Menu

021-74327

بلاگ تِک
26

کاربرد UPS در سیستم های امنیتی



کاربرد UPS در سیستم های امنیتی


UPS چیست ؟

UPS یک دستگاه الکترونیکی است که جهت ذخیره انرژی و ایجاد ثبات در تغذیه دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود .
مزایای دستگاه UPS :
1 - تغذیه تجهیزات در زمان قطعی برق
2 - نگهداری در برابر نویزهای موجود در شبکه برق
3 - جلوگیری از خسارت رسانی در زمان کاهش یا افزایش ناگهانی ولتاژ
4 - محافظت در مقابل بی ثباتی در فرکانس برق شهری

ساختار و عملکرد دستگاه UPS :

این دستگاه ابتدا باید برق را به صورت ولتاژ DC تبدیل کرده و بعد آن را ذخیره نماید . پس از پروسه تبدیل DC ، برق به باتری های موجود در دستگاه تزریق شده و باتری ها شارژ می شوند . البته تا زمانی که برق به دستگاه وصل باشد تجهیزات متصل به UPS از برق مستقیم استفاده می کنند و به محض قطع برق ، باتری های دستگاه فعال شده و برق مورد نیاز را تامین می نماید .
البته تجهیزات الکتریکی برای استفاده از برق نیاز به ولتاژ AC دارند و پیچیده ترین وظیفه دستگاه UPS همین تبدیل ولتاژ است که توسط یک اینورتر عملیات تبدیل انجام می پذیرد . این دستگاه مادامی که برق شهری به آن وصل باشد همزمان هم تغذیه باتری ها را انجام می دهد هم برق مستقیم را از خود عبور می دهد به همین سبب در صورت قطعی برق باتری ها با بالاترین میزان شارژ عملیات تامین انرژی را انجام می دهند .
با توجه به تنوع بالای UPS های موجود در بازار ، در انتخاب دستگاه عواملی مانند اندازه دستگاه ، میزان ولتاژ ورودی و خروجی و میزان آمپر باتری گزینه هایی است که در خرید این دستگاه ها باید در نظر داشته باشید .

کاربرد UPS در سیستم های امنیتی :

با توجه به اهمیت بالای همیشگی بودن و استمرار اتصال سیستم های امنیتی و دوربین های مداربسته ، استفاده از UPS جایگاه ویژه ای در این امر دارد . بسیاری از مواقع مجرمین سعی بر این دارند تا با قطع شبکه اصلی برق ، سیستم امنیتی محیط را از کار بیندازند که UPS ها مانع بروز این اختلال در سیستم می شوند و از طرفی پیش بینی فورس ماژور ها در سیستم های امنیتی جزء اصول طراحی و پیاده سازی آنهاست .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
کاربر مهمان
نظر دهنده : کاربر مهمان پاسخ
تاریـخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 26 آبان,1394 09:45 ق.ظ
مطلب جالبی بود .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x