Menu

021-74327

بلاگ تِک
08

ربات های فروشنده Pepper



ربات های فروشنده Pepper


شرکت مخابرات ژاپنی به نام Soft Bank که در حیطه ارائه خدمات گوشی های موبایل و اینترنت فعالیت می کند در یک مراسم رسمی کارمند های جدید , برای فروشگاه های خود معرفی کرد . باید بگوییم که این نیروی کار جدید انسان های معمولی نمی باشند , آن ها ربات هایی به اسم Pepper هستند که قرار است تمامی کارهایی مثل فروشندگی , نظافت و... در فروشگاه های Soft Bank انجام می شود را ربات های Pepper بر عهده بگیرند . ربات های Pepper که در فروشگاه های Soft Bank با همین اسم کار خواهند کرد , می توانند با مشتری ها به گفت و گو بپردازند . انجام این پروژه برای شرکت Soft Bank در حیطه همکاری انسان با ربات بسیار افتخار آفرین می باشد .

راجع به تجهیزات استفاده شده برای ربات Pepper باید بگوییم که در سر این ربات 4 عدد میکروفون , دو عدد دوربین HD یکی در دهان و دیگری در پیشانی , یک حسگر سه بعدی هم در پشت چشم و در آخر قسمت نیم تنه ی بالایی یک ژیروسکوپ و حسگرهای لمسی در دستان و سر آن جا سازی شده است .

ربات Pepper یک ربات انسان نما محسوب می شود که توان فهمیدن احساسات و حالت های روحی انسان ها با آنالیز تن صدا و حالت های صورت افراد را دارد . باید بگوییم که شرکت Soft Bank با شرکت IBM برای ارتقای فهمیدن احساسات و درک بیشتر این ربات وارد همکاری شده اند .
ربات Pepper اولین بار در تابستان سال 2014 معرفی شد و در سال 2015 با قیمت 1600 دلار به فروش رسید .

نظر خود را راجع به ربات Pepper با ما در اشتراک بگذارید .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 22 فروردین,1395
نویسنده : حسین شاطری
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
قاسم
نظر دهنده : قاسم پاسخ
تاریـخ ثبت : پنجشنبه, 08 بهمن,1394 10:17 ق.ظ
به نظر من ربات Pepper موج جدیدی در تکنولوژی می باشد .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x