Menu

021-74327

بلاگ تِک
26

از مشاهده پرتاب موشک تا جلوگیری از جرائم



از مشاهده پرتاب موشک تا جلوگیری از جرائم


تارخچه دوربین های مدار بسته

نخستین سیستم مداربسته در سال 1942 میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان به منظور مشاهده پرتاب موشک های v2 نصب شد. "والتر بروچ" مهندس آلمانی شرکت مسئول نصب این سیستم بود.

در آمریکا اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال 1949 مربوط به محصولی با نام "وریکون" بود که در تبلیغات گفته میشد به مجوز دولتی نیازی ندارد.از آن پس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک ها بکار گرفته شد و خیلی زود روی موشک ها نصب شد تا جایی که امکان ارسال تصاویر را همراه با صدا فراهم کردند.

نخستین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1973 اتفاق افتاد. زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین نمونه از دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد. تا ایتکه در سال 1980 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد. بنظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر در مقایسه با بکارگیری نیروهای فردی پلیس برای شناسایی جرایم باشد.

بتدریج برخی از حرفه ها و مشاغل بخصوص آنهایی که بیشتر در معرض سرقت قرار داشتند نیز به دوربین مداربسته روی آوردند. در سال 1990 دستگاه های ضبط تصاویر دوربین ها تنها با قابلیت " ضبط بعد از شناسایی حرکت" وارد بازار شدند که استفاده از دوربین مداربسته را در این کشور بسیار بیشتر کرد. تا قبل از آن، دستگاه های ضبط تصاویر تا حد زیادی از نظر میزان حجم ذخیره و قابلیت ها بسیار محدود بود. از نیمه دوم سال 1990 پلیس دوربین های زیادی را در سطح شهرها بخصوص مراکز عمومی ، مدارس و پروژه های ساختمانی نصب کرد. در انگلستان نیز استفاده از دوربین مداربسته بسیار متداول شد. شهر "نورفولک" انگلستان نخستین جایی در این کشور بود که دوربین ها در آن نصب شدند.بطور کلی در دهه میلادی بین 1990 تا 2000 استفاده از دوربین های مداربسته در بسیاری از کشورها رواج یافت.



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : چهارشنبه, 25 فروردین,1395
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
امیر جم
نظر دهنده : امیر جم پاسخ
تاریـخ ثبت : یکشنبه, 26 مهر,1394 05:01 ب.ظ
دوربین های مدار بسته الان به یک تکنولوژی ضروری تبدیل شده.
خیلی از فعالیت ها الان بدون نبود این تکنولوژی امکان پذیر نیست.
تصور کنید
پلیس بدون استفاده از دوربین مدار بسته؟؟؟

نظر دهنده : پاسخ
تاریـخ ثبت : یکشنبه, 26 مهر,1394 05:11 ب.ظ
واقعا مطلب خوبی بود
لطفا تعرفه هاتون بگین

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x