Menu

021-74327

بلاگ تِک
26

در آمد میلیون دلاری مدیر ایرانی توییتر



در آمد میلیون دلاری مدیر ایرانی توییتر


توییتر میزان حقوق و پاداش دریافتی امید کردستانی در این کمپانی را منتشر کرد

امید کردستانی که پیش از این سابقه‌ی فعالیت در گوگل را نیز در کارنامه دارد، از این پس به عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی توییتر انجام وظیفه خواهد کرد. پس از اعلام رسمی این انتصاب، حال توییتر شرایط پرداخت حقوق کردستانی را نیز منتشر کرده است.

توییتر رسما اعلام کرد که از این پس امید کردستانی به عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی توییتر به انجام وظیفه خواهد پرداخت. با توجه به اینکه کردستانی بالاترین پرداختی گوگل را در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داده بود، توییتر برای جلب نظر وی، حقوق خوبی را به این متخصص ایرانی پرداخت خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط توییتر، کردستانی در هر سال ۵۰٫۰۰۰ دلار حقوق دریافت خواهد کرد و گزینه‌ای نیز وجود دارد تا وی ۱.۲ میلیون سهم از توییتر را نیز علاوه بر حقوق دریافتی مال خود کند.

براساس اطلاعات ارائه شده، ۱.۲ میلیون قطعه سهم در نظر گرفته شده برای کردستانی به دو قسمت ۸۰۰٫۰۰۰ و ۴۰۰٫۰۰۰ قطعه‌ای تقسیم شده است. این تعداد سهم از ابتدای سال آینده‌ی میلادی بنابر شرابط مشخص شده که بخشی از آن مربوط به دست یافتن به اهداف تعیین شده برای توییتر است، در اختیا رکردستانی قرار خواهد گرفت. همچنین یکی دیگر از فاکتورهای در نظر گرفته شده، باقی ماندن کردستانی در توییتر در چهار سال آینده است.

براساس اسناد منتشر شده توسط گوگل، کردستانی در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۳۰ میلیون دلار به عنوان دستمزد تنها برای یک سال دریافت کرده است. کردستانی پس از آنکه در سال‌های اولیه تاسیس گوگل به این کمپانی پیوست، از آن جدا شد و دوباره در سال ۲۰۱۴ به این کمپانی بازگشت تا جای نیکش آرورا را بگیرد که راهی سافت‌بنک (SoftBank) شده بود.

گوگل در اسناد منتشر شده اعلام کرده که کردستانی در طول سال ۶.۵ میلیون دلار به عنوان پاداش سالانه دریافت کرده است. همچنین وی ۵ میلیون دلار به دلیل امضای قرارداد همکاری در پست مدیر ارشد کسب و کار و ۱.۵ میلیون دلار دیگر نیز به عنوان برنامه‌ی پاداش سالیانه بدست آورده است. از طرفی باید به دریافت سهامی به ارزش ۱۲۳ میلیون دلار اشاره کرد. کردستانی برای یک سال حضور در گوگل، مجموعا ۲۳۷٫۰۰۰ دلار حقوق دریافت کرده است. همانطور که اشاره کردیم، کردستانی یکی از اولین کارکنانی است که در گوگل به فعالیت مشغول شده است. وی سابقه راه‌اندازی کسب و کار تبلیغات در گوگل را دارد که به واسطه‌ی آن غول جست و جو موفق شد به سود آوری برسد.

پاداش ارائه شده به کردستانی در توییتر بستگی زیادی به قیمت سهام این شبکه‌ی اجتماعی در بازار‌های بورس دارد. در صورتی که میزان سهم واگذار شده به کردستانی را براساس ارزش سهام توییتر در روزهای اخیر محاسبه کنیم، مبلغ پاداش وی ۳۶ میلیون دلار می‌شود. باید دید که کردستانی چگونه می‌تواند با حضور در این کمپانی تاثیرگذار شده و قیمت سهام و ارزش توییتر را بیش از پیش افزایش دهد.


منبع : Zoomit



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 26 مهر,1394
نویسنده :
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x