Menu

021-74327

بلاگ تِک
03

چگونه یک محتوای با کیفیت برای کاربران سایت تولید کنیم ؟



چگونه یک محتوای با کیفیت برای کاربران سایت تولید کنیم ؟


مهمترین اتفاقی که می توان انتظار داشت که در وب سایت شما رخ دهد و به واسطه آن به خود ببالید , رضایت کاربران از خواندن مطالب وب سایت شما می باشد . این رضایت سر منشاء هدف اصلی شما که همان کسب درآمد از وب سایتتان می باشد , خواهد بود . 

اگر با ما همراه باشید خواهید دید که با نکات ظریفی می توان برای کاربران وب سایتتان محتوای مطلوب و کاربردی تولید نمایید .

محتوا را برای کاربران تولید کنید و نه برای خود یا موتورهای جستجو

این را فراموش نکنید که کاربران هستند که آینده تجاری کسب و کار آنلاین شما را مشخص می نمایند. آن ها هستند که با خرید یک محصول و یا استفاده از یکی از خدمات شما , به روند کاری شما رونق می بخشند. پس روا نیست که محتوا در وب سایت برای کسی غیر از کاربر تولید شود. شاید الان این سوال برای شما پیش آمده باشد که پس تکلیف موتورهای جستجو و استاندارد هایی که آن ها از شما انتظار دارند تا محتوای شما را به نتایج اول جستجو ها بیاورند چه می شود ؟ در جواب این سوال باید گفت که موتورهای جستجو تمام هم و غمشان ارائه نتایجی می باشد که مورد رضایت کاربران باشد , که اگر غیر از این بود موتور جستجویی مثل گوگل دیگر امروزه این همه کاربر نداشت. پس باخیال آسوده محتوای خود را فقط برای کاربر خود تولید نمایید و این را بدانید که موتور های جستجو هم قدر دان شما خواهند شد و به مرور ارزش و کیفیت وب سایت شما را درک خواهند کرد. آن زمان است که محتوای تولید شده توسط شما همیشه در سطر اولین نتایج موتور های جستجو رخ نمایی خواهد کرد .

مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و رفتار آن ها را آنالیز نمایید

برای کامل تر کردن مرحله قبل همانطور که به حرف های مخاطبانتان گوش می کنید باید آنها را آنالیز کنید و از خواسته هایشان مطلع شوید و آنها را در طبقه بندی های مختلف و اولویت های متفاوت قرار دهید . یکی از بهترین ابزارهایی که در این زمینه وجود دارد گوگل آنالیتیکز می باشد که به وسیله این ابزار می توانید اطلاعات بسیار مفید و قابل توجهی را از رفتار کاربرانتان بدست آورید .

نظر خواهی ، قبل از ایجاد کردن محتوا

بعد از شناسایی مخاطبان هدف شما به راحتی می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و آنچه که آنها نیاز دارند را در محتوا های جدید برایشان فراهم نمایید این کار باعث می شود که آنها اعتماد بیشتری به شما پیدا کرده و به شما و یه سایتتان بیشتر وفادار خواهند شد .

رویدادی هیجان انگیز را برای مخاطبانتان در نظر بگیرید

روشی دیگر برای تولید محتوای کاربر محور راه اندازی رویدادهای هیجان انگیز می باشد . این رویداد ها می توانند برگذاری یک کنفرانس یا همایش که از کاربران خود دعوت به حظور می کنید باشد . از عکس ها و فیلم هایی که گرفته می شود در محتوای سایت خود و همچنین شبکه های اجتماعی مرتبط با کسب و کارتان استفاده نمایید. حتی برگذاری آن رویداد ها می تواند به صورت آنلاین باشد یعنی رویداد خود را اصطلاحا به صورت وبینار برگذار نمایید . در اصل شما با این کار حسی را در کاربران خود ایجاد می کنید که آنها بخشی از یک روند تصمیم گیری مهم هستند .

از کاربران خود به عنوان مرکز محتوا استفاده نمایید

شاید نوشتن محتوایی با مرکزیت کاربران ممکن است در ابتدا خیلی سخت باشد چون هدف شما تبلیغ محصولات و خدماتتان است. به هر حال هر چه محتوای شما بیشتر کسب و کار محور باشد و نقش کاربران در آن کم رنگ تر باشد ، مخاطبان بیشتری را از دست خواهید داد. به جای اینکه هر روز و هر دفعه که می خواهید محتوایی تولید کنید در مورد محصولاتتان و اینکه این محصولات به چه دردی می خورند صحبت کنید ، برخی از اوقات مطالبی بنویسید که مخاطبان شما را نشانه گرفته باشد. به یکی از مشکلات رایج و متداول آنها اشاره کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید و به آنها کمک کنید. زیاد دل نگران این موضوع نباشید قطعا با تولید محتوای کاربر محور فروش بیشتری خواهید داشت .

پیگیری اخبار تخصصی برای تولید یک محتوای ناب و کاربر پسند

همانطور که قبلا هم اشاره شد تخصص در زمینه ای که قرار است در رابطه با آن مطلب بنویسید می تواند مخاطبان هدف خود را تحت تاثیر قرار دهد , هر چه این آگاهی به روزتر و کاربردی تر باشد می تواند وفاداری کاربران به شما و وب سایتتان را افزایش دهد . برای این کار خیلی مهم هست که آنچه مخاطبانتان نیاز دارند را به بهترین شکل جستجو کنید و به بهترین شیوه ممکن به آن ها ارائه نمایید .

مداوم و منظم بنویسید تا به یک نویسنده محبوب تبدیل شوید

نویسندگان موفق , مداوم نوشتن را رازی برای موفقیت خود می دانند چرا که با تولید محتوای مناسب و مفید به طور منظم می توانند ماهیچه های ذهن خود را رشد بدهند و همچنین هر وقت هم مطلبی برای نوشتن نداشته باشند از افکاری که به صورت گسسته در ذهن خود دارند را با هم ترکیب کنند و مطلب مفیدی را ارائه دهند .

به یاد داشته باشید که خوانندگان سایت شما مطالبتان را عمیق مطالعه نمی کنند بلکه فقط به صورت سطحی به آنچه شما نوشته اید نگاه می اندازند و اگر در همین نگاه کردن بتوانیم نظر بیننده هایمان را جلب کنیم , توانسته ایم نیمی از مسیر را طی کرده باشیم !

چگونه چشم کاربران را به محتوای خود گره بزنیم ؟

پارگراف بندی مناسب

کاربران هیچ گاه نوشته های شما را در لحظه اول به طور عمیق نگاه نمی کنند . پس لازم است از نوشتن پارگراف های طولانی جدا خود داری کنید !

حتی اگر فکر می کنید تنها با نوشتن فقط یک جمله می توانید پیام خود را انتقال دهید قطعا این کار را انجام دهید چرا که هم متن خود را کوتاه کرده اید و هم به کاربر این انگیزه را می دهید که نوشته شما سریع تر خوانده می شود .

استفاده ار عناوین و تیترهای مناسب

یکی دیگر از ترفندهایی که می توانید نگاه خواننده را در صفحه کنترل نمایید استفاده از تیترها مناسب است .

با این کار شما توانسته اید در قالب چند کلمه ذهن او را درگیر متن کرده و میل به خواندن کل متن را در او چند برابر کنید .

استفاده از بولت ها و محتوای تولیدی

بولت ها یا همان دایره های کوچکی که در نوشتن موارد یا موردهایی از یک موضوع به نوشته ما کمک می کند , می تواند خیلی در درگیر کردن نگاه بیننده موثر باشد , با استفاده از این تکنیک لیستی از مطالب را در قالب یک سگمنت کوچک برای خواننده خود مهیا می کنید .

بولد کردن لغات برای بالا بردن درجه اهمیت یک مطلب

به کار گیری لغات ضخیم یا همان بولد به راحتی می تواند خوانندگان را راهنمایی کند که کدام عبارات را مورد توجه خود قرار دهند , اما این کار باید با ظرافت انجام شود چرا که با افراط در این کار ذهن کاربر به این سمت می رود که نویسنده قصد این را داشته که کل مطلب خود را با اهمیت جلوه دهد .

آنچه در این نوشته مطرح شد تنها برای این بود که شما بتوانید کاربران سایتتان را همیشه راضی نگاه دارید . آنقدر راضی که حتی مطلب شما را به دوستان خود در شبکه های اجتماعی معرفی کند .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : شنبه, 17 مهر,1395
نویسنده : محمد یزدی زاده
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
علی
نظر دهنده : علی پاسخ
تاریـخ ثبت : شنبه, 03 بهمن,1394 11:10 ق.ظ
آیا با انجام این کار می توان رتبه خود را در بازه زمانی کم بالا برد ؟

نظر دهنده : پاسخ
تاریـخ ثبت : شنبه, 03 بهمن,1394 11:13 ق.ظ
شاید این روند کند پیش رود اما مطمئن باشید که شما به مخاطبان واقعی خود دسترسی پیدا خواهید کرد و آنها هم جواب این همه اعتماد را به شما خواهند داد .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x