Menu

021-74327

بلاگ تِک
20

استفاده از schema برای ستاره دار کردن مطالب سایت



استفاده از schema برای ستاره دار کردن مطالب سایت


با آنکه سال ها می باشد که استفاده از Schema ( بخوانید : اسکیما ) در برخی از سایت هایی که رنک بالایی دارند مرسوم است ولی همچنان برخی از سایت ها از این امکان برای خود استفاده نمی کنند و یا اصلا نمی دانند که به چه شکل می توان از آن استفاده کرد . استفاده از Schema بخشی از استراتژی سئو می باشد که نمی توان آن را جدا از فرایند بهینه سازی سایت دانست .

Schema به چه معناست ؟

آنچه که در Schema تعریف می شود , مجموعه اطلاعات کوچک از پیش تعیین شده می باشد . این اطلاعات تنها در سئو برای موتور های جستجو مورد استفاده قرار می گیرد . در اصل با Schema کمک می کنیم که موتورهای جستجو بتوانند بهتر اطلاعات وب سایت ما را تجزیه و تحلیل نمایند و شیوه نمایش وب سایت ما در جستجو های کاربران را به بهترین شکل انتخاب کنند .

Schema.org چیست؟

در سال 2011 سایت Schema.org همکاری خود را با برخی از موتور های جستجوی مهم نظیر گوگل ، یاهو و بینگ آغاز نمود و خدماتی را در جهت استاندارد سازی زبان نشانه گذاری  HTML و یکپارچگی آن در اینترنت ارائه نمود .

سئو و نحوه استفاده از Schema

برای استفاده از Schema در وب سایت خود باید کدهای متناسب با محتوای موضوعی سایت خود را درون محتوای تولید شده قرار دهیم تا وقتی که روبات های موتورهای جستجو در حال پیمایش در آن صفحه هستند بتوانند ار آن کدها استفاده نماییند تا موضوع محتوای تولیدی ما را به نحو احسن تشخیص دهند . برای مثال اگر فرض کنیم که سایت شما در زمینه معرفی و نقد فیلم های سینمایی فعالیت می کند ، با استفاده از این راه کار خزنده های گوگل بهتر می توانند اطلاعات صفحات وب سایت شما را تشخیص دهند . با این کار ما به طور واضح به موتور های جستجو می فهمانیم که در رابطه با فلان فیلم سینمایی داریم صحبت می کنیم . در این مثال قسمت های مختلف اطلاعاتی از یک فیلم در قالب Schema گنجانده شده است

Schema

Schema بر روی سئو سایت تا چه حد تاثیر گذار است ؟

اگر شما در کدهای HTML  خود از Schema ی مرتبط با محتوای تولیدی استفاده نمایید , قطعا موتورهای جستجو راحت تر می توانند به ساختار و هدف شما و همچنین کلمات کلیدی درون صفحه پی ببرند . واین یعنی بهتر دیده شدن صفحات وب سایت شما در نتایج جستجو ها .

آیا می توان از Schema برای بالا بردن رتبه سایت استفاده کرد ؟

تا کنون مقاله و یا سندی در این باب که استفاده از Schema باعث افزایش رتبه در پروسه بهینه سازی سایت خواهد شد , مشاهده نشده است . همچنین گوگل صراحتا اعلام کرده است که استفاده از Schema نمی تواند باعث افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی شود . ولی به یقین می توان آن را برای تقویت کردن Rich Snippets ها در نظر گرفت .


ستاره ها در استفاده از Schema

با این روش نمایش صفحات وب سایت شما در نتایج جستجو نسبت به بقیه رقبا متفاوت خواهد بود , به عنوان مثال ستاره هایی که در نمایش برخی از جستجو ها نمایان میشود !

در بین نتایج جستجوی یک کلمه خاص توسط کاربران شاید سایت شما مورد سوم و یا چهارم باشد اما ستاره های طلایی که در لیست جستجو ها وجود دارد افراد را برای کلیک بر روی لینک وب سایت شما بیشتر تحریک می کند .

گوگل ابزاری برای چک کردن استفاده صحیح از Schema ارائه کرده است . این ابزار Structured Data Testing Tool نام دارد . شما می توانید بعد از این که کار نشانه گذاری صفحات سایت خود را انجام دادید به راحتی با این ابزار از صحت کار خود مطمئن شوید .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 18 مهر,1395
نویسنده : محمد یزدی زاده
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x