Menu

021-74327

بلاگ تِک
22

آیا انتخاب هاست مناسب بر روی سئو یک سایت موثر است ؟



آیا انتخاب هاست مناسب بر روی سئو یک سایت موثر است ؟


در این مطلب به صورت خلاصه می خواهیم تاثیراتی که یک هاست می تواند بر سئوی سایت هایی که میزبانی می نماید را می گذارد با هم بررسی نماییم . برای اینکه در این موضوع به یک نتیجه قطعی برسیم باید برای سوالات زیر پاسخی مناسب ارائه دهیم :

  • آیا سرعت لود کردن یک سایت در یک هاست بر روی سئوی آن سایت تاثیری دارد ؟
  • آیا مکان فیزیکی و جغرافیایی هاست بر روی سئوی سایت هایی که میزبانی می کند موثر است ؟
  • آیا اعتبار هاست بر روی سئوی سایت هایی که میزبانی می کند موثر است ؟

خوب حالا بیایید به دقت سوالات بالا را بررسی نماییم و یک جواب قطعی و همیشگی برای آن ها ارائه دهیم .

آیا سرعت لود کردن یک سایت در یک هاست بر روی سئوی آن سایت تاثیری دارد ؟

هر چه سرعت لود شدن سایت بیشتر باشد این امر می تواند بر سئو و بهینه سازی سایت تاثیر مثبتی داشته باشد . این یک جمله صد در صد درست و منطقی می باشد.
اما چرا ؟

زمانی که روبات های موتور های جستجو صرف پیمایش سایت شما و لینک های سایت شما می کنند محدود می باشد , پس طبیعی است که اگر در این مدت زمان محدود هر چه بیشتر محتوای سایت ما برای روبات ها لود شود به نفع ما خواهد بود . می توانیم با انتخاب یک هاست مناسب , در هر بار از مراجعه روبات های موتورهای جستجو محتوای بیشتری از وب سایتمان را زیر بغل آن ها گذاشته و به طبع محتوای بیشتری از سایت ما در نتایج مختلف جستجو ها نمایان خواهد شد .

اما به جرات می توانم بگویم مهمترین دلیلی که باعث می شود سرعت لود وب سایت شما تاثیر بسیار زیادی بر روی سئوی سایتتان داشته باشد چیز دیگریست .

موتورهای جستجو تمام هم و غمشان راضی نگاه داشتن کاربران خود می باشد , ولاغیر , کاربرانی که پشت کنسول های جستجو به جستجوی نیاز های خود می پردازند . این رضایت برای موتورهای جستجو سرمایه اصلی و همیشگی می باشد . زیرا اگر کاربری در جستجوهای خود نتایج مورد قبولی کسب ننماید و با به علت باز کردن نتایج بی ربط به خواسته خود , ناراضی شود و در کل تجربه خوبی از جستجوی خود نداشته باشد , احتمالا برای جستجو های آتی خود سراغ موتور جستجوی دیگری خواهد رفت .

و این یعنی از دست دادن کاربر , همان کابوس شرکت های بزرگ . اینجاست که موتور های جستجو ترجیح میدهند برای رضایت کاربران خود سایت هایی را در نتایج ابتدایی جستجو ها نشان دهند که کاربر از باز کردن آن سایت خسته و دل آزرده نشود . اینجاست که مهمترین دلیل اهمیت سرعت مناسب برای لود یک سایت معلوم می شود و آن دلیل چیزی به غیر از رضایت کاربران نمی باشد .

البته مهم بودن عامل سرعت بارگذاری یک سایت در سئو به این معنی نمی باشد اگر رقیبی که از شما در لود صفحه 2 ثانیه زود تر بارگزاری شده , گوگل برای همیشه سایت آن را به سایت شما ترجیح دهد .

آیا مکان فیزیکی و جغرافیایی هاست بر روی سئوی سایت موثر است ؟

عده ای بر این باورند که روبات های گوگل بر روی هاست هایی که در خارج از کشور وجود دارد بهتر عمل می کند تا در داخل , اما آیا واقعا این باور و ادعا صحیح می باشد ؟

گوگل یک شرکت امریکایی می باشد و به طبع محصولات آن همه امریکایی هستند . با این دیدگاه آیا سایت هایی که در هند و یا کشورهای دورتر هاست و میزبانی شده اند , باید مشکل سئوی سایت خود را با خرید هاست در کشور امریکا حل کنند ؟ به نظر شما این با همان دغدغه همیشگی موتورهای جستجو که رضایت کامل کاربر نهایی می باشد تداخل ندارد ؟

از سویی دیگر سایت هایی که روی هاست خارج از کشور خود هستند تنها سرعت ping آنها از داخل کشور کند تر می شود اما گوگل ، سرعت ping را در استراتژی و الگوریتم های خود کاملا بی اثر قرار داده است .

سرعت ping در سایت هایی که هاست آنها در خارج از کشور مبدا است به مراتب بیشتر است اما این سرعت بیشتر با شرایط مختلف تغییر می کند و سرعت بارگزاری یک سایت که در قبل به این نتیجه رسیدیم که از مهمترین فاکتور های خدمات سئو می باشد , پس از ping کردن محاسبه می گردد.

در کل باید به این نکته توجه داشت که روبات ها و الگوریتم های گوگل آنقدر هم غیر حرفه ای نیستند که به دلیل دور بودن مکان جغرافیایی هاستینگ یک سایت به آن سایت رتبه منفی بدهند .

پس نمی توان دلیل محکمی داشت برای اینکه حتما سرورهایی که انتخاب می کنیم در خارج از کشور باشد ولی باید در نظر داشته باشیم که سرویسی را که خریداری می کنیم از شرکت معتبری باشد تا هر زمان که سایت ما با مشکلی روبرو شد سریعا پاسخگو باشند .

الگوریتم کبوتر و تاثیر آن بر سئو

مورد دیگری که از سال 2013 میلادی برای گوگل به شدت اهمیت پیدا کرده است آن است که : مکان هاست با مکان بک لینک ها و مکان افراد جستجو کننده , این سه با یکدیگر به شدت در ارتباط هستند به عنوان مثال وقتی بک لینک های شما از کشور ایران باشد و هاست سایت شما هم در ایران باشد در نتیجه کاربرانی که IP ایرانی دارند احتمال بیشتری دارد که شما را در نتایج اولیه ببینند . به نظر شما دلیل پیاده سازی این الگوریتم چیزی به غیر از وجود دغدغه همیشگی گوگل می باشد ؟ همه این الگوریتم ها در راستای افزایش رضایت کاربر است و لاغیر !!!

در نهایت الگوریتم کبوتر به سمتی پیش می رود که اگر زمانی شما در منزل خود نشستید و در گوگل جستجو کردید : پیتزای مرغ و قارچ , اولین نتیجه جستجو نزدیک ترین رستوران به منزل شما باشد .

همچنین مطالعه کنید : تاثیر ساب دامین بر سئو

آیا اعتبار هاست بر روی سئوی سایت هایی که میزبانی می کند موثر است ؟

نکته ظریف دیگر IP هاست و یا همان سرور می باشد . به این معنی که اگر گوگل IP آن سرور را در لیست سیاه خود قرار داده باشد , مناسب نیست که سایت شما هم بر روی همان سرور قرار بگیرد . چرا که این امر به شدت موجب کاهش رتبه سایت شما خواهد شد . اینجاست که استفاده از شرکت های هاستینگ با اعتبار , برای میزبانی وب سایت ما اهمیت پیدا می کند .

در نهایت باید به این نکته متذکر شوم که انتخاب هاست مناسب تنها قسمتی از فاکتور های زیاد در نظر گرفته شده در رابطه با سئو می باشد . البته فاکتوری با وزن زیاد !!!



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 14 مهر,1395
نویسنده : محمد یزدی زاده
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
وحید
نظر دهنده : وحید پاسخ
تاریـخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 22 دی,1394 11:08 ق.ظ
دقیقا من موردی رو که در رابطه با یک هاستینگ مناسب بود درک کردم چون حدود 2 3 هفته بود که پاسخگویی مناسبی نداشتند رو همین حساب باعث شد که سایت من از لحاظ سئو دچار آسیب شود .

تاثیر هاست بر سئو
نظر دهنده : تاثیر هاست بر سئو پاسخ
تاریـخ ثبت : جمعه, 26 آذر,1395 09:52 ب.ظ
با تشکر از مطالب خوبتون بسیار مفید و کاربردی بود
تاثیر هاست بر سئو

محسن
نظر دهنده : محسن پاسخ
تاریـخ ثبت : پنجشنبه, 23 فروردین,1397 08:10 ب.ظ
تشکر بابت این مطالب مفید کمترین کاری است می توانم انجام بدهم .
پیروز باشید .

شکوفه
نظر دهنده : شکوفه پاسخ
تاریـخ ثبت : دوشنبه, 17 اردیبهشت,1397 04:05 ب.ظ
سلام، خیلی ممنون بابت مطلب خوبتون، ولی یک سوال چطوری میشه فهمید که آی پی سرور تو لیست سیاه گوگل هست یا نه؟!

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x