Menu

021-74327

بلاگ تِک
18

اصول طراحی سیستمهای امنیتی ( بخش دوم )



اصول طراحی سیستمهای امنیتی ( بخش دوم )


اصول طراحی و اجرای دوربین های مدار بسته :

قبل از نصب و اجرای دوربین های مدار بسته و هر سیستم امنیتی دیگری ، شناخت محیط از لحاظ فیزیکی و شناخت محل استقرار دوربین ها همچنین داشتن یک نقشه ی گویا و واضح برای اجرا جزء موارد ضروری و حائذ اهمیت می باشد . از همین رو در این مقاله بر آن شدیم تا نکات لازم برای طراحی و شناخت محیط را بررسی نماییم . مواردی که برای طراحی پیاده سازی صحیح سیستم های امنیتی باید مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از :

5 – تحت نظر داشتن نقاط ورودی و خروجی :

در طراحی و اجرای هر سیستم امنیتی که دوربین های مدار بسته یکی از آنهاست ، در نظر داشتن و کنترل نقاط ورود و خروج هر مجموعه باید به درستی در نظر گرفته شود و پوشش این نقاط مخصوصا به صورت محسوس و نا محسوس جزء اصول مهم طراحی سیستم های امنیتی می باشد .

6 – تامین نور مناسب :

حتما روشن بودن چراغ بانکها در طول شب نظرتان را جلب کرده ، بله مساله دقیقا همین است . در هنگام طراحی و نصب دوربین های مدار بسته یکی از نکات اساسی تامین نور مناسب برای داشتن کیفیت بهتر تصویر مخصوصا در شبهاست . البته در برخی از محیط ها که امکان فراهم کردن نور در ساعات شب نباشد می توان از دوربین های مداربسته دید در شب استفاده نمود .

7 – همپوشی دوربین ها :

در طراحی و نصب دوربین های مدار بسته یکی از عوامل مهم همپوشی دوربین هاست . این اصطلاح بدان معناست که قرار گیری دوربین ها باید به نحوی باشد که وقتی سوژه از شعاع دید یک دوربین خارج می شود تصویر آن در دوربین بعدی قابل ملاحظه باشد و بین فضاهای تحت پوشش فاصله ی خالی و نقاط کور وجود نداشته باشد . این طراحی به امنیت خود سیستم نیز کمک می کند و می توان برای مدیریت هرچه بهتر این اصل و پوشش تمامی نقاط در برخی موقعیت ها از دوربین های چرخشی استفاده نمود .

8 – نصب صحیح کابل ها و اتصالات :

در نهایت پس از طراحی ، جا نمایی ، تامین نور و انتخاب دوربین مناسب برای هر فضا ، نکته بسیار مهم انتخاب کابل مناسب با دوربین ها و بسته به متراژ مورد نیاز همچنین کابل کشی صحیح و استفاده از اتصالات مناسب است . نحوه کابل کشی صحیح و اصول کابل کشی دوربین های مدار بسته را در مقاله بعدی به طور جداگانه شرح خواهیم داد .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 05 اردیبهشت,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x