Menu

021-74327

بلاگ تِک
06

آیا وب سایت من دچار پنالتی گوگل شده است ؟



آیا وب سایت من دچار پنالتی گوگل شده است ؟


مقدمه ای بر جریمه گوگل یا پنالتی در گوگل

وقتی که یک وب سایت به طور کامل و یا بخشی از آن از صفحات نتایج جستجوی گوگل حذف می شود و یا به دلیل الگوریتم های گوناگون گوگل , ترافیک سایت به مقدار زیادی کاهش می یابد می توان گفت که پنالتی گوگل شامل آن وب سایت شده است . موتورهای جستجوگر گوگل جهت افزایش کیفیت در نتایج جستجو هر چند وقت یک بار آپدیت هایی را برای الگوریتم های خود انجام می دهند . از نتایجی که از ارایه این آپدیت ها حاصل می شود می توان به افزایش و یا کاهش ترافیک وب سایت ها اشاره نمود .

پنالتی گوگل و نتایج آن

همان طور که در بالا هم گفتیم حذف کامل یا قسمتی از وب سایت , از نتایج جستجوی گوگل را می توان جز اولین آثاری که پنالتی گوگل بر روی وب سایت شما می گذارد دانست . اثر بعدی که پنالتی گوگل بر روی وب سایت شما می گذارد ضربه زدن به کسب و کار شما است .
می پرسید چگونه ؟ با یک مثال برای شما توضیح خواهیم داد .

فرض کنید که برای بالا آمدن یک صفحه از وب سایتتان و کلمه کلیدی در نتایج جستجو گوگل کلی زمان و پول هزینه کرده اید تا خدمات یا فروش خود را افزایش دهید ولی زمانی که بلای پنالتی گوگل بر سر وب سایتتان نازل می شود همه ی این کارهایی که برای سئو سایت انجام داده اید سوخت می شود . آن زمان است که می گویید :حیف آن زمان و پولی که من برای وب سایتم به هدر داده ام !!!

همچنین مطالعه کنید : خدمات سئو

آیا وب سایت من دچار پنالتی گوگل شده است ؟

شاید بعد از خواندن این مطلب بخواهید بدانید که وب سایت شما هم دچار پنالتی گوگل شده است یا نه ؟ پس به ادامه مطلب توجه داشته باشید .

1. بازبینی ابزار کنسول جستجو گوگل :

اخطارهای گوگل در ابزار کنسول جستجو گوگل به وب مسترها ابلاغ می شود . وبمسترها با بازبینی دائم ابزار کنسول جستجوگر گوگل , پنالتی گوگل به وجود آمده را می توانند تشخیص دهند و جهت رفع آن اقدام نمایند .

2. بازبینی ترافیک وب سایت :
 آیا وب سایت من دچار پنالتی گوگل شده است ؟

اگر یک روز ترافیک سایت شما طبیعی است و در روز بعد با کاهش بسیاری از ترافیک وب سایت رو به رو شدید خبر از این اتفاق می دهد که ممکن است وب سایت شما دچار پنالتی گوگل شده باشد . بهترین ابزاری که به شما جهت گرفتن گزارش از ترافیک وب سایت کمک می نماید Google Analytics می باشد .

3. بررسی ایندکس شدن صفحات وب سایت :

برای این که از ایندکس شدن صفحات وب سایتتان مطلع شوید می توانید اسم وب سایتتان را این گونه که توضیح می دهیم در صفحه ی جستجوی گوگل وارد نمایید . مثلا ما با تایپ کردن Site:honeytech.ir در صفحه ی جستجو گوگل می توانیم صفحاتی از وب سایت هانی تک که توسط روبات های گوگل ایندکس شده است را مشاهده کنیم . برای وب سایت خودتان کافی است اسم وب سایتتان را همراه با :Site در صفحه جستجو گوگل تایپ کنید . اگر نتایج نشان داده شده از تعداد صفحات وب سایت شما کمتر از قبل بود ممکن است که وب سایت دچار پنالتی گوگل شده باشد . البته این نکته را هم در نظر داشته باشید آن صفحاتی که در جستجو نشان داده نشده ممکن است در فایل robots.txt محدود شده باشند و یا هنوز توسط روبات های گوکل شناسایی نشده باشند .

پنالتی گوگل را چگونه از بین ببریم ؟

1. تولید محتوای با کیفیت :

فقط و فقط با تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند می توانید از پنالتی گوگل در امان بمانید یا اگر وب سایتتان دچار پنالتی گوگل شده باشد می توانید با تولید محتوای مناسب وب سایتی که دچار پنالتی گوگل شده باشد را به حالت قبل از پنالتی بر گردانید . محتوای مناسب و با کیفیت باعث می شود که شما از وب سایت هایی که معتبرند و نزد گوگل محترم هستند لینک دریافت نمایید . در حقیقت آن ها با این کار برای رهایی شما از پنالتی گوگل وساطت می نمایند .

2. شناسایی لینک های بیهوده و بی ارزش :

یکی دیگر از مواردی که کمک می کند تا وب سایت دچار پنالتی گوگل شده را به حالت اول برگرداند شناسایی لینک های ورودی به وب سایت و حذف لینک های بیهوده می باشد . شناسایی لینک های بیهوده را می توانید با ابزاری مثل , Open Site Explorer ,Majestic SEO انجام دهید و جهت پاک کردن لینک های بیهوده می توانید در کنسول وب مستر گوکل خود آن لینک ها را اصطلاحا Google Disavow نمایید .

بعد از انجام این 2 امر جهت بازگشتن به حالت اولیه , وب سایت خود را بار دیگر به گوگل معرفی نمایید و منتظر باشید تا آقای گوگل دلش به رحم آید و دوباره با شما دوست شود .

در نهایت امیدوارم که هیچگاه دچار این بلای خانمان سوز نشوید چرا که در بعضی از مواقع خارج شدن از پنالتی گوگل کاری بسیار دشوار می باشد و بعضا مجبورید برای همیشه با دامنه قبلی خود خداحافظی نمایید وبه فکر یک دامنه جدید بیفتید .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : ﺳﻪشنبه, 18 آبان,1395
نویسنده : حسین شاطری
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x