابط کاربر زیبا و کاربرپسندی بهره می برد که مبتنی بر آخرین نسخه ی اندروید توسعه یافته است. از مشخصات فنی این ساعت هوشمند باید به پردازنده ی بسیار کم مصرف اسنپدراگون ۴۰۰ کوالکام اشاره کرد. همچنین باید به حافظه ی رم ۵۱۲ مگابایتی، حافظه ی داخلی ۴ گیگابایتی، صفحه ی نمایش ۱.۳۵ اینچی با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل به شکل دایره، قابلیت ارتباط WiFi 802.11 b/g/n و باتری ۴۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. همانطور که اشاره کردیم، توسعه دهندگان می توانند ماژول های مورد نظر خود را برای بلاک توسعه داده و از طریق BlockStore، آن ها را به فروش برسانند.

ساعت هوشمند بلاک از وجود گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP67 بهره می برد. کاربران می توانند این ساعت هوشمند را در سه رنگ قرمز، سفید و خاکستری و از جنس پلی کربنات تهیه کنند. ساعت هوشمند بلاک را می توان با پرداخت ۱۹۵ دلار خریداری کرد. در صورتی که کاربران در پی خرید ۴ ماژول اضافه باشند، می توانند با پرداخت ۳۰ دلار بیشتر به ازای هر بلاک، ماژول های بیشتری را از آن خود کنند.

باز هم افتخاری دیگر :

لازم به ذکر است که یکی از موسسان کمپانی بلاک، یک ایرانی است. این ساعت هوشمند موفق شده تا در ۵۶ دقیقه ابتدایی قرار گرفتن در کیک استارتر، سرمایه ی اولیه تعیین شده برای آن را جمع آوری کند. این ساعت هم اکنون در فاصله ی ۳۳ روز باقی به پایان کمپین جمع آوری سرمایه اش، موفق شده تا ۸۴۵٫۸۲۲ هزار دلار سرمایه جمع آوری کند که بیش از سه برابر مقدار تعیین شده برای آن است.


منبع : zoomit.ir



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 29 آذر,1394
نویسنده :
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x