Menu

021-74327

بلاگ تِک
22

فناوری FingerIO



فناوری FingerIO


زمانی که تلفن های همراه با صفحات لمسی به بازار آمد برای مردم بسیار هیجان انگیز بود . صفحات لمسی , کنترل و انجام کار با تلفن همراه را تبدیل به کاری آسان نموده بود . صفحات لمسی هر روز در حال پیشرفت بودند و همچنین دارای اشکالاتی از قبیل کوچک بودن بعضی از صفحات , بزرگ بودن انگشتان کاربر که موجب به عملکرد نادرست صفحه می شدند .

حال دانشمندان دانشگاه واشنگتن توانسته اند با استفاده از فناوری سونار ( فناوری ردیاب امواج صوتی ) , کار کردن با تلفن های هوشمند را آسان تر و لذت بخش تر نمایند . دانشمندان اسم آن را FingerIO گذاشته اند . فناوری FingerIO حرکات و دستوراتی که به وسیله انگشتان دست شما بر روی نزدیک ترین سطح موجود ایجاد می شود را دریافت و اجرا می نماید . این فناوری نیز قابلیت دریافت دستورات حتی بر روی هوا را هم دارد .

امکان استفاده از این فناوری علاوه بر تلفن های هوشمند , برای ساعت های هوشمند که امروزه طرفدارن زیادی پیدا نموده است وجود دارد .
عملکرد فناوری FingerIO این چنین است که امواج صوتی توسط بلندگو های دستگاه به صورت پی در پی ارسال می شود . ( شنیدن امواج صوتی با گوش هایمان غیر ممکن می باشد ) و توسط میکروفون های دستگاه بازتاب امواج صوتی دریافت می شود که این زمان رفت و برگشت امواج باعث تشخیص حرکت انگشتان دست می شود .


فناوری FingerIO

لازم به ذکر است اکثر ساعت های هوشمند دارای یک میکروفون می باشند که جهت استفاده از فناوری FingerIO در ساعت های هوشمند سازندگان باید به فکر افزایش میکروفون و حسگر های این ساعت باشند .
فناوری FingerIO برعکس دوربین های تشخیص حرکت , وقتی که آستین لباستان بر روی ساعت هوشمندتان و یا تلفن همراهتان در جیبتان قرار گرفته باشد به کار خود ادامه خواهد داد .

کنترل پخش موسیقی , نوشتن متن در هوا از قابلیت های جالب فناوری FingerIO می باشد همچنین این فناوری استفاده از ساعت های هوشمند را بسیار آسان نموده است . فناوری FingerIO در تست های اولیه که بر روی آن انجام شد سربلند بیرون آمد , این تست به وسیله یک نرم افزار اندرویدی بر روی یک تلفن همراه هوشمند معمولی و یک ساعت هوشمند اختصاصی که هر دو دستگاه دارای 2 میکروفون بودند انجام شد .

برای آشنایی بیشتر با فناوری FingerIO ویدیوی زیر را مشاهده نمایید :




امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : دوشنبه, 30 فروردین,1395
نویسنده : حسین شاطری
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
morteza
نظر دهنده : morteza پاسخ
تاریـخ ثبت : یکشنبه, 22 فروردین,1395 09:38 ق.ظ
به نظر من فن آوری FingerIO فن آوری جالبی هست و خیلی شبیه به مکانیزم راه یابی خفاش شباهت داره که با استفاده از صوت و فرکانسهایی که ایجاد می کنه و منعکس میشه می تونه مسیر خودشو پیدا کنه .
ممنون بابت مطلبتون

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x