Menu

021-74327

بلاگ تِک
03

بزرگنمایی دیجیتال در دوربین های مدار بسته



بزرگنمایی دیجیتال در دوربین های مدار بسته


بزرگنمایی دیجیتال (Digital Zoom) :

بزرگنمایی تصویر به دو صورت انجام می پذیرد ، زوم دیجیتال و زوم اپتیکال . بزرگنمایی دیجیتال در دوربین های مدار بسته زمانی اتفاق می افتد که تصویر به صورت دیجیتال کشیده می شود . برای درک بهتر عملکرد زوم دیجیتال یک عکس را در دستان خود تصور کنید ، حالا عکس را به چشمان خود نزدیک و نزدیک تر کنید ، با نزدیک شدن عکس ، جزئیات آن را بزرگتر می بینید اما در کیفیت عکس تغییری ایجاد نخواهد شد چه بسا عکس تار و بدون وضوح مناسب دیده شود . در واقع نزدیک کردن عکس به شما زمانی کمک می کند که عکس از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد . به همین ترتیب در دوربین های مدار بسته هم تنها زمانی انجام بزرگنمایی دیجیتال به شما کمک می کند که تصویر شما دارای کیفیت بسیار خوبی باشد . در صورت پایین بودن کیفیت تصویر با انجام زوم دیجیتال تنها تصویر شما بزرگتر دیده می شود ولی تاثیری در بهتر دیده شدن جزئیات نخواهد داشت .

تفاوت زوم اپتیکال با زوم دیجیتال :

در ساده ترین تعریف میتوان بزرگنمایی اپتیکال در دوربین های مدار بسته را شکل واقعی و بزرگنمایی دیجیتال را شکل مجازی آن معرفی کرد . در صورت استفاده از زوم اپتیکال در دوربین ، با انجام بزرگنمایی کیفیت تصویر تقریبا بدون تغییر باقی مانده و جزئیات بهتر نمایش داده می شوند . اما در زوم دیجیتال با کشیدن تصویر اجزای آن به صورت بزرگتری به نمایش در می آیند و هرچقدر بیشتر بزرگنمایی داشته باشید جزئیات تصویر کمتر دیده می شوند .

با توجه به کاهش رزولوشن تصویر ، قابلیت زوم دیجیتال در دوربین های مدار بسته تنها جنبه ای تبلیغاتی داشته و کاربردی به عنوان بزرگنمایی ندارد .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
kiarash
نظر دهنده : kiarash پاسخ
تاریـخ ثبت : دوشنبه, 07 دی,1394 09:59 ق.ظ
میشه مدل های دوربین مدار بسته ای که زوم اپتیکال دارند را بگویید ؟

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x