Menu

021-74327

بلاگ تِک
27

تاثیر دما بر دوربین های مداربسته



تاثیر دما بر دوربین های مداربسته


دوربین مداربسته در دما بالا و تاثیر گرما بر آن

طبیعتا تا به حال تیم تحقیق و توسعه شرکت های مختلف تجهیزات نظارت تصویری تحقیقات مختلفی بر روی تاثیر دما بر روی  دوربین های مداربسته داشته اند . طبق تحقیقات انجام شده تغییر دما در بازه کاری آن تاثیری بر روی حسگر تصویر ندارد . بازه دما کاری یک بازه دمایی برای کارکرد نرمال دوربین مداربسته می باشد که بر روی مشخصات آن درج شده است .

با افزایش دما مقاومت الکتریکی کابل دوربین مداربسته افزایش یافته و به دنبال آن می تواند باعث تضعیف سیگنال و پایین آمدن کیفیت تصویر شود .
از عوامل دیگر تاثیر دما می توان به لنز دوربین های مداربسته اشاره نمود . لنزهای با کیفیت پایین به شدت تحت تاثیر دمای محیط محل نصب می باشند و باید در فواصل زمانی مشخص تنظیم شوند . از جمله تاثیرات دما بر روی لنز های دوربین مداربسته می توان به منبسط و منقبض شدن لنزها و تغییر جرمی آنها اشاره کرد .

دوربین مداربسته و تجهیزات آن باید در بازه دمایی مشخصی که بر روی مشخصات آن ها درج شده است استفاده شوند و در صورت افزایش دما بیشتر از حد مجاز تعیین شده طول عمر آن ها کاهش پیدا کرده و ممکن است دچار اختلال در عملکرد دوربین شما شود .

دوربین مداربسته مخصوص شرایط آب و هوایی نا مطلوب

در مناطق با شرایط آب و هوایی خیلی سخت باید از دوربین های مداربسته مخصوص شرایط خاص که قابلیت تحمل دمای خیلی بالا یا پایین را دارند باید استفاده نمود و استفاده از دوربین های معمولی برای این مکان ها به هیچ وجه مناسب نمی باشد .
این دوربین های مداربسته توسط شرکت های معتبر برای محیط های کاری خاص که گرمای محیط خیلی بالاست طراحی و تولید می شوند .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده : حسین شاطری
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
ehsan
نظر دهنده : ehsan پاسخ
تاریـخ ثبت : یکشنبه, 27 دی,1394 11:07 ق.ظ
به نظر من اگرچه که ممکن است هزینه ی اولیه برای دوربین های مداربسته ای که جهت کار در شرایط دمایی نا مطلوب طراحی شده اند بیشتر باشد . اما تحمل سرما و گرمای شدید آن ها به معنی خطر کمتر خرابی و ذخیره ی هزینه های مربوط به تعمیر یا تعویض است که
در مجموع هزینه نهایی را بسیار مقرون به صرفه می کند . مرسی بابت مطلبتون .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x