Menu

021-74327

بلاگ تِک
20

نقشه برداری سیستم های امنیتی



نقشه برداری سیستم های امنیتی


نکات تهیه نقشه برای سیستم های امنیتی :

قبل از هرگونه عملیات اجرایی جهت راه اندازی یک سیستم امنیتی کاربردی ، تهیه نقشه کامل از محیط می تواند کمک شایانی در امر جا نمایی و اجرای پروژه بنماید . برای این منظور می توان از نقشه معماری ساختمان استفاده نمود اما توصیه می شود حتی المقدور یک نقشه مخصوص با رعایت نکات زیر تهیه شود :

1 - متراژ دقیق :

چه بخواهیم از نقشه معماری موجود استفاد کنیم چه نقشه جدید تهیه کنیم ، در اختیار داشتن متراژ دقیق محیط ضروری است . بر حسب محیط و مساحت همچنین ارتفاع فضای پروژه می توان جانمایی دوربین ها را به شکل درست انجام داد و بحث همپوشی تصاویر را رعایت نمود .

2 - تعیین نقاط پر تردد :

نقاط پر تردد محیط را شناسایی کنید و در نقشه مشخص کنید زیرا این امر در انتخاب دوربین مناسب آن فضا همچنین پوشش کامل تصویر به شما کمک خواهد کرد .

3 - محدوده مورد نظر جهت پوشش :

ممکن است در هر محیطی نقاطی باشد که پوشش تصویری آنها مورد نیاز نباشد . این نقاط را در نقشه مشخص نمایید و علت این امر را نیز در راهنمای نقشه توضیح دهید . این کار باعث می شود که هزینه و زمان اضافی صرف مناطق بی اهمیت نشود .

4 - منابع نور را شناسایی کنید :

پنجره ها و چراغ ها اصلی ترین منابع تامین نور می باشند . محل قرار گیری آنها را مشخص کنید تا اگر به نور بیشتری در فضای خاص نیاز داشتید تامین کنید . در نظر داشته باشید که لنز دوربین نباید در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد زیرا این امر باعث افت کیفیت تصاویر ارسالی و تیره شده تصویر می گردد .

5 - تعیین زاویه دید

یکی از قابلیتهایی که دوربین های مدار بسته دارا می باشند امکان تنظیم لنز و تغییر زاویه دید دوربین است . با توجه به اهمیت این موضوع و پس از تعیین نقاط مد نظر باید زاویه یا شعاع دید دوربین را هم بر روی نقشه مشخص نمایید تا بتوان تمامی اهداف را پوشش داد .

6 - نقاط غیر قابل دسترس را مشخص کنید :

این کار باعث می شود تا محدوده هایی که امکان کابل کشی و یا نصب دوربین در آنجا وجود ندارد را شناسایی کنید و در صورت نیاز مسیر های جایگزین انتخاب کنید .

7 - نقاط نصب دوربین ها را مشخص کنید :

بعد از داشتن اطلاعات فوق در نهایت نقاطی که قرار است دوربین را نصب کنید به خوبی شناسایی کرده و در نقشه مشخص نمایید . داشتن همه این اطلاعات سبب می شود تا محاسبه دقیقی جهت متراژ کابل مورد نیاز، تعداد دوربین و همچنین زمانبندی پروژه داشته باشیم .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
saman
نظر دهنده : saman پاسخ
تاریـخ ثبت : دوشنبه, 07 دی,1394 11:37 ق.ظ
با یک طرحی دقیق و بی نقص می توان هزینه های نصب دوربین های مدار بسته را کاهش داد .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x