Menu

021-74327

بلاگ تِک
19

اصول کابل کشی سیستم های امنیتی



اصول کابل کشی سیستم های امنیتی


اصول کابل کشی دوربین های مدار بسته :

در مقاله اصول طراحی سیستم های امنیتی اشاره کردیم که یکی از نکات بسیار مهم برای داشتن یک سیستم امنیتی مطمئن و حرفه ای ، کابل کشی صحیح و اصولی می باشد .

قبل از انجام عملیات کابل کشی دوربین های مدار بسته ابتدا باید یک نقشه از محیط پروژه داشته باشیم که برای این امر هم می توان از نقشه ی معماری ساختمان استفاده کرد و هم نقشه ای دستی از آن محیط تهیه نمود . داشتن نقشه کامل ، تعیین محل نصب  دوربین های مدار بسته ، محل استقرار اتاق کنترل و مشخص نمودن مراکز تحت پوشش همگی جزء نیازهای اولیه ی طراحی و اجرای پروژه می باشد . البته تهیه نقشه صحیح و اصول نقشه برداری جهت پروژه های امنیتی را در مقاله ای جداگانه شرح خواهیم داد .

بعد از براداشت نقشه و مشخص نمودن نقاط مذکور بر روی آن ، نوبت به محاصبه متراژ کابل مورد نیاز برای اتصال هر کدام از دوربین ها به مرکز کنترل می رسد . البته به این نکته باید توجه داشت قبل از محاسبه ، مسیر تردد کابل ها باید به درستی بررسی شود زیرا در محاسبه متراژ تاثیر گذار خواهد بود همچنین باید راهکار هایی را برای صرفه جویی در میزان کابل مورد استفاده آن هم از طریق تعیین درست مسیر عبور سیم ها در نظر داشت .
بهترین مسیر الزاما کوتاه ترین مسیر نیست . رعایت نکات زیر برای انتخاب مسیر درست کابل کشی و اجرای صحیح پروژه توصیه می شود :
1 - عدم مجاورت کابل ها با سیم برق که باعث تضعیف سیگنال می شود .
2 - سعی کنیم از راه های ارتباطی موجود مثل کانال کولر جهت کابل کشی استفاده کنیم . هرچه کابل ها کمتر در دسترس باشند امکان آسیب پذیری آنها کمتر است .
3 - از به هم پیوستگی و ترافیک کابل در یک مسیر خود داری شود زیرا این امر در صورت خرابی ، عملیات عیب یابی را کند می کند .
4 - تا حد ا مکان مسیر مستقیم انتخاب شود و از پیچ و تاب دادن به کابلها و دور کردن مسیر سیم کشی خود داری شود .
5 - برای انتخاب کابل بهتر است از کابل های دارای روکش محافظ ( شیلد دار ) استفاده شود . این کابلها دارای مقاومت بیشتر در مقابل آسیب پذیری کمتری هستند و عملیات انتقال امواج را بهتر انجام می دهند .
6 - در پروژه هایی که از دوربین های مداربسته مبتنی بر شبکه استفاده می شود می توان با استفاده از دستگاه های ضبط تصاویر مجهز به فناوری POE ، برق مورد نیاز دوربین ها را از طریق همان کابل شبکه تامین نمود که این امر باعث کاهش قابل توجه هزینه کابل کشی و صرف زمان کمتر برای نصب می شود .
7 - شماره گذاری اول و انتهای کابلها نیز می تواند برای عیب یابی و مشخص نمودن هر کابل بسیار موثر باشد .
8 - قبل از عملیات سوکت زنی و اتصال کابل به دوربین یا دستگاه ضبط از هر طرف کابل حد اقل به میزان نیم متر اضافه تر در نظر بگیرید تا در صورت نیاز به سوکت زدن مجدد با مشکل کمبود کابل مواجه نشوید .
9 - استفاده از داکت و قرار دادن کابلها درون آن علاوه بر زیبا نگه داشتن جلوه بصری محیط تاثیر چشمگیری بر امنیت سیستم نیز دارد لذا باید این نکته را هم در نظر داشت که تناسب اندازه داکت با تعداد کابلهای عبور داده شده از درون آن رعایت شود .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x