Menu

021-74327

بلاگ تِک
25

حسگر تشخیص حرکت چیست ؟



حسگر تشخیص حرکت چیست ؟


ساختار کلی :

Motion Detection از قابلیت های مبتنی بر پردازش تصویر است . مکانیزم این فناوری به این صورت است که پردازنده دوربین در هر لحظه یک فریم را با فریم های قبلی و بعدی آن مقایسه می کند و از روش تشخیص تغییرات در تصاویر متوالی ، حرکت را شناسایی کرده و اعلام می کند . حتی تغییر ناگهانی میزان روشنایی نیز از این روش نوعی حرکت تشخیص داده می شود.

ارزشمند ترین کاربرد این فناوری تصویری در تنظیم اتوماتیک ضبط سیستم های مداربسته است . با استفاده از Motion Detector می توانید سیستم دوربین مدار بسته خود را طوری تنظیم نمایید که تنها فقط در زمان تشخیص حرکت و تغییرات محیطی در صفحه ، عملیات ضبط صورت پذیرد که این امر باعث می شود تا از حافظه ذخیره سازی به بهترین نحو استفاده گردد.
استفاده از قابلیت Motion Detection تصویری به عنوان دزدگیر از لحاظ فنی و امنیتی قابل اعتماد نیست زیرا این مکانیزم به جای حساسیت به حرکات فیزیکی فقط به تغییرات اتفاق افتاده در تصاویر حساس است و به همین سبب هر گونه تغییر نور و رنگ ناگهانی ، سیستم دزدگیر را فعال خواهد کرد.

معایب استفاده از قابلیت Motion Detector :

سیستم تشخیص حرکت تصویری معایب متعددی را دارا می باشد اما به علت سادگی و کارایی آسان ، استفاده از این مکانیزم در دستگاه هایNVR امروزی رایج است . اولین و بزرگترین عیب این سیستم ، حساسیت نسبت به هر نوع تغییرات در تصویر است . این امر موجب می شود هر تغییر ناگهانی در تصویر به عنوان جسم متحرک شناخته شود . به همین دلیل امکان استفاده از قابلیت تشخیص حرکت تصویری به عنوان دزدگیر وجود ندارد .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
javad
نظر دهنده : javad پاسخ
تاریـخ ثبت : دوشنبه, 07 دی,1394 10:48 ق.ظ
می توانید تنظیمات دوربین مدار بسته خود را به گونه انجام نمایید که تنها در زمان حرکت و تغییرات در صفحه ضبط کند . این قابلیت طول زمان ضبط و حجم فایل های ضبط شده را به شدت کاهش می دهد .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x