Menu

021-74327

بلاگ تِک
17

شبکه های بیسیم در میکروتیک



شبکه های بیسیم در میکروتیک


شبکه های وایرلس در میکروتیک

در این قسمت از مجموعه آموزش میکروتیک به شبکه های بیسیم در میکروتیک می پردازیم  . مبحث شبکه های وایرلس در میکروتیک بسیار گسترده می باشد و در دوره MTCNA فقط اشاره کوچکی به آن می شود و مسائل پیشرفته تر آن در MTCWE برسی خواهد شد .

قبل از هر چیزی باید بدانیم که تمامی تجهیزات میکروتیک قابلیت کار در شبکه بیسیم را ندارند و متاسفانه امکان استفاده از شبکه های بی سیم به صورت مجازی سازی وجود ندارد. در واقع شما حتما باید یک روتربورد میکروتیک مجهز به کارت وایرلس داشته باشد اما خوشبختانه ارزانترین روتر بورد میکروتیک که با نام تجاری hap lite با قیمتی حدود 100 هزارتومان ( این قیمت در زمان نشر این مقاله می باشد ) دارای وایرلس داخلی می باشد .

در هنگام کار با تجهیزات وایرلس همیشه به یاد داشته باشید که این وسایل را بدون اتصال به آنتن مناسب روشن نکنید در غیر اینصورت امکان آسیب دیدن قسمت وایرلس وجود دارد البته تعدادی از تجهیرات میکروتیک دارای آنتن داخلی میباشند و امکان جدا کردن آنتن در آنها وجود ندارد. تعداد زیادی از تجهیزات میکروتیک امکان توسعه از طریق شکاف mini pci را دارند و شما می توانید روی آنها از کارت های وایرلس مخصوص استفاده کنید و یا در صورتی که روتر بورد شما دارای چندین شکاف Mini Pci باشد از چندین کارت وایرلس روی یک روتر بورد استفاده کنید.

مباحث وایرلس در میکروتیک به دو دسته شبکه های وایرلس داخلی ( همان چیزی که در منازل و ادارات به وفور استفاده می شود ) و وایرلس خارجی تقسیم می شوند ( وایرلس خارجی معمولا برای اتصلات راه دور با مسافت های زیاد از 1 کیلومتر تا بیش از 100 کیلومتر استفاده می شود ) در دوره این مجوعه آموزش میکروتیک  ققط به مباحث وایرلس داخلی خواهیم پرداخت هر چند تنظیمات بسیار مشابهی دارند ولی اتصالات خارجی نیاز مند دانش و تجربه بالا برای یک اتصال پایدار و مطمئن است. تجهیزات میکروتیک می توانند به عنوان سرویس گیرنده ، سرویس دهنده و حتی باز نشر دهنده ( repeater ) در شبکه های وایرلس ایفای نقش کنند. دقت کنید تعدادی از تجهیزات وایرلس میکروتیک دارای لایسنس مرحله 3 می باشند این تجهیزاات نمی توانند به عنوان سرویس دهنده در شبکه های وایرلس بکارگیری شوند .

استاندارد های مرسوم وایرلس را در جدول زیر می توانید ببنید .

وایرلس میکروتیک

البته باید خاطرنشان شد که که اعداد و ارقام جدول بالا برای بکار گیری از این پروتکل ها به صورت معمول می باشد شرکت های زیادی هستند که این پروتکل ها را بهینه سازی و در واقع پروتکل اختصاصی خود را بوجود آورده اند مانند AirMax محصول شرکت Ubiquti ، میکروتیک هم از این قائده مستثنی نیست پروتکل N Stream و ورژن دوم آن یعنی NV2 پروتکل اختصاصی شرکت میکروتیک می باشند . باید خاطر نشان شد در صورت استفاده از ان پروتکل ها همه تجهیزات داخل شبکه باید از این پروتکل ها پشتیبانی کنند .
در شبکه های داخلی معمولا سرویس دهنده (Access Point) از استاندارد های 802.11b/g/n استفاده می کنند بدان معنا که دستگاه هایی که یکی از این سه پرتکل را پشتیبانی کنند می توانند به آن متصل شوند .
در قسمت بعدی آموزش به تنظیمات روتر میکروتیک جهت کار به عنوان AP و کلاینت خواهیم پرداخت .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : شنبه, 17 مهر,1395
گروه مطلب : آموزش میکروتیک
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
مجتبی
نظر دهنده : مجتبی پاسخ
تاریـخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 04 آبان,1395 02:16 ب.ظ
سلام خیلی مختصر و کوتاه بود.
مرسی به خاطر دیگر مطالب آموزشی که عالی بود
پاسخ دهنده : حمیدرضا آروین نژاد پاسخ
زمان پاسخ : دوشنبه, 17 آبان,1395 02:39 ب.ظ
سلام قسمت دوم وایرلس رو هم مطالعه کنید. در واقع دوره MTCNA زیاد به وایرلس نمی پردازه .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x