Menu

021-74327

بلاگ تِک

(آرشیو نویسنده حمیدرضا آروین نژاد)

سیستم نظرسنجی برای الستیکس و استریسک
ماژول نظرسنجی ویپ (Voip) برای سیستم های مبتنی بر استریک (Asterisk) مانند الستیکس, ایزابل و Freepbx به شما این امکان را میدهد که از کیفیت پاسخگویی اپراتور های سازمان خود مطلع شوید .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : بهمن 24, 1395 17:25

ابزار های بررسی و عیب یابی شبکه در  میکروتیک
در این قسمت که در واقع قسمت آخر مجموعه آموزش میکروتیک در دوره MTCNA می باشد می خواهیم تعدادی از ابزار های میکروتیک که جهت تست و عیب یابی استفاده می شوند را معرفی کنیم .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : آبان 10, 1395 12:00

تنظیمات وایرلس در میکروتیک
در قسمت قبل به کلیات مبحث وایرلس در میکروتیک پرداختیم و در این قسمت از مجموعه آموزش میکروتیک به تنظیمات وایرلس میکروتیک می پردازیم.

ادامه مطلب...

تاریــــخ : مهر 30, 1395 17:04

شبکه های بیسیم در میکروتیک
در این قسمت از مجموعه آموزش میکروتیک به شبکه های بیسیم در میکروتیک می پردازیم . مبحث شبکه های وایرلس در میکروتیک بسیار گسترده می باشد و در دوره MTCNA فقط اشاره کوچکی به آن می شود و مسائل پیشرفته تر آن در MTCWE برسی خواهد شد .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : مهر 17, 1395 13:13

تونل L2TP در میکروتیک
یکی دیگر از پروتکل های تونلینگ در میکروتیک تونل L2TP می باشد این تونل از نوع Point to Point می باشد و از امنیت بیشتری نسبت به PPTP برخوردار می باشد .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : مهر 12, 1395 10:40

تونل PPTP در میکروتیک
تونل های نقطه به نقطه از جمله کاربردی ترین نوع تونل ها می باشند که هم قابلیت استفاده به صورت Site to site را دارند و هم به صورت point to site را دارند

ادامه مطلب...

تاریــــخ : شهریور 28, 1395 10:00

تونل EoIP در میکروتیک
در این قسمت از مجموعه آموزش میکروتیک به آموزش تونل لایه دوم در میکروتیک میپردازیم . تونل EoIP .به صورت اختصاصی برای میکروتیک میباشد و در دوسر تونل حتما باید روتر میکروتیک وجود داشته باشد .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : شهریور 20, 1395 09:30

تونل GRE در میکروتیک
یکی از انواع تونل های پرکاربرد در میکروتیک تونل GRE می باشد تقریبا تمام روتر ها از آن پشتیبانی میکنند از این رو روشی راحت و کار آمد برای برقراری ارتباط بین دو روتر در بستر اینترنت می باشد در این مقاله آموزش راه اندازی تونل GRE بین دو روتر میکروتیک را آموزش خواهیم داد.

ادامه مطلب...

تاریــــخ : شهریور 13, 1395 10:00

تونلینگ در میکروتیک -  تونل IP IP
تونلینگ یا VPN راه حل بسیار مناسبی برای اتصال دو شبکه محلی از طریق یک شبکه Wan می باشد . به طور مثال می توانید دو شعبه از یک شرکت را از طریق بستر اینترنت و یا اینترانت به هم متصل کنید.

ادامه مطلب...

تاریــــخ : شهریور 06, 1395 10:00

کنترل پهنای باند در میکروتیک
با وجود محدود بودن و گران بودن پهنای باند ایجاد محدودیت در پهنای باند اینترنت کاربران می تواند راه حلی مناسب برای صرفه جویی در هزینه ها باشد و طرف دیگر این محدودیت می تواند باعث عادلانه تقسیم شدن پهنای باند نیز باشد. در میکروتیک کنترل پهنای باند با قابلیت queue انجام می شود .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : شهریور 01, 1395 10:00

آموزش منگل (mangle) در میکروتیک
در این قسمت از مجموعه اموزش میکروتیک به منگل (mangel) می پردازیم . منگل یکی از کاربردی ترین قسمت های میکروتیک می باشد که توسط آن می توانید بسیاری از نیاز های خود را مرتفع کنید در این مجموعه آموزش اشاره مختصر و البته کاربردی به منگل خواهد شد

ادامه مطلب...

تاریــــخ : مرداد 23, 1395 08:50

آموزش بریج (bridge) در میکروتیک
یکی از امکانات جالب روتر بورد میکروتیک امکان بریج کردن پورت هاست اینکار  می تواند بسیار کاربردی باشد. بریج کردن پورت ها در میکروتیک بسیار ساده است و براحتی انجام می شود .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : مرداد 16, 1395 13:30

آموزش فایروال میکروتیک | Mikrotik Firewall
فایروال میکروتیک یکی از قسمت های پرکاربرد این روتر می باشد . اگر چه این فایروال کامل نیست ولی میتوانید برای حفاظت از خود روتر از ان به شکل گسترده ای استفاده کنید .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : مرداد 01, 1395 22:35

Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik
روتینگ پروتکل های داینامیک راه حلی بسیار کاربردی در شبکه های بزرگ می باشد با استفاده از این قابلیت امکان خطا در نوشتن Rout اشتباه به صفر می رسد و دیگر نگران قطعی یک لینک نخواهید بود . میکروتیک می تواند این قابلیت را با هزینه کم به شبکه ما اضافه کند .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : تیر 12, 1395 09:30

DHCP سرور در میکروتیک
یکی از سرویس های کاربردی سرویس DHCP می باشد این سرویس به راحتی روی میکروتیک قابل پیاده سازی می باشد . شما می توانید در شبکه های کوچک که فاقد سوئیچ های مدیریتی و سرور های مایکروسافتی هستند از میکروتیک به عنوان DHCP سروری کارآمد استفاده کنید .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : تیر 05, 1395 09:30

اتصال میکروتیک به اینترنت -  قسمت دوم
در این قسمت از آموزش دو روش دیگر برای اتصال میکروتیک به اینترنت را خواهیم گفت که روش دوم بسیار پرکاربرد است . البته شما وابسته به امکانات و نیاز هایی که در اختیار دارید می توانید یکی از این روش ها را برای اتصال به اینترنت انتخاب کنید .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : خرداد 29, 1395 09:30

اتصال میکروتیک به اینترنت - قسمت اول
یکی از بیشترین مصارف روتر ها قرار دادن آنها در لبه شبکه برای مسریابی ترافیک خروجی میباشد یکی از مهمترین این مسیر ها مسیر یابی کاربران به سمت اینترنت می باشد در این مجموعه مقالات آموزشی میکروتیک سعی می کنیم انواع روش های اتصال را توضیح دهیم و در این مقاله نحوه اتصال روتر بورد میکروتیک به اینترنت توسط مودم ADSL را توضیح می دهیم .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : خرداد 22, 1395 09:30

آموزش Nat  در میکروتیک
یکی از مهمترین کار های یک روتر nat کردن می باشد. nat کردن برای دسترسی کاربران داخل شبکه به اینترنت بدون داشتن IP پاپلیک امری الزامیست ولی nat کار برد های دیگری مثل انتشار یک وب سرور داخلی در اینترنت یا دسترسی به منایع شبکه داخلی از اینترنت نیز بکار می رود در این قسمت از مجموعه مقالات آموزش میکروتیک به مبحث nat می پردازیم .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : خرداد 16, 1395 08:50

به روزرسانی و تهیه پشتیبان در میکروتیک
شرکت های سازنده روتر همیشه به دنبال رفع مشکلات سیستم عامل های  خود هستند تا پایداری و امنیت تجهیزات خود را بالاتر ببرند شرکت میکروتیک هم از این قاعده مستثنی نیست و هر از چند گاهی آپدیتی برای محصولات خود ارائه می دهد که با بروز رسانی ، عملکر روتر میکروتیک را بهبود می دهیم . تنظیمات یک روتر اگر کار مشکلی نباشد بسیار زمانبر است و بهتر است همیشه یک نسخه پشتیبان از تنظیمات روتر خود داشته باشیم تا در مواقع اضطراری بتوانیم از آن استفاده کنیم .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : خرداد 08, 1395 08:15

استاتیک روت در میکروتیک
در این قسمت از سری مقالات آموزش میکروتیک به یکی از مهمترین کانفیگ های میکروتیک می پردازیم . با وجود انواع پروتکل های داینامیک برای روتینگ ولی هنوز در شبکه های کوچک استفاده از روت های استاتیک سریع تر ، ساده تر و کارامد تر است .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : خرداد 01, 1395 08:30

صفحه 1 از 2ابتدا   قبلی   [1]  2  بعدی   انتها