Menu

021-74327

بلاگ تِک
01

دوربین مدار بسته چرخشی



دوربین مدار بسته چرخشی


دوربین های مدار بسته گردان :

دوربین های گردان که معمولا با نام های PTZ، Speed Dome، Fast Dome و ... شناسایی می شوند قابلیت گردش در جهت های مختلف و (معمولا) زوم کردن در زوایای خاص را دارند . این نوع از دوربین های مدار بسته ,  بسته به کاربردشان دارای بدنه دام و یا پایه نگهدارنده می باشند .

کاربرد دوربین های گردان :

اشتباه رایج در کاربرد این دوربین ها این است که برای پوشش یک فضای بزرگ می تواند مفید باشد . اما این نکته حائز اهمیت است که این دوربین ها نیاز به یک شخص برای مدیریت و مانیتورینگ آن دارد و در غیر این صورت مانند یک دوربین معمولی فقط یک نقطه ثابت را نمایش می دهد . در واقع این دوربین ها از لحاظ امنیتی در شرایطی کاربرد دارند که تحت کنترل و نظارت نیروی انسانی باشند و بیشتر در فضاهای بزرگ صنعتی مثل سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند .

دوربین های گردان دید در شب

در انواع مختلف این دوربین ها که دارای قابلیت دید در شب می باشند باید این نکته را توجه داشته باشید که استفاده از قابلیت دید در شب به اندازه برد دوربین منطقی نیست و برای مشاهده تصاویر با کیفیت مناسب بهتر است محیط از نوردهی مناسبی برخوردار باشد .

زاویه دید دروبین های گردان

با وجود قابلیت بزرگنمایی مکانیکی ، این دوربینها می توانند زاویه دید متغییری داشته باشند . زاویه دید این دوربین ها غالبا تنها با توجه به میزان بزرگ نمایی آنها نشان داده می شود و می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای دوربین از نوع لنز بکار برده در آن مطلع شوید .

مدیریت بر روی چرخش دوربین های گردان

این امکان در دوربین های گردان وجود دارد که بتوان برای چرخش و پوشش کل محیط ، زمانبندی مشخصی را برای چرخش دوربین تعیین نمود . این کار از طریق تنظیمات Preset انجام می پذیرد Preset یک نقطه مکانی مشخص است که برای دوربین تعریف می شود . از طریق تعریف کردن Preset میتوان محل یک درب، کانکس یا تجمع افراد را برای دوربین مشخص کرد . به مجموعه ای از Presetها که با ترتیب و زمانی مشخص یکی پس از دیگری اجرا می شوند یک Sequence گفته می شود . Sequence در واقع همان برنامه حرکت دوربین می باشد .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x