Menu

021-74327

بلاگ تِک
09

نصب VOIP | راه اندازی VOIP



نصب VOIP | راه اندازی VOIP


آیا تا به حال  به راه اندازی VOIP برای  یکپارچه سازی سیستم های تلفنی سازمان خودفکر کرده اید ؟

بسیاری از شرکت ها که دارای سیستم مدیریت مشتریان هستند برای استفاده از ارتباطات صوتی قابل مدیریت ، ترجیح می دهند که از خدمات VOIP استفاده کنند. سیستم VOIP مبتنی بر شبکه است به همین خاطر می توان  از تمامی ظرفیت های شبکه استفاده کرد و همچنین می توان صوت ، تصویر و دیتا را رد و بدل کرد . راه اندازی VOIP امکانات جالب و متفاوتی دارد که بسیاری از مدیران را  ترغیب می کند که از این تکنولوژی بهره مند شوند.

 

اگر قصد دارید   VOIP  را نصب کنید هانی تک به شما پیشنهاد می کند مطالب زیرا را مطالعه کنید ، شما را در تصمیم گیری و انتخاب دقیق تر راهنمایی می کند .

نصب VOIP با روش هایی متعددی قابل انجام می باشد . نوع ساختار سازمانی شما  و امکانات مورد نیاز شما می تواند روش پیاده سازی مرکز تلفن ویپ را تعیین کند .

سه روش  از انواع روش های راه اندازی ویپ را به شما توضیح می دهیم تا بتوانید برای تصمیم گیری راه حلی مناسب انتخاب نمایید :

در صورتی که قصد راه اندازی VOIP  را دارید در اولین قدم شما می بایست زیر ساخت شبکه ای خود را کاملا پایدار فراهم سازید . VOIP نیاز به شبکه مجزا ندارد و بر روی شبکه فعلی شما نیز قابل اجرا می باشد ، اما پایداری زیر ساخت شبکه ای نقش بسیار مهمی در کیفیت ویپ و مرکز تلفن شما خواهد داشت . با فراهم سازی زیر ساخت شبکه ، خرید گیتوهای لازم و گوشی های IP Phone قادر خواهید بود نصب VOIP را شروع نمایید . با تمام شدن پروژه شما از مزایای  VOIP در مرکز تلفن خود بهره مند خواهید شد و یک سانترال هوشمندراه اندازی کرده اید .

اگر در حال حاضر از یک دستگاه سانترال آنالوگ استفاده می کنید و تمایل دارید از امکانات و قابلیت های سیستم تلفنی VOIP بهره مند شوید و قصد تعویض تلفن های خود را نیز ندارید ، پیاده سازی این سناریو مشروط بر اینکه دستگاه سانترال با کارت های IP امکان خروجی شبکه را فراهم سازد امکان پذیر خواهد بود . در این صورت با در نظر گرفتن یک سرور ، مرکز تماس ویپ نرم افزاری ، راه اندازی خواهد شد و با ارتباط سیستم VOIP و دستگاه سانترال آنالوگ ، شما از امکانات یک سیستم VOIP نظیر صف انتظار تماس ، نظرسنجی پس از تماس ، گزارشات تماس ، ضبط مکالمات و ده ها قابلیت دیگر برخوردار خواهید شد .

ممکن است شما در حال حاضر از دستگاه سانترال آنالوگ استفاده کنید اما این دستگاه امکان خروجی شبکه نداشته باشد یا توانایی خرید تلفن های تحت شبکه را نیز نداشته باشید و یا زیر ساخت شبکه ای پایدار درون مجموعه فراهم نباشد که در این صورت شما با استفاده از گیتوهای FXS و یا اصطلاحا مبدل های آنالوگ به دیجیتال می توانید نصب VOIP را پیش ببرید و پروژه خود را راه اندازی نمایید.

حال شما قادر خواهید بود با توجه به بودجه موجود و زیر ساخت های داخل سازمانی خود یک روش را برای اجرا برگزینید . اما با توجه به اینکه این سیستم کامل تخصصی بوده و نیاز به مشاوره های فنی کامل تری دارد ، هانی تک آمادگی دارد تا با مشاوره ی تخصصی رایگان تلفنی و حضوری به شما کمک نماید تا سیستمی مطمئن پیاده سازی نمایید . مرکز تلفن تحت شبکه هانی تک دارای امکانات کاربردی بوده که تلفن گویا ، اپراتوری خودکار ، اطلاع رسانی هوشمند ، فکس نرم افزاری ، ضبط مکالمات تلفنی ، صف انتظار تماس ، نظرسنجی تلفنی ، اعلام کد اپراتوری قبل از پاسخگویی ، اتصال به CRM و نرام افزارهای اداری و ارتباط داخلی بین دفاتر و شعب ، برخی از ده ها قابلیت این سیستم می باشد .

هانی تک با دارا بودن تیم متخصص راه اندازی VOIP می تواند پروژه های مورد نظر شما را با هر یک از سناریو های مذکور و سناریوهای پیشنهادی قابل اجرا پیاده سازی نماید . مشاوره از کارشناسان ما رایگان بوده همین الان می توانید با ما تماس حاصل فرمائید.

نصب VOIP

در زیر به مقایسه کاربردهای راه اندازی VOIP تلفن IP با سیستم های تلفن قدیمی می پردازیم :

1 - راه اندازی VOIP  ساختار ساده تری نسبت به سیستم های تلفنی قدیمی دارد

نرم افزار سیستم تلفنی VOIP بر روی یک کامپیوتر  نصب می شود و هر شخصی قادر است  آن را یاد بگیرد و نصب VOIP را پیکربندی کند . در صورتی که سیستم های تلفنی قدیمی به علت پیچیدگی به یک نفر احتیاج دارند که نصب آن را به صورت کامل  آموزش دیده باشد .

2 – نصب VOIP ، به علت رابط گرافیکی تحت وب مدیریت آسانی را ایجاد می کند

 رابط گرافیکی تحت وب این امکان را به سیستم تلفن ویپ  می دهد که ، سیستم تلفنی خود را به راحتی پیکربندی کنید . در سیستم های قدیمی استفاده از رابط های طراحی شده بسیار دشوار است و فقط اشخاصی که نصب آنها را بصورت حرفه ای آموزش دیده باشند می توانند استفاده کنند.

3 – راه اندازی VOIP و کاهش  هزینه های تلفنی

با راه اندازی VOIP می توانید هزینه های تلفنی خود را تا حد قابل زیادی کاهش دهید و یا حتی هزینه ها را به صفر برسانید . با راه اندازی تلفن IP برای مسافت های طولانی ، با نصب VOIP بین  شعب و دفاتر خود می توانید ارتباط برقرار کنید  و تماس های داخلی به داخلی و رایگان داشته باشد  .

4 – عدم نیاز به سیم کشی مجزا در راه اندازی VOIP

نصب VOIP به شما این امکان را می دهد که گوشی تلفن های خود را به طور مستقیم به درگاه استاندارد شبکه کامپیوتری وصل کنید ، تلفن های نرم افزاری نیز می توانند بر روی کامپیوترهای شما نصب شوند ، بنابراین شما نیازی به نصب و نگهداری یک سیم کشی مجزا برای راه اندازی ویپ  ندارید و با سیستم IP Phone شما انعطاف پذیری بیشتری برای اضافه کردن کاربران و داخلی های جدید دارید .

5 – توسعه آسان و افزایش ظرفیت

با راه اندازی VOIP ، می تواند به راحتی تعداد زیادی خطوط شهری و داخلی را مدیریت کنید .  می توانید بدون صرف هزینه اضافی برای خرید سخت افزار  ، شبکه تلفنی خود را از طریق نصب VOIP  گسترش دهید  . در سیستم های تلفنی قدیمی اضافه کردن خطوط تلفن  یا اضافه کردن داخلی ها اغلب نیاز به داشتن  سخت افزار و یا  ماژول های گران قیمت دارد ، حتی در بعضی از موارد ناچار هستید که یک سیستم تلفنی کاملا جدید خریداری کنید .

6 – راه اندازی ویپ و استفاده آسان از تلفن های تحت شبکه

 تلفن های معمولی ویژگی های پیشرفته تلفنی را ندارند و نمی توان از امکاناتی همانند  کنفرانس ، صندوق صوتی و ... بر روی آنها استفاده کرد  در صورتی که با نصب ویپ در هر مدل تلفن سخت افزاری  و یا نرم افزاری که مبتنی بر پروتکل SIP باشد ، می توان تمام امکانات تلفنی پیشرفته را  داشت و به دلیل داشتن رابط گرافیکی سیستم تلفنی VOIP کار کردن با آنها بسیار ساده است .

7 – نصب VOIP و حفظ شماره داخلی 

کاربران در صورت تغییر مکان خود این امکان را خواهند داشت که داخلی خود را داشته باشند ، فقط کافی ست که دستگاه تلفن خود را به نزدیک ترین پورت شبکه وصل کنند و در صورتی که در سیستم تلفن های سنتی به راحتی امکان پذیر نبود.

8 – نصبVOIP و استفاده از رومینگ بین الملل

با راه اندازی VOIP به خاطر استفاده از پروتکل SIP تماس ها در تمام اقصی نقاط دنیا قابل دریافت خواهند بود.

راهکارهای مختلفی برای ایجاد مرکز تلفن هوشمند تحت شبکه در دسترس است و کارشناسان هانی تک با در نظر گرفتن نیاز های مجموعه شما ، مناسب ترین آنها را به شما عرضه می کنند ، به توصیه ما اعتماد کنید . . . تخصص ما VOIP است .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : شنبه, 19 خرداد,1397
نویسنده : فرشته شهرویی
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x