Menu

021-74327

بلاگ تِک
23

پایان پشتیبانی مایکروسافت از اینترنت اکسپلورر



پایان پشتیبانی مایکروسافت از اینترنت اکسپلورر


چندی قبل مایکروسافت اعلام کرده بود که پشتیبانی از نسخه های 8 , 9 و 10 نه چندان محبوب خود را خاتمه خواهد داد . امروز همان روز می باشد .
شرکت ساکن ردموند نخستین بار حوالی تیرماه سال 93 از نزدیک بودن پایان عمر این نسخه ها خبر داده بود و هفته گذشته نیز , امروز را به عنوان تاریخ دقیق این اتفاق اعلام نمود .

این موضوع البته به معنای پایان مرورگرهای مایکروسافت نمی باشد و پشتیبانی از نسخه 11 و Edge ادامه خواهد یافت , مرورگر ورژن 11 نزدیک به یک چهارم کاربران اینترنت را در اختیار دارد و ورژن Edge , به شکل پیش فرض همراه ویندوز 10 ارائه می شود و از قابلیت های جذابی مثل یکپارچگی با کورتانا برخوردار می باشد .

مایکروسافت علاوه بر این اعلام کرده کاربران در صورت استفاده از نسخه های قدیمی و از رده خارج , در معرض ویروس , بدافزار و حتی سرقت اطلاعات از کامپیوتر شخصی قرار خواهند داشت .
این در حالی است که بر اساس آمار Net Market Share تا حوالی دی ماه سال جاری , حدود 19.8 درصد یا به عبارتی یک نفر از هر 5 کاربر اینترنت , از نسخه های 8 , 9 و 10 اینترنت اکسپلورر استفاده می نمودند .

هرچند مایکروسافت امیدوار است کاربران این نسخه ها به استفاده از اینترنت اکسپلورر 11 و مرورگر Edge روی آورند , اما کارشناسان پیش بینی می نمایند که بسیاری از این کاربران در نهایت به سوی استفاده از مرورگرهایی مثل کروم و فایرفاکس جذب گردند , ادعایی که لازم است تا انتشار آمار های بعد برای روشن شدن حقیقت در مورد آن منتظر بمانیم .

نظرات خود را با ما در میان بگذارید .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 23 دی,1394
نویسنده : حسین شاطری
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
arman
نظر دهنده : arman پاسخ
تاریـخ ثبت : چهارشنبه, 23 دی,1394 11:24 ق.ظ
به نظر من رو نسخه ی Edge بیشتر از نسخه های دیگر اینترنت اکسپاورر می شود حساب کرد . خیلی بهتر شده .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x