Menu

021-74327

بلاگ تِک
04

بد افزار جدید برای دوربین های مدار بسته



بد افزار جدید برای دوربین های مدار بسته


انتشار نوعی بدافزار که دوربین های امنیتی را به بات نت بدل می کند.

پژوهشگران مرکز Incapsula کدی را کشف کرده اند که حدود ۹۰۰ دوربین مدار بسته لینوکسی را به بات نت بدل کرده و آن بات نت ها نیز بی درنگ یک سرویس ابری بزرگ را که به میلیون ها کاربر خدمت رسانی می کرده، آلوده می کردند.

مهاجمان در جریان حملات خود دوربین های مراقبتی به کار گرفته شده توسط برندهای متعدد را تضعیف نمودند که همگی شان هم سیستم های امنیتی ساده ای داشتند و در برخی موارد این دوربین ها چندین بار هدف حملات هکی قرار گرفتند. این بات نت، نوعی حمله منع ارائه سرویس معمولی را اجرا نمود و در نتیجه با اتخاذ پاره ای تدابیر امنیتی ساده می شد از انجام آنها جلوگیری کرد که متاسفانه به خاطر سهل انگاری صاحبان آن برندها و عدم توجه آنها به خطرات احتمالی دوربین های مدار بسته، مورد سوء استفاده قرار گرفتند.

گفتنی است که در حال حاضر میلیون ها دوربین امنیتی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند که بسیاری از آنها به احتمال زیاد به درستی نصب نشده اند و بدیهی است که تبهکاران از آن دوربین ها برای جاسوسی از مردم استفاده خواهند کرد. با این تفاسیر تا زمانی که شرکت های تولید کننده این دوربین ها امنیت دستگاه های تولیدی خود را بالا نبرند و به مشتریانشان نگویند که چطور از خودشان حفاظت نمایند، روشن است که این سیستم ها ریسک بزرگی را پیش روی افراد قرار می دهند.



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x