Menu

021-74327

بلاگ تِک
17

اصول طراحی سیستم های امنیتی ( بخش اول )



اصول طراحی سیستم های امنیتی ( بخش اول )


اصول طراحی و اجرای دوربین های مدار بسته :

قبل از نصب و اجرای  دوربین های مدار بسته و هر سیستم امنیتی دیگری ، شناخت محیط از لحاظ فیزیکی و شناخت محل استقرار دوربین ها همچنین داشتن یک نقشه ی گویا و واضح برای اجرا جزء موارد ضروری و حائذ اهمیت می باشد . از همین رو در این مقاله بر آن شدیم تا نکات لازم برای طراحی و شناخت محیط را بررسی نماییم . مواردی که برای طراحی پیاده سازی صحیح سیستم های امنیتی باید مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از :

1 - محل استقرار دوربین :

به جهت شناسایی بهترین محل برای نصب دوربین ابتدا باید با توجه به میزان وضوح تصویر مورد نیاز ، محیط را به مستطیل های کوچکی که طول هر کدام برابر با شعاع دید دوربین باشد تقسیم بندی کنیم . سپس با توجه به در نظر گرفتن موانع محیطی مثل ارتفاع اشیاء موجود در محل ، دربها و .... بهترین محل را که کمترین نقاط کور و زاویه ی دید مناسبی را داشته باشد انتخاب می کنیم . بهتر است با دو دوربین راس های مقابل هم را پوشش دهیم که تصویر دارای همپوشی باشد و در واقع دوربین ها نقاط کور یکدیگر را پوشش بدهند .
جهت پوشش دربها و نقاط پر تردد بهتر است دوربین ها به صورت موازی و از دوربین های ثابت استفاده شود تا امکان اضافه نمودن دوربین های بیشتر نیز وجود داشته باشد و باید از قرار گیری دوربین در مقابل تابش مستقیم خورشید جلوگیری نماییم .

2 - ارتفاع مناسب جهت نصب دوربین :

ارتفاع مناسب جهت نصب دوربین های مدار بسته نسبت به پوششی که از تصویر انتظار داریم و مساحت محیط مورد نظر متفاوت است . در فضاهای اداری که ارتفاع سقف معمولا خیلی بلند نیست و وضوح تصویر اهمیت دارد بهتر است دوربین ها در راستای افق و در بالاترین ارتفاع ممکن نصب گردند . در فضاهای صنعتی و فضاهای باز که مساحت زیادی دارند دوربین های را می توان در ارتفاع بالای چهار متر نصب نمود .

3 - زاویه ی دید :

زاویه دید با توجه به لنز ها ی بکار رفته در دوربین ها قابل تنظیم است و طبق اصول فیزیکی هرچه زاویه ی دید بازتر باشد محیط وسیع تری قابل مشاهده خواهد بود اما به همان میزان وضوح تصویر نیز کاهش می یابد زیرا اشیا کوچکتر دیده می شوند . بر همین اساس در فضاهایی که پوشش عمودی محیط مد نظر بود از لنزهای با زاویه ی دید بالاتر استفاده می کنیم که این امر کاهش تعداد دوربین های استفاده شده را نیز سبب می شود .

4 - در نظر داشتن حرکت خورشید :

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت مسیر حرکت خورشید می باشد . تابش نور مستقیم خورشید به لنز باعث ایجاد Back Light یا پس زمینه روشن می شود که این امر موجب تیره و نامفهوم نشان دادن سوژه مورد نظر می شود . لذا بهتر است قرار گیری دوربین ها به گونه ای باشد که پشت به تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرند و از این طریق نور مورد نیاز دوربین نیز در روز به خوبی تامین می شود . در فضاهایی که امکان نصب دوربین پشت به خورشید نبود بهتر است ارتفاع را تا حد امکان بالا برده و سر دوربین را به سمت پایین متمرکز کنیم .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x