Menu

021-74327

بلاگ تِک
20

با بازوبند Myo همه چی را کنترل نمایید



با بازوبند Myo همه چی را کنترل نمایید


استارتاپ Thalmic Labs که شهرت چندانی هم ندارد 2 سال پیش با دادن ایده بازوبند Myo توجه بسیاری را به خودش جلب نمود . بازوبند مایو سیگنال های الکتریکی که از ماهیچه های افراد ساطع می شود را به دستورات حرکتی تبدیل می نماید این تبدیل سیگنال توسط تکنولوژی به اسم الکترومیوگرافی انجام می شود . با بازوبند مایو می توان ابزارهای الکتریکی را با حرکت دست کنترل نمود .

شاید بگویید که قبل تر هم امکان کنترل ابزار با استفاده از حرکات دست ممکن بوده اما باید بگوییم که در اشتباه هستید زیرا بازوبند مایو امکان تشخیص کوچک ترین حرکات را دارا می باشد و این امکان باعث جذاب بودن این گجت شده است .
استارتاپ Thalmic Labs نخست با فروش 50.000 بازوبند مایو به قیمت 200 دلار توانست سرمایه مورد نیاز برای تولید انبوه بازوبند مایو را به دست بیاورد . با استقبالی که از این محصول شد می توان علاقه مردم را به گجت هایی این چنین فهمید .

بازوبند مایو و طراحی آن :

بازوبند مایو از 8 مکعب پلاستیکی با حسگر های الکترومیوگرافی با جنس استیل ضدخش که در تجهیزات پزشکی برای تشخیص سیگنال های الکتریکی که در ماهیچه ایجاد می شود کاربرد دارد در این گجت پوشیدنی تعبیه شده است . لازم به ذکر است که بگوییم برای تشخیص حرکت تنها از حسگر های الکترومیوگرافی استفاده نشده است از ابزار های دیگری مثل ژیروسکوپ , شتاب سنج و مغناطیس سنج و یک پردازنده ARM Coretx M4 که به عنوان اصلی ترین قطعه بازوبند مایو می باشد استفاده شده است .

بازوبند مایو برای کنترل دستگاه های الکتریکی از بلوتوث نسخه 4.0 استفاده می نماید اما برای کنترل و اتصال به کامپیوتر ها حتی اگر کامپیوتر شما دارای بلوتوث باشد باید از دانگل که همراه بازوبند مایو ارایه می شود استفاده نمایید .
2 چراغ برای بازوبند مایو تعبیه شده است که یکی روشن و خاموش بودن دستگاه را نشان می دهد و دیگری هنگام اتصال به دستگاه های شما روشن می شود . بازوبند مایو از طریق درگاه Micro USB شارژ می شود بر اساس گفته های Thalmic Labs بازوبند مایو با هر شارژ کامل می توان یک روز کامل و مداوم را با این گجت پوشیدنی سپری نمود . قطر بازوبند مایو قابل تغییر می باشد و وزنی معادل 93 گرم دارد که بسیار سبک محسوب می شود .

بازوبند مایو و راه اندازی :

این گجت پوشیدنی راه اندازی بسیار آسان و راحتی دارد فقط کافی است نرم افزاری که برای همه نوع پلتفرم ها ارایه گردیده است را دانلود نمایید و دانگلی که همراه این بازوبند ارایه می شود را به کامپیوتر و یا لپ تاپ وصل نمایید و از این بازوبند هوشمند لذت ببرید .

بازوبند مایو باید در تماس مستقیم با پوست باشد و به صورت ثابت بر روی دست کاربر قرار گیرد و پیش از شروع استفاده لازم است که نرم افزار با حرکات شما همسان سازی گردد و بعد از همسان سازی در بازوبند مایو 5 فرمان حرکتی در اختیار خواهید داشت .
از قابلیت های بازوبند مایو که واقعا دوست داشتنی هستند می توان به کنترل پهپاد , کنترل نرم افزار VLC و یا انجام بازی پر طرفدار Call Of Duty اشاره نمود . این را هم بگوییم که هر روز به لیست نرم افزار ها و لوازمی که می توان توسط بازوبند مایو کنترل نمود اضافه می شود .

در آخر اضافه می کنیم که قیمت بازوبند مایو در بازار ایران چیزی در حدود 1.300.000 می باشد .

به نظر شما جای کدام وسایل الکتریکی و یا نرم افزارهایی برای کنترل در این دستگاه خالی می باشد ؟ نظرات خود را با ما در اشتراک بگذارید .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 22 فروردین,1395
نویسنده : حسین شاطری
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
peyman
نظر دهنده : peyman پاسخ
تاریـخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 20 بهمن,1394 02:11 ب.ظ
واقعا باور کردنی نیست که روز به روز گجت هایی تولید می شود که شاید باورش تا چند سال قبل ممکن نبود . یکی از این گجت ها بازوبند مایو می باشد به نظر من اگر می شد نرم افزار فوتوشاپ و یا 3D Max را با این بازوبند هوشمند کنترل نمود بازار فروش قوی بین طراحان خواهد داشت .

majid
نظر دهنده : majid پاسخ
تاریـخ ثبت : جمعه, 15 بهمن,1395 07:28 ب.ظ
سلام این بازو بند رو از کجا می تونیم بخریم

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x