Menu

021-74327

بلاگ تِک
کنترل پهنای باند در میکروتیک
با وجود محدود بودن و گران بودن پهنای باند ایجاد محدودیت در پهنای باند اینترنت کاربران می تواند راه حلی مناسب برای صرفه جویی در هزینه ها باشد و طرف دیگر این محدودیت می تواند باعث عادلانه تقسیم شدن پهنای باند نیز باشد. در میکروتیک کنترل پهنای باند با قابلیت queue انجام می شود .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : شهریور 01, 1395 10:00

10 ابزار مفید برای بررسی سئو سایت
امروزه که سئو سایت اهمیت فراوانی پیدا نموده است ابزارهای بررسی سئو سایت بیش از پیش رواج یافته اند , ما در این مطلب به توضیح 10 ابزار بررسی سئو سایت پرداخته ایم که شما می توانید به وسیله آن ها وضعیت سئو سایت خود را بررسی نمایید .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : مرداد 25, 1395 14:36
نویسنده : حسین شاطری

آموزش منگل (mangle) در میکروتیک
در این قسمت از مجموعه اموزش میکروتیک به منگل (mangel) می پردازیم . منگل یکی از کاربردی ترین قسمت های میکروتیک می باشد که توسط آن می توانید بسیاری از نیاز های خود را مرتفع کنید در این مجموعه آموزش اشاره مختصر و البته کاربردی به منگل خواهد شد

ادامه مطلب...

تاریــــخ : مرداد 23, 1395 08:50

آموزش بریج (bridge) در میکروتیک
یکی از امکانات جالب روتر بورد میکروتیک امکان بریج کردن پورت هاست اینکار  می تواند بسیار کاربردی باشد. بریج کردن پورت ها در میکروتیک بسیار ساده است و براحتی انجام می شود .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : مرداد 16, 1395 13:30

آموزش فایروال میکروتیک | Mikrotik Firewall
فایروال میکروتیک یکی از قسمت های پرکاربرد این روتر می باشد . اگر چه این فایروال کامل نیست ولی میتوانید برای حفاظت از خود روتر از ان به شکل گسترده ای استفاده کنید .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : مرداد 01, 1395 22:35

Routing Protocol های داینامیک در Mikrotik
روتینگ پروتکل های داینامیک راه حلی بسیار کاربردی در شبکه های بزرگ می باشد با استفاده از این قابلیت امکان خطا در نوشتن Rout اشتباه به صفر می رسد و دیگر نگران قطعی یک لینک نخواهید بود . میکروتیک می تواند این قابلیت را با هزینه کم به شبکه ما اضافه کند .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : تیر 12, 1395 09:30

DHCP سرور در میکروتیک
یکی از سرویس های کاربردی سرویس DHCP می باشد این سرویس به راحتی روی میکروتیک قابل پیاده سازی می باشد . شما می توانید در شبکه های کوچک که فاقد سوئیچ های مدیریتی و سرور های مایکروسافتی هستند از میکروتیک به عنوان DHCP سروری کارآمد استفاده کنید .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : تیر 05, 1395 09:30

اتصال میکروتیک به اینترنت -  قسمت دوم
در این قسمت از آموزش دو روش دیگر برای اتصال میکروتیک به اینترنت را خواهیم گفت که روش دوم بسیار پرکاربرد است . البته شما وابسته به امکانات و نیاز هایی که در اختیار دارید می توانید یکی از این روش ها را برای اتصال به اینترنت انتخاب کنید .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : خرداد 29, 1395 09:30

اتصال میکروتیک به اینترنت - قسمت اول
یکی از بیشترین مصارف روتر ها قرار دادن آنها در لبه شبکه برای مسریابی ترافیک خروجی میباشد یکی از مهمترین این مسیر ها مسیر یابی کاربران به سمت اینترنت می باشد در این مجموعه مقالات آموزشی میکروتیک سعی می کنیم انواع روش های اتصال را توضیح دهیم و در این مقاله نحوه اتصال روتر بورد میکروتیک به اینترنت توسط مودم ADSL را توضیح می دهیم .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : خرداد 22, 1395 09:30

آموزش Nat  در میکروتیک
یکی از مهمترین کار های یک روتر nat کردن می باشد. nat کردن برای دسترسی کاربران داخل شبکه به اینترنت بدون داشتن IP پاپلیک امری الزامیست ولی nat کار برد های دیگری مثل انتشار یک وب سرور داخلی در اینترنت یا دسترسی به منایع شبکه داخلی از اینترنت نیز بکار می رود در این قسمت از مجموعه مقالات آموزش میکروتیک به مبحث nat می پردازیم .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : خرداد 16, 1395 08:50

به روزرسانی و تهیه پشتیبان در میکروتیک
شرکت های سازنده روتر همیشه به دنبال رفع مشکلات سیستم عامل های  خود هستند تا پایداری و امنیت تجهیزات خود را بالاتر ببرند شرکت میکروتیک هم از این قاعده مستثنی نیست و هر از چند گاهی آپدیتی برای محصولات خود ارائه می دهد که با بروز رسانی ، عملکر روتر میکروتیک را بهبود می دهیم . تنظیمات یک روتر اگر کار مشکلی نباشد بسیار زمانبر است و بهتر است همیشه یک نسخه پشتیبان از تنظیمات روتر خود داشته باشیم تا در مواقع اضطراری بتوانیم از آن استفاده کنیم .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : خرداد 08, 1395 08:15

استاتیک روت در میکروتیک
در این قسمت از سری مقالات آموزش میکروتیک به یکی از مهمترین کانفیگ های میکروتیک می پردازیم . با وجود انواع پروتکل های داینامیک برای روتینگ ولی هنوز در شبکه های کوچک استفاده از روت های استاتیک سریع تر ، ساده تر و کارامد تر است .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : خرداد 01, 1395 08:30

تنظیمات IP در میکروتیک
همانطور که میدانید روتر در لایه سوم شبکه یعنی IP فعالیت میکند و داشتن IP روی اینترفیس های روتر از الزامات کانفیگ یک روتر می باشد . در این قسمت از آموزش روش ست کردن IP روی اینترفیس های روتر بورد میکروتیک را توضیح خواهیم داد .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : اردیبهشت 25, 1395 09:10

نکات اولیه امنیتی در میکروتیک
اقدامات امنیتی از مهمترین کارهاییست که باید روی وسایل متصل به شبکه انجام داد . در این قسمت از سری مقالات آموزش میکروتیک به اقدامات اولیه و سطحی امنیتی روی میکروتیک می پردازیم و در آینده اقدامات پیشرفته تر را توضیح خواهیم داد .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : اردیبهشت 18, 1395 09:15

 تنظیمات اولیه روتر بورد میکروتیک
در این قسمت از سری مقالات آموزش میکروتیک وارد مراحل عملی می شویم در ابتدا با تنظیمات ابتدایی شروع می کنیم که شامل تنظیمات NTP و DNS میشود شاید در ابتدا زمانی که شما هنوز به میکروتیک تسلط ندارید این تنظیمات مقداری گنگ باشد ولی نگران نباشید اگر در چند قسمت آینده هم با ما همراه باشید این مشکل حتما حل خواهد شد .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : اردیبهشت 10, 1395 16:53

آیا وب سایت من دچار پنالتی گوگل شده است ؟
یکی از بلاهایی که ممکن است سر وب سایت شما بیاید پنالتی گوگل می باشد یا شاید هم این بلا بر سر وب سایتتان آمده باشد . برای این که مطلع شوید وب سایتتان دچار گوگل پنالتی شده است یا نه ؟ پیشنهاد می کنم این مطلب مفید را از دست ندهید .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : اردیبهشت 06, 1395 17:05
نویسنده : حسین شاطری

اتصال به روتربورد میکروتیک
در قسمت سوم آموزش قصد داریم روش های اتصال به روتر جهت کانفیگ میکروتیک  را توضیح دهیم و نگاهی گذرا به winbox و CLI میکروتیک خواهیم داشت از آنجایی که اتصال به روتر مقدمه همه کار هایی است که روی روتر انجام خواهیم داد این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است و انتخاب بهترین روش اتصال نقش بسزایی در امنیت روتر شما خواهد داشت .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : اردیبهشت 04, 1395 08:00

طراحی سایت حرفه ای | مزایای داشتن یک وب سایت حرفه ای چیست ؟
اگر به دنبال یک شرکت طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کارتان می باشید ، به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری حتما این مقاله را مطالعه نمایید . به شما قول می دهم پس از مطالعه این مطلب ، می توانید با خیال راحت قرارداد طراحی وب سایت خود را با شرکت های طراحی سایت امضا کنید و صاحب یک وب سایت حرفه ای شوید .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : اردیبهشت 01, 1395 15:21

امکان تایپ صوتی فارسی به گوگل اضافه شد
تایپ کردن امری است که شاید بسیاری از افراد در طول شبانه روز درگیر آن هستند و ممکن است از این کار خسته شده باشند اگر شما هم از این دسته از افراد هستید نگران نباشید با قابلیت جدیدی که به گوگل یعنی تایپ صوتی فارسی اضافه شده است تایپ کردن امری لذت بخش خواهد بود .

ادامه مطلب...

تاریــــخ : فروردین 29, 1395 09:04
نویسنده : حسین شاطری

 نصب RouterOS  روی Vmware و روتربورد میکروتیک
در این قسمت از آموزش ، به نصب RouterOS روی مجازی ساز VMware می پردازیم . و روش های مختلف نصب را آموزش می دهیم در ادامه بحث نصب RoterOS را روی روتر بورد های میکروتیک آموزش می دهیم و راهکار های باز گرداندن میکروتیک به تنظیمات اولیه سازنده را بیان خواهیم کرد.

ادامه مطلب...

تاریــــخ : فروردین 27, 1395 16:09

صفحه 2 از 10ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها