Menu

021-74327

بلاگ تِک
05

شروع مجدد سفر در زمان از سال 2017



شروع مجدد سفر در زمان از سال 2017


شرکت Internet Archive تا سال ۲۰۱۷ ماشین بازگشت به گذشته را بازطراحی می کند

شرکت Internet Archive (ارائه دهنده این ابزار) پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۱۷ میلادی ماشین بازگشت به گذشته خود را از نو طراحی خواهد کرد و رنگ و بویی مدرن تر به آن می بخشد. طبق وعده این شرکت، ابزار یاد شده صفحات بهتر و بیشتری خواهد داشت که پیدا کردنشان نیز راحت تر می شود. گفتنی است که منبع فعلی هم اکنون ۴۳۹ میلیارد وبسایت، ویدئو و عکس را در خود دارد که قطعا رقم بالایی محسوب می شود.

امید می رود که این شرکت با دریافت کمک هزینه از بنیاد لارا و جان آرنولد مقیاس و کیفیت صفحات وب ذخیره شده در پایگاه خود را بهبود ببخشد. گفتنی است که هم اکنون در حدود یک میلیارد صفحه وب به صورت هفتگی در پایگاه این شرکت ذخیره سازی می شوند. به گفته کلی ری، نایب رئیس توسعه کسب و کار بنیاد لارا و جان آرنولد، با ارتقاء این ماشین به سطح جدیدش، کل فضای وب قابل اطمینان تر و باثبات تر خواهد شد و هر کسی می تواند در آن به جستجوی گذشته بپردازد.

قرار است که در جریان این پروژه، همه کدهای ماشین سفر به گذشته از نو نوشته شوند و در نتیجه مشاهده وضعیت وبسایت ها در زمان گذشته و حال برای کاربران ساده تر خواهد شد. شرکت ارائه دهنده این ابزار همچنین اظهار داشته که ماشین سفر به گذشته، به لطف کدنویسی های جدید بهتر می تواند از فرمت های قدیمی پشتیبانی کند و به این ترتیب رسانه های موجود در داخل صفحات وب قدیمی دیگر محو نخواهند شد. Internet Archive همچنین در حال همکاری با ویکیپدیاست تا لینک های ناقص را با نسخه های آرشیوی دریافت شده از ماشین سفر به گذشته جایگزین نماید. از دیگر بهبودهایی که قرار است در سال ۲۰۱۷ میلادی به این ابزار اضاقه شوند می توان به یک رابط کاربری ساده تر و جدید و همچنین امکان یافتن وبسایت ها با استفاده از کلمات کلیدی (به جای تایپ کردن URL) اشاره نمود.

رکت ارائه دهنده همچنین از پیشنهادات کاربران برای افزودن امکانات جدید و انجام بهینه سازی های بیشتر در این ماشین استقبال می کند و درخواست کرده که علاقمندان برای این منظور از آدرس ایمیل info@archive.org بهره بگیرند.

منبع : دیجیاتو



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 06 آبان,1394
نویسنده :
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
کاربر مهمان
نظر دهنده : کاربر مهمان پاسخ
تاریـخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 05 آبان,1394 10:38 ق.ظ
چه تیتر هیجان انگیزی!

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x