Menu

021-74327

بلاگ تِک
29

تکنولوژی لای فای به جای وای فای



تکنولوژی لای فای به جای وای فای


چند ماه پیش استارتاپی به نام Velmenni اجرا شد . در خبری که به‌ تازگی منتشر شده است این تکنولوژی در حال تست در شرکت ها و محیط های صنعتی در شهر ( Tallinn ) می باشد . استارتاپ Velmenni , توانسته در تست های خود با استفاده از تکنولوژی لای ‌فای اطلاعات را با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه ارسال نماید و این یعنی سرعتی ۱۰۰ برابر تکنولوژی وای ‌فای .

آقای دیپاک سولانکی مدیرعامل Velmenni طبق مصاحبه با Ib Times انگلستان گفت : ما در حال تست این تکنولوژی در پروژه های مختلف در صنایع می باشیم که میتوان از تکنولوژی VLC ( ارتباط نوری قابل رؤیت ) در آنها استفاده کرد. او گفت : ما موفق شدیم یک روشنایی هوشمند طراحی نماییم که در حال حاضر در یک محیط صنعتی در حال تست می باشد که در این محیط ارتباطات از طریق نور انجام می شود و همچنین در پروژه ای دیگر با استفاده از تکنولوژی لای‌ فای برای دسترسی به اینترنت در محیط داخلی یک شرکت مشغول به آزمایش می باشیم .

شاید تکنولوژی لای فای به طور کامل جایگزین وای فای نشود ولی این دو می توانند به صورت موازی در کنار هم به کار گرفته شوند تا شبکه‌ های کار آمد تری ساخته شود . به گفته آقای سولانکی موفقیت در این پروژه باعث می شود تا کاربران در سه یا چهار سال آینده از طریق یک لامپ در منزل یا شرکت هایشان به اینترنت دسترسی داشته باشند .

قبل از این که لای فای به صورت انبوه مورد استفاده قرار گیرد باید روشهایی بکار گرفته شود تا دستگاه های فعلی بتوانند با این تکنو لوژی سازگاری پیدا نمایند . آقای سولانکی در این مورد می گوید : خیلی مشکل است اگر بخواهیم یک زیرساخت کاملا جدید برای لای فای بسازیم به همین دلیل باید سعی کنیم تا به روشی سیستم جدید را در دل سیستم فعلی جا دهیم .

پروفسور هرالد هاس از دانشگاه ادینبورگ و سازنده لای فای قبلا گفته بود که در آینده شاهد لامپ های LED خواهیم بود که می توانند به عنوان یک جایگزین خیلی سریع برای وای فای مورد استفاده قرار بگیرند . او در یکی از سخنرانی هایش گفت : زیرساخت فعلی برای یکپارچه سازی لای فای کاملا مناسب می باشد . فقط کافی است یک میکرو چیپ بسیار کوچک را در هر وسیله روشنایی بکار بگیریم , آن وقت شاهد این خواهیم بود که دو نوع عملکرد با هم ترکیب می شوند اولی روشنایی و دیگری انتقال اینترنت با نور می باشد . در آینده نه تنها ۱۴ بیلیون لامپ خواهیم داشت بلکه ۱۴ بیلیون لای فای هم در کنار آن روشنایی داریم که این می تواند یک آینده ای پاک تر , سبزتر و حتی روشن تر را برای ما رقم بزند .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : دوشنبه, 30 آذر,1394
نویسنده : حسین شاطری
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
علی
نظر دهنده : علی پاسخ
تاریـخ ثبت : چهارشنبه, 02 دی,1394 09:23 ق.ظ
به نظر من اگر تکنولوژی لای فای وارد بازار ایران بشود بیشترین فروش را خواهد داشت :))))) .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x