Menu

021-74327

بلاگ تِک
15

دوربین مدار بسته HD



دوربین مدار بسته HD


قبل از تعریف دوربین های مدار بسته HD بهتر است استاندارد HD را بهتر بشناسیم :

معنای رزولوشن HD چیست ؟

HD یک استاندارد ثابت از روزولوشن تصویر نیست . انواع گوناگونی از استاندارد HD وجود دارند که پر کاربرد ترین آنها سه استاندارد زیر می باشند:
720p : رزولوشنی تا 1280 * 720 پیکسل ایجاد می کند. ( حدود 1مگا پیکسل )
1080p : رزولوشنی تا 1920 * 1080 پیکسل ایجاد می کند. (2 مگا پیکسل )
1440p : رزولوشنی تا 2560 * 1440 پیکسل ایجاد می کند. (3.6 مگا پیکسل )
استانداردهای 1080P و بالاتر را معمولا با اصطلاح فول اچ دی (Full HD) می شناسند . زمانی که از دوربین های مداربسته HD صحبت می شود ، منظور دوربین های 1مگا پیکسلی است .

دوربین مداربسته HD به چه نوع دوربینی گفته می شود ؟

دوربین مداربسته با وضوح تصویر HD عموما دوربین های دیجیتال تحت شبکه می باشند . این دوربین ها امکان دسترسی به وضوح تصویر بسیار بالایی را برای شما فراهم می نمایند . از نظر تئوری دوربین های دیجیتال هیچ محدودیتی برای ارائه وضوح تصویر ندارند اما عموما این دوربین ها تا روزلوشن 10 مگا پیکسل تولید گردیده و در ایران دسترسی به این نوع از دوربین ها تا روزولشن 5 مگاپیکسل به راحتی امکان پذیر است . قیمت دوربین های مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین های مدار بسته آنالوگ تا حدودی بالاتر است و به همین سبب دوربین های آنالوگ همچنان در ایران مورد توجه می باشند .

تعریف صحیح از دوربین مدار بسته HD آنالوگ :

سیستم های آنالوگ اطلاعات را از طریق استاندارد PAL انتقال می دهند و حداکثر روزولشن قابل دسترسی آنها 720 * 576 می باشد . به همین جهت دوربین های آنالوگ نمی توانند به کیفیت HD دسترسی داشته باشند . البته سیستم های آنالوگ به تازگی و با خروج از استاندارد تلویزیونی ، سیستم جدیدی به نام HD-SDI را ایجاد کرده اند که دراین سیستم امکان دسترسی به رزولوشن تا 2 مگا پیکسل نیز برای دوربین های آنالوگ به وجود می آید . اما با وجود محدودیت ها و معایب این سیستم ها نسبت به سیستم مداربسته تحت شبکه ، استفاده از آن توصیه نمی گردد .

دوربین شبکه غیر HD :

حداقل کیفیت تصویر دوربین های شبکه وضوح تصویر VGA با رزولوشن 640 * 480 است . البته بجز VGA همه دوربین های شبکه کیفیتی بالاتر از HD دارند .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
kiarash
نظر دهنده : kiarash پاسخ
تاریـخ ثبت : دوشنبه, 07 دی,1394 09:40 ق.ظ
تفاوت دوربین های مداربسته HD و Turbo HD چیست ؟

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x