Menu

021-74327

بلاگ تِک
10

محل نصب مناسب برای دوربین های مدار بسته ( بخش دوم )



محل نصب مناسب برای دوربین های مدار بسته ( بخش دوم )


آسیب پذیری در مقابل تشعشعات :

در فضاها و مناطقی که میزان تشعشعات رادیو اکتیو بالا باشد احتمال آسیب پذیری CCD های مورد استفاده در ساختار دوربین مدار بسته زیاد می شود و باید از دوربین هایی با CCD مقاوم استفاده نمود . البته در آزمایشگاه ها و مراکز پزشکی میزان تشعشع به حدی نیست که خطر جدی برای دوربین ایجاد کند اما با توجه به مستمر بودن این تشعشعات بهتر است در بازه های زمانی مناسب آنها را تعویض و یا با یکدیگر جابجا نمود . این خطرات در آزمایشگاههایی که در آنها اشعه ایکس وجود دارد نیز می تواند نوعی تهدید برای سلامت کارکرد دوربینها تلقی گردد و باعث ایجاد لکه های سفید روی تصاویر ارسالی و بعضا محو شدن تصویر گردد . لذا بهتر است در این فضاها از محفظه های مناسب برای دوربین ها استفاده نمود.

قرار گرفتن در معرض اشتعال :

بهترین راهکار برای نصب دوربین های مدار بسته در اماکنی که امکان اشتعال و آتش سوزی در آنجا وجود دارد استفاده از امکانات ویژه برای جلوگیری از خطرات احتمالی می باشد که یکی از متداول ترین آن استفاده از کاور های مقاوم در برابر آتش سوزی می باشد و راهکار دیگر نصب دوربین در ارتفاع بیشر است .

خوردگی یا از بین رفتن تدریجی :

محافظت از دوربین ها ی مدار بسته در برار این مساله بسیار مشکل است . دلیل آن نیز هزینه بالا برای استفاده از پوشش مناسب برای دوربین هاست . در شرایطی مثل سواحل دریا به سبب وجود نمک در آب که در اثر تابش نور خورشید به آب باعث تولید گاز آمونیاک می گردد احتمال خوردگی بالا در آنجا وجود دارد و در چنین شرایطی بهترین راه این است که دوربین را در محلی نصب کنیم که کمترین میزان خوردگی در آن وجود داشته باشد.

بهترین جایگاه برای نصب :

بهترین جایگاه برای نصب دوربین های مدار بسته در اتاق های مسقف ، روی دیوار یا سقف حتی الامکان در فاصله 3 تا 5 متری از سطح زمین می باشد . دلیل این انتخاب یکی به خاطر راحت در دسترس نبودن دوربین ها توسط متخلفین و دیگری امکان سرویس دهی به آنها در مدت زمان مناسب می باشد . برای استفاده از دوربین مدار بسته در فضای باز نیز بهتر است از پایه های نگهدارنده مخصوص این امر همچنین از کاور های مناسب و مقاوم در برابر خطرات احتمالی محیط استفاده کرد.
برای داشتن دید بهتر در فضاهای روباز می توان فاصله دوربین را از سطح زمین بیشتر کرد و یا از دوربینهای با قابلیت چرخش استفاده نمود.

منبع : Avizhe-co.com

امنیت منزل و محل کار خود را به ما بسپارید . برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید .

نظرات خود را راجع به محل نصب دوربین های مدار بسته با ما در میان بگذارید .



امتیــــاز : Article Rating
تاریــــخ : دوشنبه, 07 دی,1394
نویسنده :
گروه مطلب : مقالات CCTV
به این مطلب امتیاز دهید

نظراتی که قبلا به این مطلب داده شده
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است .
شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید .
نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

ایمیل

من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز

پاسخ انصراف

x