Menu

021-74327

بلاگ تِک
05

آموزش Keyword planner



آموزش Keyword planner


به روز رسانی مطلب : به علت تغییر ساختار و سیاست های گوگل محتوای این آموزش Keyword Planner ( بخوانید : کیورد پلنر) تا زمان ویرایش مجدد مطلب کاربردی نمی باشد . البته کلیات مبحث تغییری نکرده است .
 به تازگی گوگل ابزار ویژه ای را معرفی کرده است که به وسیله آن به راحتی می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خودتان را تجزیه تحلیل کنید و بهترین انتتخاب خود را انجام دهید.

این ابزار را می توان جانشین ابزار keyword tool در نظر گرفت با توجه به تغییرات چشمگیر و کمتر شدن برخی از امکاناتی که نسبت به قبل داشته است ، فقط باید در جریان باشید که به علت اینکه یک سری محدودیت ها برای کشور عزیزمان است برای استفاده از این ابزار گوگل یا باید آی پی خود را تغییر دهید و یا اینکه از قند شکن استفاده نمایید تا دیگر گوگل شما را به راحتی شناسایی نکرده و شما از بخش های مختلف آن به راحتی بتوانید استفاده کنید.

یافتن کلمات در keyword planner

برای استفاده از این ابزار شما باید یک حساب gmail داشته باشید پس از ورود به صفحه ادوردز با محیطی مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد که جهت دسترسی به ابزار Keyword Planner از منوی بالا و بخش Tools & Analysis باید به صفحه مربوط به آن بروید.


keyword planner

بعد از ورود شما با این صفحه روبرو می شوید و برای ادامه کار با سه ابزار اصلی روبرو خواهید بود. اگر می خواهید تعداد کلماتی را که در یک ماه جستجو شده اند را پیدا کنید گزینه اول یعنی Search for keyword and ad group ideas را انتخاب کنید. با این کار در صفحه ابزار Keyword Planner بخش جدید باز خواهد شد که محل وارد کردن کلمات کلیدی است.


keyword planner

شما در این قسمت با چند فیلد که برای سفارشی سازی کردن جستجو می باشد روبرو می شوید. در قسمت اول کلمه یا کلماتی را که می خواهید به عنوان کلمه کلیدی باشد را با کاما و یا در هر سطر وارد می کنید . در بخش دوم سایتی که سایت مقصد هست قرار می دهیم چون در این سایت یک سری کلمات کلیدی قرار دارد و در اینجا نه تنها قدرت انتخاب شما با این کار محدود نمی شود بلکه باعث می شود که گزینه های بهتری را به شما ارائه دهد .


keyword planner

در بخش سوم انتخاب زمینه کاری می باشد که باز هم این گزینه می تواند در روند کار و پیدا کردن کلمات تاثیر بسزایی داشته باشد .

در بخش چهارم شما با چهار زیر بخش مواجه می شوید که اولی برای موقعیت هایی که مهم هستند دومی زبانی که گفتگو می شود سوم موتورهای جستجو و در نهایت هم negative keywords می باشد که به وسیله آن می توان کلماتی که پیشنهاد می شوند را مرتب تر کرد برای مثال اگر شما عبارت کلمه کلیدی را مورد بررسی قرار دهید، عبارت آموزش لغات انگلیسی نیز به شما پیشنهاد می شود و با قرار دادن کلمه انگلیسی در بخش Negative Keywords ابزار Keyword Planner نتایجی که شامل این عبارت هستند حذف خواهند شد.

گزینه های دیگر برای تبلیغات در گوگل می باشد و برای انتخاب کلمات کلیدی برای ما کاربرد آنچنانی ندارد و در پایان و با فشردن دکمه Get ideas در بخش 8 میتوانید نتایج بررسی خود را مشاهده کنید.


keyword planner

همانطور که مشاهده می نمایید نتایج جستجو برای شما نمایان شد و شما هر زمان که بخواهید می توانید کلمات مورد نظر خود را تغییر دهید و نیازی به مراحل قبلی نمی باشد. بر روی Keyword Ideas کلیک کنید تا نمایشی مناسب از تعداد جستجوی کلمات مورد نظر خود در بخش اول و تعداد جستجوی کلمات پیشنهادی Keyword Planner در بخش دوم داشته باشید.

توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها نتایج مربوط به Exact Match برای هر عبارت نشان داده میشود. با اینکه امکان انتخاب حالت های Broad و Phrase نیز برای کاربران ایجاد شده ولی تغییری در نتایج اعمال نمیشود. ممکن است در آینده گوگل دسترسی به این بخش ها را نیز برای کاربران آزاد کند که در اینصورت Keyword Planner ابزار بسیار بهتری نسبت به Keyword Tool خواهد بود.



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : ﺳﻪشنبه, 11 آبان,1395
نویسنده : محمد یزدی زاده
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x