یکی از مهمترین بخش ها در طراحی برندینگ ، مطالعه دقیق بازار و شناخت ابعاد وجودی سازمان شما در آن بازار خواهد بود ، بدین معنی که پاسخ هایی مناسب ، برای سوالات زیر یافت شوند :
مشتریان این بازار چه تفاوتی برای شما با دیگر رقبایتان قائل هستند ؟
محصولات و یا خدمات شما در چه زمان و یا مکان هایی با مشتریانتان ارتباط برقرار می نماید ؟
مواد و محتوای ایجاد و یا ساخت خدمات و محصولات شما چیست ؟
در 5 سال آینده برند خود و ابعاد سازمانی خود را چگونه تصور می نمایید ؟
پاسخ سوالات فوق و تجزیه و تحلیل آنها آغاز فرایند طراحی و برندینگ برای شما خواهد بود ، در این مرحله طرح ابتدایی شخصیت اصلی برند شما به تصویر خواهد آمد .