Menu

021-74327

بلاگ تِک
23

طراحی پورتال و طراحی سایت به سبک پارالاکس



طراحی پورتال و طراحی سایت  به سبک پارالاکس


طراحی سایت و طراحی پورتال و پارالاکس (Parallax)

پارالاکس به معنای اختلاف منظر است اما در کاربرد وب به نوع پیمایش صفحه به شکلی که صفحه دارای عمق می شود و برای کاربر ویژگی خاصی را از لحاظ بصری ایجاد می کند گفته می شود.

تکنیک هایی که برای این نوع طراحی استفاده می شود بر پایه کدهای HTML5 و CSS3 و Jquery است و از میان شیوه های طراحی وب، به طور حتم می توان گفت پارالاکس (Parallax) یکی از قدرتمندترین و شگفت انگیزترین شیوه های طراحی است و در یک سال اخیر نمونه های متعددی از این طراحی را دیده ایم.

طراحی پارالاکس برای طراحی سایت حرفه ای مناسبتی، تبلیغات یا معرفی یک محصول، وب سایت یک رویداد و … مناسب است چرا که این محیط برای او جذاب تر از یک محیط ساده و بدون عمق است و قطعا برای ایجاد یک سایت خبری یا یک سایت شخصی که کاربر باید هر روز به آن مراجعه کند کاملا نامناسب است؛ به عبارتی کاربر از اینکه گاه غافلگیر شود و با اسکرول کردن، فرایندهای متفاوتی را ببینید، لذت می برد اما اگر هر روز مجبور به این کار باشد، مسلما لذت نخواهد برد و مجددا به سایت مراجعه نخواهد کرد پس باید مراقب کاربران خود باشیم تا آنها را نرنجانیم!

سایتهای زیادی با طراحی سایت و طراحی پورتال به صورت پارالاکس طراحی شده اند که در طراحی برخی از آن ها هوشمندی خاصی دیده می شود! در گونه موفق این سایت ها، طراح به خوبی از آن برای تحت تأثیر قراردادن و بیان مفهومی یک محصول، کارهای یک شرکت، فرایند یا مقصود خود استفاده کرده است.

نمونه هایی از زیباترین طراحی سایت های پارالاکس (Parallax)

سایت Sony Discover را مشاهده نمایید! همانطور که می بینید در این سایت طراح به خوبی توانسته پیچیده بودن روند طراحی صنعتی و آمیخته بودن مهندسی و هنر را با یک طراحی پارالکس شیک به ما نشان دهد.

یا خلاقیت به کار رفته در این سایت و یا وب سایت زیبای Cycle Moon! و در پایان طراحی زیبای سایت لکسوس!

اگر مسحور این نوع طراحی شده اید، باید بدانید که نباید فقط به قصد داشتن یک طراحی پارالاکس ، یک پروژه را سفارش دهید و تصور کنید با یک طراحی متفاوت می توانید چشم ها را به خود خیره کنید! 



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 31 مرداد,1395
نویسنده :
گروه مطلب : طراحی وب سایت
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x