Menu

021-74327

بلاگ تِک
07

دوربین های مدار بسته IP



دوربین های مدار بسته IP


چرا از دوربین های IP ( تحت شبکه ) استفاده کنیم ؟

دوربین های IP را به نوعی می توان نسل تکامل یافته دوربین های آنالوگ دانست.این نوع از دوربین ها بر خلاف دوربین های آنالوگ از همان ابتدای امر ارسال و دریافت امواج را به صورت دیجیتال انجام می دهند و دیگر نیازی به دستگاه جداگانه برای این تبدیل ندارند . این دوربینها در بستر شبکه فعالیت می کنند و تحت مدیریت و کنترل متمرکز قرار می گیرند . هر دوربین دیجیتال به عنوان یک گره (Node) در شبکه شناسایی می شود و از همین رو مدیریت بر روی آنها بسیار کاربردی تر و دارای گزینه های بیشتری نسبت به دوربین های آنالوگ می باشد .

مزایای دوربین های IP تحت شبکه :

- کیفیت بالای انتقال تصاویر
- امکان برقراری ارتباط بی سیم با امنیت بالا
- استفاده بسیار بهینه از کابلها
- امکان ارسال بدون وقفه و همزمان تصویر و صدا بر روی بستر شبکه

اما این دوربین های مدار بسته دارای دو ایراد به نسبت دوربینهای آنالوگ هستند یکی قیمت بالا تر دوربین ها و دیگری محدودیت پهنای باند . در این نوع از دوربین ها برای برقراری ارتباط بهینه باید از پهنای باند مناسبی استفاده شود .

این دوربینها با دارا بودن امکان اتصال به اینترنت چه از طریق شبکه داخلی چه به صورت مستقل قابلیتهای خوبی را در ااختیار کاربر قرار می دهند که می توان به ضبط و مشاهده آنلاین تصویر بدون نیاز به دستگاه DVR و در هر مکانی با دسترسی به اینترنت اشاره نمود .

ارتباط ایجاد شده توسط این دوربین ها بسیار ایمن تر و مطمئن از آنالوگ خواهند بود و همانند هر گره ی دیگری در شبکه امکان اضافه نمودن قابلیتهای مختلف به آنها وجود دارد . یکی از این قابلیتها POE یا به صورت کامل تر Power One Ethernet می باشد . در این روش برق را مستقیم در بستر شبکه می فرستد و از کابل برق جداگانه استفاده نمی کند . در واقع دوربین های مداربسته IP با قابلیت POE تصویر ، صدا و برق را تنها از طریق همان کابل شبکه منتقل می کنند .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x