Menu

021-74327

بلاگ تِک
17

۱۰ راهکار برای جلب اعتماد کاربر در طراحی ( بخش اول )



۱۰ راهکار برای جلب اعتماد کاربر در طراحی ( بخش اول )


آنچه در وهله اول توجه کاربران را به خود جلب می کند ظاهر اصلی سایت می باشد .طراحی سایت اصولی می تواند به شما حس اعتماد را القا نماید ، چیزی که در وب و ارتباط گیری های بدون روابط فیزیکی ، نیاز مسلم هر فعالیتی در این چارچوب است . اگر از سیستم های آمارگیری پیشرفته در وب سایت خود استفاده کرده باشید و اصول جلب اعتماد را در طراحی سایت حرفه ای خود رعایت نکرده باشید ، متوجه شده اید که بیشتر کاربرانتان، بیش از یک صفحه از وب سایت شما را بازدید نکرده اند و حتی بیشتر از چند ثانیه در وب سایت شما به فعالیت نپرداخته اند.

با توجه به تحقیقات ما در این رابطه چندثانیه نخست بازدید سایت خیلی حیاطی و مهم است ، بازدید های بسیار کوتاه مدت از یک وب سایت ، در حقیقت نمایانگر این موضوع است که طراحی وب سایت شما نتوانسته مخاطب را اغنا کند تا اعتماد او را جلب نماید . امروز میخواهیم راهکارهایی را با هم بررسی نماییم که با رعایت آن بتوان بیشترین جلب اعتماد کاربر در برخورد با وب سایت شما را کسب نماییم .

1- در طراحی سایت به آنچه می گویید تعهد داشته باشید!

خب شاید این ساده ترین راه برای یک طراحی سایت و جلب اعتماد کاربرانتان باشد . یک کاربر از شما چه می خواهد؟! اگر قرار است سایت شما تا 10 روز دیگر آماده شود ، خب پس باید طراحی سایت شما تا آن زمان تمام شود و آنچه که به کاربرانتان قول داده اید را بتواند مشاهده کند . همیشه سعی کنید به قول هایی که به کاربرانتان می دهید عمل کنید ، در خصوص ارائه یک مطلب یا امکانات جدید در سایت ، یا ارسال خبرنامه و بسیاری از موارد دیگر هم به شما ارتباط دارد و هم در به روز رسانی های آینده محتوایی سایتتان .

برای مثال یکی از مهمترین مواردی که می توان به آن اشاره کرد خبرنامه است ، بعد از اینکه کاربر در خبرنامه عضو شد هیچ گاه نباید برای او از مطالب تبلیغاتی خودمان استفاده کنیم .

2- اصول را در طراحی سایت رعایت کنید

برای اینکه نظر کاربر را جلب کنیم باید طوری سایت را طراحی کنیم تا نیاز نداشته باشد کار کردن با آن را یاد بگیرد . این به چه معناست ؟! زمانی که یک کاربر با وب سایت قدیمی شما رابطه برقرار کرده ، تغییر واسط کاربری به یک رابط کاربری متفاوت ، در حقیقت ذهنیت کاربر و استفاده کاربر از سایت شما را با مشکل روبرو می کند .

بهترین روش طراحی سایت این است که ما بدانیم در ابتدا کاربران ما چگونه احساس راحتی بیشتری می کنند که نیاز کمتری به آموزش در زمان استفاده را داشته باشند و تغییرات مورد نظر را به آهستگی و در طی یک بازه زمانی طولانی مدت در نظر بگیریم تا کاربر بتواند آرام آرام با تغییرات انس بگیرد و یک دفعه دچار سردرگمی در ساختار جدید سایت نشود .

این نکته را باید در نسخه های مجزا و یا بازخوردی متفاوت وب سایت خود نیز در نظر بگیرید و سازگاری را رعایت نمایید . به طور مثال طراحی سایت مجزا و یا ریسپانسیو برای دیگر گجت ها و نمایشگرهای کوچک باید دارای عناصر و کارکردی شبیه به وب سایت اصلی باشد و باعث می شود کاربر در همه جا و حتی از گوشی خود با شما در ارتباط باشد ، چرا که شما به خوبی توانسته اید محیطی لذت بخش را برای او ایجاد نمایید .

3- تمیز طراحی کنید!

صرفا با این معناست که شلوغ پلوغ و پر زرق و برق نباشد ! اگر به دنبال جلب اعتماد بیشتر کاربران خود هستید ، سعی کنید تا رعایت اصولی مانند ایجاد فضای خالی در وب سایت ، رعایت ترکیب بندی و رنگ بندی متناسب با متون و قابل خوانا بودن محتوای ارائه شده کاربر را همیشه در نظر داشته باشید ، انگار که دارید یک بنا را معماری می کنید پس طوری کار را به جلو ببرید که دیگران از دیدن این بنا لذت ببرند .

هیچ گاه کاربرد را فدای زیبایی ظاهری نکنید ! ممکن است زمینه کمی با کنتراست پایین تر و نزدیک تر به رنگ متن شما به ظاهر زیبا تر بیاید ولی تا به حال این حالت را با زمانی که تفاوت رنگ زمینه و متن به صورت فاحشی با یکدیگر متفاوت است مقایسه کرده اید ؟! قطعاً کاربران میتوانند از تظاد بیشتر رنگ سیاه متن و سفید زمینه احساس راحتی بیشتری نمایند این در حالی است که در برخی از وب سایت ها ، این موضوع فدای زیبایی ظاهری ( سلیقه ای ) یک طراح وب سایت می گردد .

4- زمینه های یکسان در طراحی سایت داشته باشید 

زمینه یکسان اینجا به معنای چارچوب و قالب یکسان در طول وب سایت خود است . اگر یک کاربر در صفحه ای محتوایی را مشاهده می نماید ، توقع دارد با عبور به یک صفحه دیگر طی همان قالب قبلی محتوای جدید را مشاهده کند . این چه زمانی برای شما اهمیت بیشتری پیدا می کند ؟! فرض کنید یک کاربر از ما بخواد که خریدی رو انجام بده اگه صفحات خرید با صفحات دیگر سایت در یک چارچوب نباشند اعتماد کاربر پایین میاد و احتمال خرید به صفر میل خواهد کرد .

حال این موضوع را می توان در بستر سایت های محتوایی نیز مثال زد . شما همیشه باید در نظر داشته باشید که طراحی وب سایت شما به گونه ای نباشد که مخاطب برای مرور در صفحات شما همواره با یک چینش و ظاهری متفاوت روبرو شود . این در طراحی یک مثال است که می گویند یک صندلی در یک اتاق ، یک اتاق در یک خانه ، یک خانه در یک محله و یک محله در یک شهر معنا پیدا می کند . این به این معنا است که باید اصول و تناسب همیشه در طراحی از یک قاعده مشخصی پیروی کند و ساختار شکنی های غیر متعارف باعث سردرگمی مخاطب خواهد شد . پس در اصول کاری خود چارچوب اصلی را حفظ کنید .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 31 مرداد,1395
نویسنده :
گروه مطلب : طراحی وب سایت
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
نیما بهمن نیا
نظر دهنده : نیما بهمن نیا پاسخ
تاریـخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 09 شهریور,1395 07:21 ب.ظ
با سلام و خسته نباشید / سایتتون عالیه و حرف نداره به خصوص مطالب با کیفیتش و البته طراحی خوب سایتتون
ببخشید من سوال داشتم اگه میتونید پاسخ بدین / مربوط به آیندم میشه !
من واقعیتش به کامپیوتر و طراحی سایت علاقه زیادی دارم میخوام بدونم که چطوری میتونم این کار رو ادامه بدم و ازش درآمد داشته باشم ضمن اینکه ازش لذت می برم !
آیا اصلاً میتونم اینکارو به عنوان یه شغل داشته باشم یا باید این کار دومم باشه ! من هر چی که از طراحی سایت میدونم ذره ذره از ویدیوهای تیکه پاره بدست آوردم ولی با این وجود هر روز یه چیز جدیدی خودم یاد میگیرم با تلاشم ولی فقط چون آینده کاریم برام روشن نیست میترسم بیشتر درگیرش باشم / لطف کنید برادرانه و صادقانه جواب بدین / مربوووط به آینده ی یک نفر میشه / شاید شما مسیر زندیگمو عوض کنید / مرسی و خسته نباشید اینم آدرس سایتمه و قالب هایی که خودم نوشتم !
01- http://itosoft.xzn.ir/doctorweb
02- http://itosoft.xzn.ir/I%20Mob%20Theme%20HTML
03 - www.gemlearner.ir

محمد یزدی زاده
نظر دهنده : محمد یزدی زاده پاسخ
تاریـخ ثبت : چهارشنبه, 10 شهریور,1395 02:15 ب.ظ
سلام دوست من.
پیشنهادم اینه که برای شروع طراحی سایت و قالب شغل اولتون نباشه .بعد از یه مدت خودتون متوجه میشید که چه زمانی بهترین وقت برای اینه که این کسب و کار بشه شغل اولتون.
خیلی هم بهتون بابته سایتی که دارین تبریک میگم.عالی بود.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x