Menu

021-74327

بلاگ تِک
05

فرش هوشمند برای بیماران دیابتی



فرش هوشمند برای بیماران دیابتی


بیماران دیابتی در بعضی از مواقع مجبور به قطع اعضای بدن خود مخصوصا قسمت پایینی بدن و پاهای خود می‌شوند . از آن ‌جایی که به قسمت‌های پایینی بدن بیماران دیابتی خون کافی نمی‌ رسد آن‌ها در برخی مواقع در پاهای خود احساس بی‌ حسی می‌کنند و با درد شدیدی نیز به علت ایجاد زخم‌ ممکن است مواجه شوند . هنگام بی ‌حسی پا , دمای قسمت پایینی بدن پایین می ‌آید و اگر به این مسئله توجه نشود بیماران مجبور می‌شوند تا پای خود را قطع نمایند . همین مسئله باعث شده تا دانشجویان دانشگاه ایالت Mississippi آمریکا ایده ای بدهند و دست به کار شوند تا از این موضوع جلوگیری نمایند .

براساس مصاحبه ای که برای توضیحات این فرش هوشمند با این دانشجویان انجام شده آن‌ها گفته اند که برنامه ‌ای را برای تلفن های هوشمند تدارک دیده ‌اند که می ‌تواند از فرش ‌های هوشمند تولید شده میزان دمای پای فرد را اندازه گرفته و اگر این دما به پایین ‌تر از حد مجاز برسد, برنامه به کاربر اخطار می‌دهد .

یکی از سازندگان این فرش‌ هوشمند Jann Butler می باشد . یکی از نزدیکان این فرد به خاطر دیابت پای خود را از دست داده و این باعث شده تا Jann Butler و دوستانش با این ایده به سراغ فرش‌ هوشمند روند . معمولا دمای یکی از پاهای فرد اختلاف سه یا چهار درجه‌ای با پای دیگر دارد و همان پایی که از دمای کمتری برخوردار است ممکن است در خطر جدی‌ تری نسبت به پای دیگری در فرد دیابتی باشد . طبیعتا این فرش نمی‌تواند بیمار را درمان نماید اما قطعا این فرش می‌تواند کمک زیادی را برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و قطع شدن عضو بدن بیمار بنماید .

قیمت این فرش ‌هوشمند 500 دلار است و دانشجویان قصد دارند هر چه‌ سریع ‌تر برنامه‌ی هوشمند ساخته شده را برای تمامی پلتفرم‌ها نیز عرضه نمایند . به‌ هر‌ حال این ایده می‌ تواند بسیار جالب باشد و طبعیتا در آینده ممکن است به کمک بسیاری از بیماران دیابتی بیاید .

نظرات خود را با ما در میان بگذارید .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : دوشنبه, 05 بهمن,1394
نویسنده : حسین شاطری
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
danial
نظر دهنده : danial پاسخ
تاریـخ ثبت : دوشنبه, 05 بهمن,1394 02:34 ب.ظ
به نظر من فرش هوشمند یکی از مهم ترین اختراع ها به حساب می آید . ممنون بابت مطلبتون .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x