Menu

021-74327

بلاگ تِک
10

چند نکته برای امنیت وب سایت



چند نکته برای امنیت وب سایت


در دنیای امروز که هر کسب و کاری در دنیای مجازی صفحه ای برای معرفی خدمات و یا کالای خود دارد , مقوله امنیت وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است . باید در طراحی وب سایت از نقطه شروع تا پایان امنیت سایت اعمال شود و همچنین پس از پایان طراحی وب سایت باید امنیت وب سایت بصورت کاملا تخصصی توسط کارشناسان طراحی وب سایت رصد گردد , زیرا با توجه به گسترده بودن دنیای تجارت الکترونیک و حضور اکثریت رقبا در این دنیای مجازی امکان حملات مخربانه از سوی رقبا و یا هکر ها بسیار زیاد است , بنابراین مقوله امنیت وب سایت را جدی بگیرید . ما در این مقاله با تکیه بر تجربه و دانش تیم طراحی وب سایت هانی تک به جمع آوری نکات بارز امنیت وب سایت پرداخته ایم .

نتیجه اعمال و رعایت نکات امنیت وب سایت در طراحی نه تنها از حملات مخربانه افراد به وب سایت شما جلو گیری می نماید بلکه احساس آرامش به کاربرانتان انتقال می دهد که نتیجه این امر جذب بازدید کننده و کاربر است . از امتیازات این امر مهم , توجه موتور های جستجو به طراحی وب سایت شما و بدست آوردن سئو مناسب از سوی موتور های جستجو می باشد , پس با رعایت نمودن یک سری نکات پیش پا افتاده در امنیت وب سایت چندین هدف در طراحی وب سایت را نشانه گرفته اید .

لازم به ذکر است که مقوله امنیت وب سایت مقوله پر بحث و ماجرایی در دنیای وب است و نمی توان گفت که با رعایت آنها به صورت کامل ,از حملات مخرب به سایت خود در امان خواهید بود , چون هکر ها همیشه یک قدم از کارشناسان طراحی وب سایت جلوتر هستند . به همین علت هم شرکت های طراحی سایت حرفه ای تعرفه های متفاوتی به نسبت امنیت وب سایت دارند . 


امنیت وب سایت

1. امنیت وب سایت و  بارگذاری فایل های مخرب :

این مدل حملات معمولا در هر قسمتی از وب سایت که امکان بارگذاری عکس , فیلم و یا هرگونه فایلی را دارا می باشد ممکن است اتفاق بیافتد , که نتیجه اش دسترسی به بانک اطلاعاتی و دستبرد زدن به داده های وب سایت می باشد . کارشناسان طراحی وب سایت می بایست با اعمال محدودیت های مناسب , برقراری امنیت وب سایت را به حداکثر ممکن برسانند .


2. امنیت وب سایت و تزریق کدهای SQL ( SQL Injection ) :

یکی از بدترین و مخرب ترین حملات , اعمال کدهای SQL در پایگاه داده طراحی وب سایت تحت عنوان SQL Injection می باشد که به منظور درج , حذف و یا تغییر در بانک اطلاعاتی می باشد , البته امروزه با استفاده از تکنولوژی های جدید طراحی وب سایت جلوی اینگونه از حملات گرفته شده است .


3. امنیت سایت و حملات XSS :

این حمله یکی از آسیب رسان ترین حملاتی است که هکرها می توانند امنیت وب سایت شما را هدف قرار دهند که گاهی اوقات خسارات جبران ناپذیری به بار می آورند . روش کار به این صورت می باشد که هکر کدهای مخرب خود را جایگزین کدهای صفحات وب می نماید و این آغاز مرحله هدف قرار دادن امنیت وب سایت شماست و زمانی که کاربر اقدام به تکمیل فرم ثبت نام و یا ورود می نماید , هکر اقدام به سرقت اطلاعات کاربر می کند .


4. امنیت سایت و نامه های مخرب :

این مدل از حملات یکی از قویترین دشمنان امنیت وب سایت ها است . هکر با درج کدهای مخرب در ایمیل سایت اقدام به ارسال ایمیل از طرف شما به کاربران و مشتریانتان می نماید.


قطعا راهکار های امنیت وب سایت بیشتری جهت جلوگیری از نفوذ هکر ها وجود دارد که می توان آنها را در طراحی وب سایت لحاظ نمود .


تجربیات تلخ و یا شیرین خود را , پیرامون امنیت وب سایت , با ما در میان بگذارید .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : ﺳﻪشنبه, 09 شهریور,1395
نویسنده :
گروه مطلب : طراحی وب سایت
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
فرهاد
نظر دهنده : فرهاد پاسخ
تاریـخ ثبت : یکشنبه, 11 بهمن,1394 02:53 ب.ظ
به اعتقاد من وجود یه آنتی ویروس خوب هم می تواند توی امنیت وب سایت تاثیر گذار باشد البته آنتی ویروس آپدیت چون ویروس ها و مخرب ها لحظه ای در حال پیشرفته شدن و آپدیت شدن هستند پس لازم است که حتما آنتی ویروسی آپدیت داشته باشید

مهران
نظر دهنده : مهران پاسخ
تاریـخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 24 فروردین,1395 12:25 ق.ظ
البته به نظر من آنتی ویروس نمیتونه جلوی هک وب سایت رو بگیره.
برای اطمینان از امنیت در طراحی سایت باید از هسته های قوی و CMS های معروف استفاده کنیم و حتما از بروز رسانی های شرکت سازنده غافل نشیم.به هر حال بحث امنیت در طراحی وب سایت یک چیز کاملا نسبیه وهمیشه باید نسبت به این قضیه هشیار باشیم.

مهدی
نظر دهنده : مهدی پاسخ
تاریـخ ثبت : چهارشنبه, 21 مهر,1395 01:24 ب.ظ
http://www.kingkashef2.mihanblog.com/
سلام
مطلبتون خیلی خیلی خوب بود مطالبتون رو قبول دارم.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x