Menu

021-74327

بلاگ تِک
29

تفاوت دوربین های مداربسته تحت شبکه و آنالوگ



تفاوت دوربین های مداربسته تحت شبکه و آنالوگ


دوربین های مداربسته تحت شبکه و آنالوگ دو نوع مختلف از سیستم دوربین های مدار بسته می باشند که در این مطلب به آن می پردازیم :

دوربین های مدار بسته ی آنالوگ :

این نوع از دوربین های مدار بسته , قدیمی تر نسبت به دوربین های مدار بسته ی تحت شبکه می باشند . دوربین های مدار بسته ی آنالوگ یک سیستم مداربسته ساده و ارزان قیمت برای کاربرد های غیر حرفه ای می باشند . در دوربین های مداربسته ی آنالوگ سیگنال های تصویر به صورت آنالوگ منتقل می شوند .

دوربین های مدار بسته ی تحت شبکه :

این نوع از دوربین های مدار بسته , نسبت به دوربین های مدار بسته ی آنالوگ جدید تر و حرفه ای تر می باشند . دوربین های مدار بسته ی تحت شبکه یک سیستم مداربسته , با کیفیت و گران تر می باشند . در دوربین های مداربسته ی تحت شبکه , سیگنال های تصویر از طریق پروتکل های شبکه منتقل می شوند .

تفاوت میان دوربین های مداربسته ی تحت شبکه و آنالوگ

قیمت : تفاوت اولی که مشتریان به آن توجه خواهند نمود تفاوت قیمت راه اندازی این دو نوع دوربین های مدار بسته می باشد . دوربین های مداربسته ی تحت شبکه معمولا بین دو تا سه برابر قیمت یک دوربین آنالوگ را دارند . این تفاوت قیمت , اصلی ترین دلیل زیاد بودن دوربین های مداربسته آنالوگ می باشد .

کیفیت تصویر : از نظر کیفیت تصویر دوربین های مدار بسته ی آنالوگ , دارای محدودیت بسیار زیادی نسبت به دوربین های مدار بسته ی تحت شبکه می باشند . در دوربین های مدار بسته آنالوگ امکان دریافت و ضبط تصویر با کیفیت بالاتر از حدود 0.5 مگا پیکسل وجود ندارد . این به این معنا می باشد که شما هرگز نمی توانید در دوربین های مدار بسته ی آنالوگ کیفیت در حد یک مگا پیکسل کامل داشته باشید . ولی در مقابل دوربین های مداربسته تحت شبکه کیفیت تصویر تا 5 مگا پیکسل به راحتی در دسترس می باشد .

سادگی : تفاوت دوربین های آنالوگ در مقایسه با دوربین های تحت شبکه این می باشد که در دوربین های مدار بسته ی آنالوگ به مراتب در راه اندازی و عیب یابی ساده تر می باشند و این سادگی سبب این شده است که استفاده کنندگان از دستگاه های حفاظتی رغبت زیادی برای استفاده از دوربین های مدار بسته ی آنالوگ داشته باشند .

انعطاف پذیری : انعطاف پذیری در دوربین های مدار بسته به این معنی می باشد , تغییر سیستم دوربین های مداربسته پس از راه اندازی آن . که از این نظر دوربین های مدار بسته ی تحت شبکه به مراتب قوی تر عمل می نمایند . دوربین های مدار بسته ی تحت شبکه شما می توانند پس از راه اندازی بسیاری از تجهیزات را به سادگی جا به جا و یا عوض کنند در مقابل , دوربین های مدار بسته ی آنالوگ انعطاف پذیری کمتری را دارند و اجرای بسیاری از تغییرات در آن بعد از راه اندازی کاری غیر ممکن خواهد بود .

راه اندازی : راه اندازی و سیم کشی در این دو دوربین های مدار بسته به طور کلی با یکدیگر تفاوت دارند . توجه داشته باشید که دوربین های مدار بسته ی آنالوگ و دوربین های مدار بسته ی تحت شبکه هیچ همخوانی با یکدیگر ندارند و در راه اندازی دارای تفاوت های زیادی هستند . به طور کلی تکنولوژی راه اندازی در دوربین های مدار بسته شبکه به مراتب بالاتر می باشند . در این سیستم ها شما می توانید از طریق استفاده از فیبرنوری تمام محدودیت های طول سیم ها را حل کنید . ( فیبر نوری با استفاده از مبدل برای دوربین های مدار بسته ی آنالوگ نیز قابل استفاده می باشد )

امکانات نرم افزاری : دوربین های مدار بسته ی تحت شبکه به علت تکونولوژی بالا تر از دوربین های مدار بسته ی آنالوگ , امکانات بی نظیر نرم افزاری را برای شما ایجاد می نمایند . این امکانات به ویژه در کاربردهای امنیتی و کیفیت , کمک بسیار زیادی را به استفاده کنندگان می نمایند . در دوربین های مدار بسته ی آنالوگ امکانات نرم افزاری به مراتب پیش پا افتاده تر می باشند .



به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
فرشاد
نظر دهنده : فرشاد پاسخ
تاریـخ ثبت : پنجشنبه, 26 آذر,1394 02:00 ب.ظ
به نظر من با کیفیت و امکانات نرم افزاری که دوربین های مدار بسته ی تحت شبکه دارند بهتر از دوربین های مدار بسته ی آنالوگ می باشند .

محمد علی فیروزگر
نظر دهنده : محمد علی فیروزگر پاسخ
تاریـخ ثبت : شنبه, 28 آذر,1394 06:43 ب.ظ
مسلم است هرچه امکانات یک سیستم بالاتر باشد وآن دوربین های مدار بسته تحت شبکه است

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x