Menu

021-74327

بلاگ تِک
12

سئو کلاه سفید یا سئو کلاه خاکستری و یا کلاه سیاه ؟



سئو کلاه سفید یا سئو کلاه خاکستری و یا کلاه سیاه ؟


در سئو کردن یک وب سایت , روش هایی وجود دارد که برخی از آنها با قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو هماهنگ می باشند و برخی هم خیر . سئو کلاه سفید , سئو کلاه خاکستری , سئو کلاه سیاه . این ها همان روش های گوناگون سئو هستند که در این مقاله آن ها را باهم بررسی می نماییم .

برای روش های مختلف سئو در سایت , شبیه به برخی از حوزه های دیگر نمی توان به صورت مطلق تعریفی ارائه کرد . اینکه ما از روش های کلاه سفید و یا خاکستری و یا هر رنگ دیگری در سئو صحبت می کنیم شاید ذهن شما رو به سمت امنیت سایت سوق دهد . همانطور که می دانید مثلا هکرهای کلاه سیاه جزوه آن دسته از هکرهایی هستند که حقوق دیگران برایشان مهم نیست و تنها به فکر خرابکاری هستند اما در مقابل آنها هکرهای کلاه سفید هستند که از دانش خود در مقابل حملات دیگر هکرها و همچنین برای افزایش امنیت تلاش می کنند . خوب بهتره بریم سراغ همان سئو و تعاریفش .

سئو کلاه سیاه , Black hat SEO

اصولا به روش هایی که قوانین موتورهای جستجو را دور می زنند و یا با تکنیک های نامتعارف باعث ارتقاء رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو می شود سئو کلاه سیاه گفته می شود . البته تعریف دیگری هم برای این روش از سئو عنوان می شود , و آن استفاده از تکنیک های ناجوانمردانه به جهت کاهش رتبه وب سایت رقبا می باشد . بله تعجب نکنید !!! برخی اوقات رقابت در یک کلمه به نحوی شدت می گیرد که بازیگران در میدان به غیر از افزایش رتبه خود به فکر راه کار هایی برای کاهش رتبه وب سایت رقبای خود می افتند . البته این روش در وب فارسی جایگاهی ندارد و نخواهد داشت ;)  در کل این را بدانید افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند و اغلب هم موفق می شوند , افرادی هستند که از تجربه و هوش بسیار بالایی برخوردارند .

این روزها با هوشمند تر شدن الگوریتم های موتورهای جستجو , افرادی که در این الگوریتم های هوشمند ضعفی پیدا می کنند , خود باید فردی بسیار باتجربه و در عین حال بسیار باهوش باشند . این افراد معمولا با آپدیت های جدید در الگوریتم های موتور های جستجو روش های خود را نیز به روز می کنند و در صدد پیدا کردن ضعفی جدید از موتورهای جستجو بر می آیند .

همیشه بین سئو کارهای کلاه سیاه و موتورهای جستجو جنگی وجود دارد . در برخی از اوقات موتور های جستجو برنده و در برخی از اوقات برنده سئو کار کلاه سیاه می باشد . البته زمانی که در این رقابت ها موتورهای جستجو برنده شوند نتایج به دست آمده از سئوی کلاه سیاه به شدت افت پیدا کرده و رتبه های بدست آمده همه به یکباره به فنا خواهند رفت . به هر حال ریسک این روش از سئو بسیار بسیار بالا می باشد .

من شخصا هیچ پیشنهادی برای شما به جهت استفاده از این روش یعنی سئو کلاه سیاه ندارم . چون بلد نیستم !!! !!!

سئو کلاه سفید , White hat SEO

ماندگارترین و بی نتیجه ترین ( از لحاظ زمانی ) روشی که می توان در نظر گرفت همین سئوی کلاه سفید است . سئو با تکیه بر تولید محتوای خالی یعنی سئو به روش کلاه سفید . با این روش در برخی از کلمات غیر رقابتی شاید به نتیجه برسید . اما شما چطور می توانید برای کلماتی مثل : " طراحی سایت حرفه ای " و یا " تور لحظه آخر " و یا " خرید بلیط هواپیما " که صد ها وب سایت رقیب در این حوزه ها وجود دارند فقط با تولید محتوا به رتبه های خوبی برسید ؟ آیا واقعا با سئو به روش کلاه سفید می توان در موضوعات رقابتی به نتایج اول که هیچ , حتی به صفحه اول نتایج جستجو هم رسید ؟ جواب قطعا خیر است .

با استفاده از روش هایی که برای سئو کلاه سفید وجود دارد شاید سال ها زمان و هزینه هم صرف شود اما به هیچ نتیجه ای دست پیدا نکنیم . در اینجاست که سئو به روش کلاه خاکستری عرض اندام می کند !!!

سئو کلاه خاکستری , Gray hat SEO

به طور معمول اکثر سئو کار هایی که در ایران و یا جهان وجود دارند همه از همین روش استفاده می کنند . برای مثال خرید بک لینک از سایت های دیگر . خرید و فروش بک لینک از دیدگاه گوگل کاری حرام و ناپسند است ;) اما اگر همین دریافت لینک مقداری طبیعی تر صورت گیرد به سئو کلاه خاکستری تبدیل می شود . مثل تبادل لینک های غیر مستقیم .

کلا از نظر گوگل هر لینکی که به صورت طبیعی داده نشود حرام است ;) . آقای گوگل بر این اصل معتقدند که در فلسفه بهینه سازی سایت کاربران خودشان باید به مطالب سایت شما لینک دهند . اما حالا شما صبر کنید تا یک آدم دلسوز پیدا شود شاید به شما لینک دهد !!! امیدوارم پیدا شود ;) البته اگر واقعا شما مطلبی منحصر به فرد و یا عجیب و غریب تولید کنید من شخصا حاضرم در وب سایتم به شما لینک دهم . به هر حال همه این ها را گفتم تا شما بدانید که لینک مثل حق می باشد . لینک دادنی نیست , بلکه لینک گرفتنی است .

در روش سئو کلاه خاکستری باید به هر ترفندی که به طور علنی با سیاست های گوگل مبارزه نمی کند اقدام به دریافت لینک به صفحات وب سایتتان کنید . هر چقدر این لینک ها از وب سایت های معتبر و با ظاهری طبیعی باشند نتیجه بهتری برای سئوی سایت شما خواهد داشت .

امیدوارم به فکر خرید بک لینک های واقع در ساید بار و فوتر وب سایت ها نیفتاده باشید که آنها واقعا مفت هم نمی ارزند !!!

در کل هر فعالیتی که برای سئوی یک سایت انجام شود و در آن روش فقط از تولید محتوا استفاده نشود و به روش های کلاه سیاه هم انجام نشود , آنگاه به آن روش سئو کلاه خاکستری گفته خواهد شد .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : دوشنبه, 19 مهر,1395
نویسنده : محمد یزدی زاده
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
فرهنگ
نظر دهنده : فرهنگ پاسخ
تاریـخ ثبت : شنبه, 12 دی,1394 11:14 ق.ظ
ممنونم بابت مطالب مفید و پر کاربردتون

morteza mohamdi
نظر دهنده : morteza mohamdi پاسخ
تاریـخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 15 دی,1394 11:08 ق.ظ
شاید بهترین روش برای شناساندن سایت به موتورهای جستجو استفاده از سئو نوع کلاه سفید است اما در عمل شاید خیلی زمان بر باشه و دیر بازده من خودم این تجربه رو داشتم به خاطر سایتی که قرار بود محصولاتش رو در 6 ماه دوم سایت به فروش برسونه و بهترین زمان خرید همون موقع بود که متاسفانه به خاطر ندونم کاری های یک سری افراد این اتفاق نیفتاد !

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x