Menu

021-74327

بلاگ تِک
04

۶ سرویس رکورد دار گوگل



۶ سرویس رکورد دار گوگل


۶ سرویس گوگل رکورد یک میلیارد کاربر را ثبت کردند

گوگل که حالا یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت آلفابت محسوب می شود ، با داشتن محصولات و سرویس هایی نظیر اندروید ، یوتیوب و موتور جستجوی خود پردرآمدترین عضو آلفابت هم به حساب می آید .

گوگل به تازگی اعلام کرده است که ۶ محصول با بیش از ۱ میلیارد کاربر برای هرکدام دارد . روث پاروت - مدیر مالی این شرکت در گزارش مالی سه ماه سوم سال ۲۰۱۵ در این مورد گفته است :

ما با در اختیار داشتن ۶ محصولی که بیش از ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارند ، در مورد فرصت های پیش روی گوگل بسیار هیجان زده هستیم .

۶ سرویس رکورد دار گوگل کدامین اند ؟

شاید با شنیدن این جمله بسیاری از افراد متوجه این ۶ محصول شده باشند چرا که احتمالا از آن ها استفاده می کنند . یوتیوب ، اندروید ، جستجوی گوگل ، نقشه ها ، کروم و گوگل پلی ۶ محصولی هستند که در بین سایر خدمات گوگل بیشترین کاربر را در سطح دنیا دارند . پلی استور گوگل آخرین عضوی است که به گروه میلیاردی های گوگل پیوسته است .

هرچند جستجوی گوگل ، کروم و گوگل پلی محصولات و خدمات ساخته شده توسط خود گوگل هستند ، ۳ مورد بعدی یعنی یوتیوب ، اندروید و نقشه ها حاصل تصاحب شرکت های سازنده آن ها توسط گوگل هستند .

اما با نگاه دقیق تر به میزان کاربران این خدمات و محصولات گوگل بهتر می توانیم به این نکته پی ببریم که در حال حاضر کدام خدمت گوگل بیشتری میزان کاربر را در سراسر دنیا دارد . طبق گزارش ها اندروید حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون کاربر در سطح جهان دارد . پس از اندروید ، مرورگر اینترنتی کروم با ۱ میلیارد کاربر ماهیانه قرار دارد که ۴۰۰ میلیون نفر از این ۱ میلیارد ، از نسخه موبایلی کروم استفاده می کنند . هرچند طبق برخی گزارش ها فیسبوک هم حدود ۱.۴ میلیارد کاربر دارد ولی نرم افزارهای واتس اپ و مسنجر این شرکت به ترتیب ۹۰۰ و ۷۰۰ میلیون عضو دارند که به این ترتیب می توان گفت دامنه کار گوگل به مراتب گسترده تر از فیسبوک است .

ساندار پیچای - مدیر عامل گوگل هم در حین صحبت در مورد گزارش مالی این شرکت اعلام کرد :

ما از داشتن چنین پایگاه کاربری بالایی بسیار خرسند هستیم و دستاوردهای زیادی در این زمینه داشته ایم هرچند که برخی از سرویس های ما که کاربران بسیار بالایی هم دارند، درآمدزایی چندانی به طور مستقیم برای ما ندارند . تمامی خدمات ما در کنار هم تجربه ای منحصر بفرد و پایدار برای کاربران رقم می زنند و این باعث رشد بیشتر می شود . همچنین از آنجا که حالا مقیاس کاربران سرویس های ما بالای یک میلیارد نفر است ما زیرساخت های خود را نیز تقویت می کنیم .


منبع : zoomit.ir



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : دوشنبه, 04 آبان,1394
نویسنده :
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x