به روز رسانی مطلب : به علت تغییر ساختار و سیاست های گوگل محتوای این آموزش Keyword Planner ( بخوانید : کیورد پلنر) تا زمان ویرایش مجدد مطلب کاربردی نمی باشد . البته کلیات مبحث تغییری نکرده است .
به تازگی گوگل ابزار ویژه ای را معرفی کرده است که به وسیله آن به راحتی می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خودتان را تجزیه تحلیل کنید و بهترین انتتخاب خود را انجام دهید.
این ابزار را می توان جانشین ابزار keyword tool در نظر گرفت با توجه به تغییرات چشمگیر و کمتر شدن برخی از امکاناتی که نسبت به قبل داشته است ، فقط باید در جریان باشید که به علت اینکه یک سری محدودیت ها برای کشور عزیزمان است برای استفاده از این ابزار گوگل یا باید آی پی خود را تغییر دهید و یا اینکه از قند شکن استفاده نمایید تا دیگر گوگل شما را به راحتی شناسایی نکرده و شما از بخش های مختلف آن به راحتی بتوانید استفاده کنید.
یافتن کلمات در keyword planner
برای استفاده از این ابزار شما باید یک حساب gmail داشته باشید پس از ورود به صفحه ادوردز با محیطی مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد که جهت دسترسی به ابزار Keyword Planner از منوی بالا و بخش Tools & Analysis باید به صفحه مربوط به آن بروید.
بعد از ورود شما با این صفحه روبرو می شوید و برای ادامه کار با سه ابزار اصلی روبرو خواهید بود. اگر می خواهید تعداد کلماتی را که در یک ماه جستجو شده اند را پیدا کنید گزینه اول یعنی Search for keyword and ad group ideas را انتخاب کنید. با این کار در صفحه ابزار Keyword Planner بخش جدید باز خواهد شد که محل وارد کردن کلمات کلیدی است.
شما در این قسمت با چند فیلد که برای سفارشی سازی کردن جستجو می باشد روبرو می شوید.
در قسمت اول کلمه یا کلماتی را که می خواهید به عنوان کلمه کلیدی باشد را با کاما و یا در هر سطر وارد می کنید .
در بخش دوم سایتی که سایت مقصد هست قرار می دهیم چون در این سایت یک سری کلمات کلیدی قرار دارد و در اینجا نه تنها قدرت انتخاب شما با این کار محدود نمی شود بلکه باعث می شود که گزینه های بهتری را به شما ارائه دهد .
در بخش سوم انتخاب زمینه کاری می باشد که باز هم این گزینه می تواند در روند کار و پیدا کردن کلمات تاثیر بسزایی داشته باشد .
در بخش چهارم شما با چهار زیر بخش مواجه می شوید که اولی برای موقعیت هایی که مهم هستند دومی زبانی که گفتگو می شود سوم موتورهای جستجو و در نهایت هم negative keywords می باشد که به وسیله آن می توان کلماتی که پیشنهاد می شوند را مرتب تر کرد برای مثال اگر شما عبارت کلمه کلیدی را مورد بررسی قرار دهید، عبارت آموزش لغات انگلیسی نیز به شما پیشنهاد می شود و با قرار دادن کلمه انگلیسی در بخش Negative Keywords ابزار Keyword Planner نتایجی که شامل این عبارت هستند حذف خواهند شد.
گزینه های دیگر برای تبلیغات در گوگل می باشد و برای انتخاب کلمات کلیدی برای ما کاربرد آنچنانی ندارد و در پایان و با فشردن دکمه Get ideas در بخش 8 میتوانید نتایج بررسی خود را مشاهده کنید.
همانطور که مشاهده می نمایید نتایج جستجو برای شما نمایان شد و شما هر زمان که بخواهید می توانید کلمات مورد نظر خود را تغییر دهید و نیازی به مراحل قبلی نمی باشد.
بر روی Keyword Ideas کلیک کنید تا نمایشی مناسب از تعداد جستجوی کلمات مورد نظر خود در بخش اول و تعداد جستجوی کلمات پیشنهادی Keyword Planner در بخش دوم داشته باشید.
توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها نتایج مربوط به Exact Match برای هر عبارت نشان داده میشود. با اینکه امکان انتخاب حالت های Broad و Phrase نیز برای کاربران ایجاد شده ولی تغییری در نتایج اعمال نمیشود. ممکن است در آینده گوگل دسترسی به این بخش ها را نیز برای کاربران آزاد کند که در اینصورت Keyword Planner ابزار بسیار بهتری نسبت به Keyword Tool خواهد بود.
امتیــــاز :
تاریــــخ : ﺳﻪشنبه, 11 آبان,1395