Menu

021-74327

بلاگ تِک
10

تجهیز 400 ایستگاه قطار هند به WiFi



تجهیز 400 ایستگاه قطار هند به WiFi


کمپانی بزرگ Google ایستگاه های قطار هندوستان را به WiFi مجهز می کند :

با توجه به اینکه کشور هندوستان رتبه دوم پر جمعیت ترین کشور دنیا را از آن خود کرده است و همچنین اکثر این جمعیت به اینترنت و دنیای مجازی دسترسی ندارند ; کمپانی بزرگ Google در اقدامی ظاهرا" خدا پسندانه اما کاملا" هوشمندانه 400 ایستگاه قطار این کشور ار به WiFi مجهز کرده است .

اکثر انسانها زمانیکه نام هند را می شنوند ; کشوری با ادیان مختلف ، راه آهن های شلوغ ، ازدحام جمعیت و ... در ذهنشان تداعی می گردد . که آمار ها حاکی از آن است که روزانه حدود 10 میلیون نفر در خطوط ریلی این کشور تردد دارند و هیچ نوع دسترسی به اینترنت و دنیای مجازی ندارند ، که گوگل در اقدامی کاملا" هوشمندانه و زیرکانه قول داده است که تا پایان سال 2015 ، 400 ایستگاه قطار این کشور را به WiFi مجهز کند که در این لیست طولانی 100 ایستگاه پر ترددتر به چشم می خورد ، همچنین خبرها حاکی از آن است که این کمپانی قول داده است که WiFi تجهیز شده از سرعت اینترنت بسیار بالایی برخوردار باشد به گونه ای که هر کاربر ابن توانایی را داشته باشد که ویدئوهای HD را بدون هیچ مشکل خاصی تماشا نمایند .

اقدامی کاملا" هوشمندانه :

در وهله اول هر شخص به این اقدام خداپسندانه و انسان دوستانه احسنت می گوید اما در باطن چنین نیست انجام این گونه فعالیت ها در محبوب تر شدن این کمپانی بزرگ در بین سایر رقبا کمک شایانی می کند ، بطوریکه کمپانی بزرگ Microsoft هم دست به کار شده و یکی از رقبای اصلی کمپانی Google شده است و قول داده است که 500 هزار روستای این کشور 72 ملت را به اینترنت ارزان مجهز کند .

با اینکه کمپانی Microsoft رقیب سرسخت کمپانی Google شده است اما باز هم Google از این اقدام خوشحال است بدلیل اینکه اعتقاد دارد تعداد نفرات بیشتری تبلیغاتش را می بینند که باز هم سودآور خواهد بود .

پس از اقدامات و قول هایی که این دو کمپانی به دولت مردان هند دادند نخست وزیر هندوستان ( Narendra Modi ) از سیلیکون ولی بازدید کرده است که احتمال می رود یکی از دلایل این اقدام گوگل جلب نظر این مقام دولتی باشد .

همچنین این اقدامات گوگل برای برخی نگران کننده است و معتقدند که Google از جسنجوهای مردم در حال سوءاستفاده می باشد .


منبع : زومیت



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 10 آبان,1394
نویسنده :
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x