Menu

021-74327

بلاگ تِک
25

10 ابزار مفید برای بررسی سئو سایت



10 ابزار مفید برای بررسی سئو سایت


همانطور که در مقالات قبلی اشاره به اهمیت بهینه سازی سایت نمودیم . در این مطلب قصد داریم 10 ابزار بررسی سئو سایت را معرفی نماییم . اما قبل از این که شروع به معرفی ابزارهای بررسی سئو سایت نماییم , توضیح مختصری راجع به دلیل استفاده از این ابزار ها می دهیم .

بعضی اوقات ممکن است تصور نمایید تمامی نکات بهینه سازی سایت را رعایت نموده اید و یا فعالیت هایی برای بهینه سازی سایت انجام داده اید و نیاز دارید بدانید این فعالیت ها موثر بوده است یا خیر ؟ در این مواقع است که به این ابزار ها نیاز داریم .

همچنین مطالعه کنید : خدمات سئو

1- بررسی سئو سایت با : WooRank

10 ابزار بهینه سازی سایت

این ابزار به وسیله 70 پارامتر بررسی سئو , سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد . اطلاعاتی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد شامل : فهرست لینک ها , تکنولوژی های استفاده شده در سایت , میزان بازدید , شبکه های اجتماعی , ... می باشد . متاسفانه امکان استفاده از تمامی امکانات این سایت به صورت رایگان میسر نمی باشد و شما برای استفاده از تمامی امکانات این ابزار بسیارمفید باید حق عضویت پرداخت نمایید .
مشاهده سایت WooRank 

2- بررسی سئو سایت با : Varvy

بررسی سئو سایت

ابزار دیگری که می توان جهت بررسی سئو سایت استفاده نمود Varvy می باشد . این ابزار رایگان بوده و گزارش دقیقی از لینک ها , سرعت سایت , قدرت دامنه , صفحات شبکه های اجتماعی و... می دهد . همچنین به کمک این ابزار می توانید طراحی UX وب سایت را بررسی نمایید و در صورت وجود مشکل گرافیکی آن را با رنگ قرمز مشاهده نمایید .
مشاهده سایت Varvy

3- بررسی سئو سایت با : Screaming Frog SEO Spider

بهینه سازی سایت

به کمک این ابزار می توانید مشکلات سئو سایتتان را با بیشترین سرعت پیدا نمایید . این ابزار بر پایه جاوا می باشد که می توانید از آن در هر بستری دیگری استفاده نمایید . از قابلیت های دیگر این ابزار می توان به اتوماتیک بودن و دریافت گزارشات بر روی فایل اکسل و فایل هایی با پسوند .CSV اشاره نمود . لازم به ذکر است که این ابزار در دو ورژن رایگان و غیر رایگان عرضه شده است .
مشاهده سایت Screaming Frog SEO Spider

4- بررسی سئو سایت با : Remove'em

بهینه سازی وب سایت

اگر وب سایت شما از سایت های اسپم و نامعتبر بک لینک دریافت می نماید به کمک این ابزار می توانید آن ها را شناسایی و حذف نمایید . قابلیت دیگری که این ابزار در اختیار شما می گذارد , جلوگیری از ایندکس شدن محتوای نامعتبر وب سایتتان می باشد .
مشاهده سایت Remove'em

5- بررسی سئو سایت با : Found's SEO Audit Tool

بهینه سازی سایت و بررسی سئو سایت

علاوه بر محیط کاربر پسند , این ابزار به کاربر کمک می نماید تا مشکلات موجود در کلمات کلیدی , توضیحات متا , نقشه XML را پیدا و رفع نماید و نتایج را به صورت یک فایل PDF در اختیار شما بگذارد .
مشاهده سایت Found's SEO Audit Tool

6- بررسی سئو سایت با : Website Grader

ابزار بهینه سازی سایت

این ابزار بررسی سئو سایت , وب سایت شما را هم از نظر تجربه کاربری (UX) و هم استاندارد بودن برای روبات های موتور های جستجو مورد بررسی قرار می دهد و همچنین گزارشاتی از سرعت بارگذاری وب سایت شما را در پلت فرم های گوناگون ارائه می دهد . استفاده از این ابزار آسان و رایگان می باشد , کافی است آدرس سایت و ایمیل خود را در وب سایت این ابزار وارد نمایید تا گزارش دقیقی از سئو سایت خود دریافت نمایید .
مشاهده سایت Website Grader

7- بررسی سئو سایت با : SEO Report Card

بررسی سئو سایت

ابزار دیگری که برای بررسی سئو سایت می توانید استفاده نمایید ابزار رایگان SEO Report Card می باشد . گزارش کاملی نظیر رتبه سایت در تمامی موتورهای جستجو , نمایش کلمات کلیدی استفاده شده در سایت و تعداد صفحات ایندکس شده وب سایتتان از جمله خدمات این ابزار بررسی سئو می باشد .
مشاهده سایت SEO Report Card

8- بررسی سئو سایت با : Check My Links

بررسی سئو سایت با 10 ابزار

این ابزار یک افزونه می باشد که به مرورگر گوگل کروم اضافه می شود , می تواند لینک های شکسته را شناسایی و در اختیار شما قرار دهد . لینک های سالم به رنگ سبز و لینک های شکسته را به رنگ قرمز به شما نمایش می دهد .
مشاهده سایت Check My Links

9- بررسی سئو سایت با : Google Webmaster Tools

ابزار بررسی سئو سایت

مهمترین و مفید ترین ابزار موجود برای بررسی سئو سایت که متعلق به خود گوگل و البته رایگان می باشد . با این ابزار می توانید گزارش دقیقی از نگاه گوگل به سایتتان داشته باشید . Google Webmaster Tools

10- بررسی سئو سایت با : Moz Pro Tools

بررسی سئو سایت به وسیله 10 ابزار

این ابزار قابلیت شناسایی بیش از 3000 لینک در یک وب سایت را دارد و همچنین قابلیت گزارش دهی از محتوای تکراری و مضر جهت بهینه سازی سایت را دارد . لازم به ذکر است که شما روزانه فقط 3 وب سایت رامی توانید با این ابزار به صورت رایگان بررسی نمایید و برای استفاده بیشتر باید حق عضویت پرداخت نمایید . 

برای حرف آخر خدمت مدیران سایت که در حال مطالعه این مطلب هستند باید بگوییم شما با استفاده از این ابزار ها فقط می توانید روند سئو سایت خود را زیر نظر داشته باشید . این ابزارها فقط به شما در شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوت سئوی سایت شما کمک می کنند . این ابزارها سایت شما را به هیچ عنوان بهینه و سئو نمی کنند . عملیات بهینه سازی سایت را فقط و فقط خود شما و یا متخصصین سئو باید انجام دهند .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 18 مهر,1395
نویسنده : حسین شاطری
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
mostafa
نظر دهنده : mostafa پاسخ
تاریـخ ثبت : پنجشنبه, 17 فروردین,1396 12:31 ق.ظ
من ابزار رایگان بهینه سازی هاست ایران رو بهتون معرفی می کنم.
https://tools.hostiran.net

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x