Menu

021-74327

بلاگ تِک
01

keyword stuffing چیست و چه ضررهای برای سئو دارد ؟



keyword stuffing چیست و چه ضررهای برای سئو دارد ؟


Keyword Stuffing چیست ؟ وچه منفعت و یا ضرری برای سئوی سایت ما دارد ؟

Keyword Stuffing ( بخوانید : کیورد استافینگ ) در واقع یک تکنیک برای سئو و بهینه سازی سایت بود با هدف افزایش رتبه در کلمه ای خاص که سال ها قبل توسط وب مستران استفاده می شد . آنچه در این روش اتفاق می افتاد ، استفاده از کلمات کلیدی به تعداد دفعات زیاد و به صورت غیر طبیعی در متن و محتوای تولیدی سایت بود . با این کار به طور غیر طبیعی روبات های موتورهای جستجو در گیر آن کلمات می شدند و در نتیجه به آن سایت در آن کلمات جایگاه ویژه ای می دادند . این روش بیشتر در سال های 2007 تا 2011 میلادی در سئو تاثیر گذار بود اما با ورود الگوریتم پاندا این روش دیگر جایی برای خود نداشت و به یک کابوس برای وب مستران تبدیل گشت !!!

با الگوریتم پاندا دیگر هیچ محتوای پر تکرار از کلمات کلیدی به سادگی نمی تواند از چشمان تیز بین این الگوریتم عبور کند و تکرار کلمات کلیدی در یک متن کوتاه دیگر چشمان مخاطبان را خسته و آزرده نمی کند چرا که گوگل و موتورهای جستجو برای این تکنیک و کلمات استفاده شده در آن , تره هم خورد نمی کنند . باید متن ها به صورت طبیعی نوشته شوند و نباید به این موضوع توجه داشته باشیم که چگالی کلمات کلیدی بیش از حد معمول و معقول در متن استفاده شود , بلکه باید به کیفیت محتوا و اثر آن بر روی مخاطب تمرکز کرد . آنچه برای کاربر ارزشمند است متنی است که تنها برای او نوشته شده باشد .

با توجه به این موضوع مهم که گوگل در الگوریتم پاندای خود با Keyword Stuffing مبارزه می کند ولی در برخی موارد باز هم شاهد آن هستیم که عده ای در خدمات سئو مشریانشان و یا برای بالا بردن رتبه سایت خود دست به استفاده از Keyword Stuffing می زنند. البته اگر این کار ضرر نداشته باشد به طور یقین سودی هم در پی نخواهد داشت .


کیورد استافینگ و الگوریتم پاندا

بنابراین بهتر است برای بهتر حرکت کردن در مسیر افزایش رتبه سایت و سئو ، خودتان را درگیر تراکم کلمات کلیدی در متن نکنید و بسیار راحت و روان و تنها برای مخاطبانتان بنویسید و حتی اگر هم برای یک مرتبه کلمات کلیدی شما در محتوای تولیدی قرار نگرفت نگران آن نباشید ولی سعی کنید حداقل آن کلمات را در عنوان صفحه یا Meta Title و Meta Description قرار دهید .

ضرر های احتمالی از استفاده تکنیک Keyword Stuffing

حال وقت آن رسیده تا با هم به ضرر های احتمالی استفاده از این تکنیک بپردازیم . به این دلیل به کلمه ضررهای احتمالی اشاره کردم که کلا بحث از دست دادن رنک و اعتبار یک سایت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که تکنیک Keyword Stuffing یکی از آن ها می باشد . در زیر به 2 ضرر احتمالی اشاره می کنم :

از دست دادن جایگاه و رتبه وب سایت یا google penalize

بدیهی است که شما با استفاده از این روش عملا شمشیر خود را برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو از رو بسته اید. آیا به گوگل حق نمیدهید که با این دشمنی شما مبارزه کند ؟ گوگل دغدغه همیشگیش رضایت کاربران خود می باشد . آیا با این کار یعنی استفاده از کلمات کلیدی به دفعات بسیار زیاد و کسالت بار , کاربران را آزرده نمی کنید ؟

همچنین مطالعه کنید : پنالتی گوگل چیست ؟

از دست دادن کاربران سایت

فرض کنید من در این مقاله از کلمه Keyword Stuffing به شدت استفاده میکردم , به طوری که در هر خط حداقل 5 بار و در هر پاراگراف 20 بار شما این کلمه را می دیدید . آیا بازهم مایل بودید که تا انتها این مقاله را مطالعه نمایید ؟ آیا باز هم وقت می گذاشتید تا دیگر مقالاتی که توسط من در این وب سایت منتشر شده را مطالعه نمایید ؟ قطعا نه !!! این جاست که مهمترین ضرر استفاده از به کار بردن کلمات کلیدی بیش از حد را برای خود و وب سایتم به ارمغان آورده ام !!! یعنی از دست دادن کاربرانی مثل شما .

در نهایت خودتان قضاوت کنید که آیا ارزش دارد از این تکنیک منفور در وب سایتتان استفاده کنید ؟ آن هم به خاطر افزایش رتبه ای که قطعا نسیبتان نخواهد شد !!!



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 14 مهر,1395
نویسنده : محمد یزدی زاده
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
وحید
نظر دهنده : وحید پاسخ
تاریـخ ثبت : پنجشنبه, 01 بهمن,1394 11:56 ق.ظ
اگر نخواهیم از keyword stuffing استفاده کنیم چه کارهایی را باید انجام بدیم ؟

نظر دهنده : پاسخ
تاریـخ ثبت : پنجشنبه, 01 بهمن,1394 11:57 ق.ظ
مهمترین نکته ای که باید در نظر گرفت این است که باید محتوایی که تولید می کنید برای مخاطبانتان باشد و خیلی طبیعی و واضح و روشن این کار را انجام دهید .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x