Menu

021-74327

بلاگ تِک
19

شیوه صحیح برچسب گذاری و تگ (tag) گذاری در مطالب وب سایت



شیوه صحیح برچسب گذاری و تگ (tag) گذاری در مطالب وب سایت


برچسب و یا تگ در وب سایت چیست ؟ چگونه به صورت اصولی از برچسب و تگ گذاری استفاده کنیم ؟

برجسب گذاری و تگ ( tag ) گذاری هم مانند دسته بندی یک شیوه برای سر و سامان دادن به مطالب یک وب سایت می باشد . این دو می توانند به کاربران برای یافتن مطالب دلخواهشان در وب سایت کمک کند .

استفاده از دسته بندی و برچسب گذاری ( tag ) در محتوای وب سایت صرفا برای راحت تر کردن کاربران به جهت دسترسی به مطالب مورد نیازشان می باشد . درست است که اگر به دقت و به درستی از دسته بندی ها و برچسب گذاری ها استفاده نمایید به سئو و بهینه سازی سایت خود نیز کمک شایانی کرده اید , ولی این را بدانید که اشتباه مخصوصا در تگ گذاری ها ممکن است صدماتی هم به سئو وب سایتتان وارد کند . در ادامه مطلب دلیل این صدمه زدن به سئوی سایت را توضیح خواهم داد .

4 نکته مهم برای استفاده از برچسب گذاری مناسب

کوتاهی نام برچسب و یا تگ ها

قانون کلی در بهینه سازی محتوای یک وب سایت در ارتباط با tag ها , نام های کوتاه آن ها می باشد . در طولانی ترین حالت بهتر است طول برچسب ها از پنج کلمه بیشتر نشود . استفاده کردن از جملات طولانی کار درست و قابل قبولی نیست . شما در چند کلمه کوتاه باید آنچه که در محتوا و متن قرار است انتقال داده بشود را تعیین کنید .

کم تعداد بودن تعداد برچسب ها

استفاده از tag برای راهنمایی بهتر کاربران می باشد , حال اگر در انتخاب تعداد آنها دقت عمل نداشته باشید و از پراکندگی های بسیار زیاد استفاده کنید جز سردرگمی کاربرانتان چیزی نسیبتان نخواهد شد !!!
مشکل مهمتری که از استفاده پراکنده برچسب ها به وجود می آید , تولید محتوای تکراری و صفحات مشابه با آدرس های ( Url ) متفاوت خواهد بود , و این را بدانید که تولید محتواهای تکراری از سم مار افعی هم برای سئوی وب سایتتان خطرناک تر است . پس در استفاده از تگ ها و برچسب های مطالبتان افراطی عمل نکنید .

استفاده مجدد از تگ های قبلی

فقط و فقط آنچه را که برای کاربرانتان اهمیت دارد به عنوان برچسب انتخاب نمایید . بهتر است تعدادی تگ از قبل برای سایت خودتان مشخص نمایید و از همان ها در مطالب سایتتان استفاده نمایید . بهتر است از تگ های غیر معمول و خاص خودداری نمایید چرا که ممکن است در آینده هیچ نوشته و محتوایی بر اساس آن تگ نداشته باشید و یا اصلا آن تگ مورد نیاز کاربران نباشد . برای مثال انتخاب یک محصول فروشگاهی نمی تواند گزینه خوبی برای تگ گذاری باشد , چون هیچ گاه محصول دیگری با آن نام نخواهید داشت .

تفاوت دسته ها و برچسب ها

آنچه که برچسب ها و یا tag ها برای شما انجام می دهند خرد کردن موضوعات درون وب سایت می باشد در صورتی که دسته بندی ها به اجزای کلی تری در مطالب وب سایت اشاره می کنند .

برای انتخاب برچسب ها از نام دسته ها هرگز استفاده نکنید . دسته بندی ها می توانند موضوعات را خود به تنهایی به کاربران انتقال دهند و انتخاب آنها به عنوان تگ و یا برچسب جز تولید محتوای تکراری و سئو منفی و همچنین گمراه کردن کاربران نتیجه دیگری نخواهد داشت .

در کل به این نکته دقت کنید که آفت اصلی استفاده اشتباه از برچسب ها در وب سایت تولید محتوای تکراری می باشد و گوگل و دیگر موتور های جستجو به شدت با وب سایت های خطا کار برخورد می کنند !!!

باز هم تاکید میکنم که هدفتان از تگ گذاری و دسته بندی مطالب سایت فقط و فقط کمک به کاربرانتان باشد و لاغیر . با افراط در استفاده از دسته بندی ها و تگ گذاری های مختلف علاوه بر به خطر انداختن سئوی سایت خود , کاربرانتان را هم گیج و سر در گم می کنید .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : یکشنبه, 18 مهر,1395
نویسنده : محمد یزدی زاده
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
morteza mohamdi
نظر دهنده : morteza mohamdi پاسخ
تاریـخ ثبت : شنبه, 19 دی,1394 10:42 ق.ظ
مهم ترین دلیل استفاده از بر چسب ها برای متن ها چیه ؟

نظر دهنده : پاسخ
تاریـخ ثبت : شنبه, 19 دی,1394 12:22 ب.ظ
تنها دلیلی که می توان برای استفاده از برچسب ها در نظر گرفت همان پیدا کردن راحت محتوا در سایت برای کاربران می باشد

ali
نظر دهنده : ali پاسخ
تاریـخ ثبت : پنجشنبه, 24 فروردین,1396 10:37 ب.ظ
سلام
آیا استفاده از 3 برچسب آهنگ ، موزیک ، موسیقی در یک پست کار درستیه ؟
چون مفهوم 3 تاش یکیه

دوم آیا استفاده از تکرار برچسب ها بصورت مجزا کار درستیه یعنی مثلا ما که سایت موزیک داریم باید یک تگ – دانلود آهنگ جدید – رو استفاده کنیم یا دونه دونه هم تگ هارو بکار ببریم یعنی از شش تگ – دانلود – آهنگ – جدید – دانلود آهنگ – آهنگ جدید – دانلود آهنگ جدید – استفاده کنیم ؟
پاسخ دهنده : محمد یزدی زاده پاسخ
زمان پاسخ : شنبه, 26 فروردین,1396 09:46 ق.ظ
خیلی ساده بگم خدمتتون . اگر جای مخاطب خودتون بودید کدوم عبارات برای شما راهنمای بهتری بود برای پیدا کردن چیزی که دنبالشید ؟ 3 تا 5 از اون عبارات میشن تگ های شما . ولی باشرایطی که در مقاله بالا توضیح داده شده.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x