Menu

021-74327

بلاگ تِک
26

خزنده ها و روبات های گوگل به چه صورت کار می کنند ؟



خزنده ها و روبات های گوگل به چه صورت کار می کنند ؟


در این مطلب بسیار کوتاه , میخواهیم نیمچه نگاهی به کار Crawler ( بخوانید : کرولر ) ها , اسپایدر ها , خزنده ها و روبات های گوگل ( Google Bots ) بیندازیم و با نحوه کار آن ها در عرصه وب و اینترنت بیشتر آشنا شویم . پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید .

خزنده ها ( Robots- Spider-Crawler) در اصل نرم افزارهای تحت وبی هستند که با الگوریتم های هوشمند و پیچیده ای که موتورهای جستجو برای آنها تهیه کرده اند وارد صفحات وب می شوند . این کرولر ها با دیدن لینک هایی که در این صفحات مشاهده می کنند بیکار ننشسته و به آن لینک ها میخزند . و ممکن است باز مجددا در آن صفحات , لینک های دیگری باشد که به همین صورت این خزیدن ادامه پیدا می کند .

روش کار کرولر ها و روبات های گوگل

برای شروع خزنده ها یا همان Spider-Crawler نیاز به یک سری URL ها ( آدرس های وب ) دارند که اصطلاحا به آنها seed گفته می شود . هنگام پردازش این آدرس ها ، لیست لینک ها و آدرس های موجود در صفحات آن ها را گردآوری کرده و به لیست ابتدایی اضافه می کنند ، در هر بار ورود خزنده ها به یک صفحه وب , برای مشاهده هر لینکی در آن صفحه ، چه آن لینک آدرس یک عکس از سایت دیگر باشد و چه آن لینک آدرس یک صفحه اینترنتی دیگر باشد و چه آدرس یک فایل باشد , به ازای هر کدام از آن لینک ها اصطلاحا یک Hit محاسبه و ذخیره خواهد شد . 

در حقیقت وقتی یک خزنده وارد سایتی می شود که در آن عکسی وجود دارد که آدرس آن از جای دیگری است یک Hit محاسبه می شود برای مثال صفحه ای که 4 عکس و 6 لینک در آن می باشد 4 Hit آن مربوط به همان 4 عکس می شود چرا که به ازای آن 4 عکس به آدرس دیگری خزیده شده است و 6 Hit دیگر مربوط به لینک ها می باشد . پس از هر خزیدن اطلاعاتی که اسپایدر ها جمع آوری نموده اند به برنامه ای دیگر به اسم Indexer تحویل داده خواهد شد و آن ها هستند که با الگوریتم های گوناگونی مثل پاندا , پنگوئن و ... تمام محتوای جمع آوری شده را تجزیه و تحلیل نموده و در نهایت به شما جایگاهی در جستجوی یک کلمه کلیدی ویا یک عبارت داده خواهد شد .

شما می توانید این خزیدن ها توسط روبات ها و اسپایدر های گوگل و زمان های خزش آن ها و مدت زمانی که در سایت شما سپری کرده اند و هم چنین حجم اطلاعاتی را که به Indexer ها تحویل داده اند را در کنسول گوگل وب مستر مربوط به سایت خود در قسمت Crawl مشاهده نمایید .

تربیت اسپایدر ها و روبات های گوگل با تولید محتوای منظم و با کیفیت

بله , تعجب نکنید !!! شما میتوانید روبات های گوگل را برای وب سایت خودتان تربیت کنید .

کرولر ها بار ها ممکن است در طول روز به یک صفحه به واسطه Hit های مختلف در صفحات دیگر اینترنت , مراجعه نمایند و در کل یک سایت را در طول روز چندین بار برای آپدیت ها یا اطلاعات جدید چک نمایند . لذا اگر علاقه دارید که مطالب سایت شما بلافاصله پس از انتشار و یا در زمان کوتاهی بعد از انتشار توسط گوگل ایندکس شود , بهترین کار دریافت لینک از دیگر وب سایت های معتبر می باشد . لازمه این لینک گرفتن ها فقط تولید محتوای منحصر به فرد و با کیفیت خواهد بود . شما با این کار در حقیقت اقدام به بهینه سازی سایت خود در خارج از سایت و یا به اصطلاح Off Page Seo نموده اید .

نتیجه گیری کاملا واضح و روشن است که سایت شما با تولید محتوای مفید و به صورت پیوسته باعث تربیت و الگو دادن به روبات های گوگل می شود و پس از مدتی آن خرنده ها می دانند که چه زمانی به سایت شما مراجعه کنند تا محتوای جدیدی را به Indexer ها تحویل دهند .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : شنبه, 17 مهر,1395
نویسنده : محمد یزدی زاده
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x