Menu

021-74327

بلاگ تِک
20

آشنایی با Material Design



آشنایی با Material Design


طراحی سایت و معرفی Material Design

پس از از فریم ورک قوی و خوش دست بوت استرپ که توسط تویتر به ثبت رسیده است حال نوبت گوگل است که خودی نشان دهد . Material Design که در ابتدا فقط یک راهنمای مفهومی در جهت ایجاد ساختاری استاندارد در طراحی وب بود یک قدم بزرگ به جلو برداشته و با معرفی Material Design Lite به یک راهکار عملی در طراحی وب تبدیل گشته است.

معرفی material design


همیشه طراحان وب با این که چگونه در طراحی سایت حرفه ای و یا طراحی پورتال  صفحات را چیدمان کنند مواجه هستند تا با یک طرح کلی. گوکل در سال 2014 متریال دیزاین را با هدف ارائه راهنمایی در جهت طراحی زیبا، رابط کاربری مناسب و طراحی ریسپانسیو منتشر کرد.

هدف از طراحی و معرفی Material Design ترکیب اصول کلاسیک طراحی با همراه تکنولوژی های روز می باشد. همچنین متریال دیزاین تعادلی خاص میان زیبایی و کاربری ایجاد کرده و راه حلی مناسب برای تولیدوب سایت های مدرن را ارائه می دهد.

آیا از Material Design در طراحی سایت و یا طراحی پورتال باید استفاده کرد؟

یکی از اصولی که در متریال دیزاین مورد توجه است جلب توجه کردن بیننده به صفحه می باشد عناصر اصلی در هروبسایت مانند تایپوگرافی، رنگ، فضا های خالی و فاصله ها همگی به گونه ای طراحی شده اند که توجه بیننده را به خود جلب می کنند. این ترکیب موجب تمرکز چشم کاربر برروی مفاهیم می شود.

انتخاب آگاهانه ی رنگ، نمایش متن در سایزمناسب، المان های گرافیکی زیبا، فضاهای خالی همگی باعث بوجود آمدن تصاویری گرافیکی چشم نواز می شوند. حرکت نقش مهمی در زیبایی و جذابیت خروجی خواهد داشت و برای هر حرکتی مفهوم و کاربردی مشخص در نظر گرفته شده است.

طراحی رسپانسیو با متریال دیزاین


در اوایل جولای 2015 گوگل فریم ورک جدید خود را، با نام Material Design Lite منتشر کرد. فریم ورک متریال دیزاین دارای قابلیت نصب آسان، بارگذاری راحت و حجم 25 کیلو بایت (به صورت فشرده) می باشد. متریال دیزاین شامل کتابخانه ای از کامپوننت ها و تم ها در قالب کد های HTML , CSS و Js می باشد.

پیشنهاد گوگل به شما چند قالب پیش فرض است که همگی شامل عناصری مانند خلاقیت و زیبایی در کنار طراحی رسپانسیو و کاربری آسان می باشند.

نمونه قالب پنل مدیریت با Material Design
نمونه قالب پنل مدیریت با Material Design


کتابخانه متریال دیزاین شامل طیف عظیمی از کامپوننت های مختلف می باشد که می توانیم به دکمه، تولتیپ، صفحه بندی ریسپانسیو و … اشاره کنیم. این کامپوننت ها همگی براساس استانداردهای تعریف شده و با اصولی مشخص تهیه و ارائه شده اند.توسعه کنندگان Material Design وعده داده اند که بر این نمونه کدها اضافه خواهند کرد و امکانات جدیدی به آن اضافه خواهد شد.

برای دسترسی به فریم ورک متریال دیزاین و دانلود منابع آن می توانید به منبع اصلی متریال دیزاین در سایت GitHub مراجعه کنید و یا مستقیما به سایت Material Design Lite رفته و آخرین نسخه را دریافت نمایید.

طراحی متریال در مرورگر های مدرن مانند اپرا، فایر فاکس، گوگل کروم و … به آسانی کار میکند. ولی در اینترنت اکسپلورر ورژن 9 کمی با مشکل روبرو است.



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 31 مرداد,1395
نویسنده :
گروه مطلب : طراحی وب سایت
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x