Menu

021-74327

بلاگ تِک
03

پرواز با تخته پرنده Arca



پرواز با تخته پرنده Arca


این تخته پرنده به ظاهر ساده می تواند از روی هر سطحی بدون توجه به مغناطیسی بودن یا نبودن آن سطح حتی آب , شن یا بتن فرقی نمی نماید تا حدود 30 سانتی ‌متر از زمین بلند شوید و پرواز نمایید .
سازنده این تخته پرنده یک NGO می باشد که روی راکت های استراتوسفری و بالن ها فعالیت می نماید . همچنین این NGO یکی از شاخه های اصلی در پروژه Google Lunar X Prize بوده است .

گذشته از سابقه ‌‌‌ی این NGO مشخصات این تخته پرنده کاملا قابل باور به نظر می ‌‌‌رسد و علایم عجیب و غریب در آن دیده نمی‌‌‌شود . این تخته پرنده حدود 272 اسب بخار نیروی رانشی تولید می‌‌‌ نماید که البته این توان بالا , باعث می شود که شارژ باطری‌‌ ‌این تخته پرنده در حدود 6 دقیقه تخلیه شود و در مدل های سنگین ‌تر این زمان به حدود 3 دقیقه می‌‌‌رسد .

بنابراین انتظار پرواز با این تخته در مسافت های طولانی را نباید داشت . نحوه کنترل این دستگاه به این صورت می باشد که شما با یک برنامه در سیستم های اندروید یا IOS به کمک بلوتوث می توانید این تخته پرنده را کنترل نمایید .
جنس این تخته پرنده از کامپوزیت می باشد و ابعاد 174 * 76 و 15 سانتی متر می باشد و وزن آن 82 کیلو است که حمل و نقل آن آسان نمی باشد . قیمت این تخته پرنده 19900 دلار می باشد که اگر شارژ سریع با 35 دقیقه عمر باطری بیشتر را بخواهید باید 4500 دلار بیشتر بپردازید و مسافتی در حدود 2 کیلومتر را بپیمایید . به زودی این تخته پرنده به بازار های مصرفی ورود پیدا خواهد نمود .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : شنبه, 03 بهمن,1394
نویسنده : حسین شاطری
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
emad
نظر دهنده : emad پاسخ
تاریـخ ثبت : شنبه, 03 بهمن,1394 11:21 ق.ظ
پرواز با این تخته پرنده به نظر من خیلی باید جالب باشه ولی مسافت 2 کیلومتر خیلی کم می باشد باید بیشتر روی طول عمر باطری این تخته پرنده کار شود . مرسی بابت مطلبتون خیلی جالب بود .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x